Moottori 2.0Vai 2.3
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Moottori 2.0Vai 2.3
Mitä eroa on muutakun tilavuus!!Hyvät ja Huonot puolet!! 2.3 Aero kiinostas, tai ihan SE malli, mutta kun ei tiedä???Saisko vähän tietoo mitä kannattaa kuunella/ katsella ja ihmetellä kyseisissä moottoreissa!!
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Re: Moottori 2.0Vai 2.3
Itellä löytyy molemmat ja kyllä 2.3 on makiampi. Paremman väännön vuoksi...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Moottori 2.0Vai 2.3
Itse en ole koskaan kaksilitraisella femmalla ajanut, mutta uskon kyllä, että tuo 0,3 litraa tuntuu alaväännössä.
Potkuahan kummastakin koneesta saa irti vähintäänkin arkiajoon riittävän määrän, mutta iskutilavuutta ei ahdinkaan pysty kompensoimaan
En siltikään tekisi valintaa moottorin tilavuuden perusteella, kyllä varusteet ja auton kunto merkkaa paljon enemmän, jos järjellä hankintaa perusteellaan.
Noin kärjistettynä => Helpommalla pääsee, kun vaihtaa hyvän auton huonon moottorin parempaan, kuin että korjaa huonoa autoa hyvän moottorin ympärille
Potkuahan kummastakin koneesta saa irti vähintäänkin arkiajoon riittävän määrän, mutta iskutilavuutta ei ahdinkaan pysty kompensoimaan
En siltikään tekisi valintaa moottorin tilavuuden perusteella, kyllä varusteet ja auton kunto merkkaa paljon enemmän, jos järjellä hankintaa perusteellaan.
Noin kärjistettynä => Helpommalla pääsee, kun vaihtaa hyvän auton huonon moottorin parempaan, kuin että korjaa huonoa autoa hyvän moottorin ympärille
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 10:56
Re: Moottori 2.0Vai 2.3
Harkitse myös bensa V6.
Kulutus lähes samaa luokkaa kuin 4-sylinterisissä (10-11l).
Kestävä (nähnyt monta lähes 400tkm ajettua).
Kestävä automaatti.
Murisee mukavasti ainakin ohjaamoon.
Kulutus lähes samaa luokkaa kuin 4-sylinterisissä (10-11l).
Kestävä (nähnyt monta lähes 400tkm ajettua).
Kestävä automaatti.
Murisee mukavasti ainakin ohjaamoon.
9-5 vm2002 3.0t V6
Re: Moottori 2.0Vai 2.3
V6 - femma on kyllä herrasmiesten kulkuneuvo, vähän laiskanpulskea, mutta sen ohjaamosta tuskin löytyy tuning-Tero lippalakissaanTurboSaapi kirjoitti:Harkitse myös bensa V6.
Kulutus lähes samaa luokkaa kuin 4-sylinterisissä (10-11l).
Kestävä (nähnyt monta lähes 400tkm ajettua).
Kestävä automaatti.
Murisee mukavasti ainakin ohjaamoon.
Tuosta kulutuksesta "lähes samaa luokkaa kuin 4-sylinterisissä (10-11l)" on vähän sanomista:
285Hv/450Nm Aerofemma manuaaliaskilla ryystää noille lukemille juu, etanolia! Bensalla nipistää helposti 8l/100km.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Moottori 2.0Vai 2.3
v6 ja ajettu 355tkm:
* 9,5l/100km sekalaista Helsingin keskustassa pyörittelyä viikon statistiikalla
* Hki-H:linna väli 100km ja 125km/h vakkari päällä 7,0l/100km.
SID näytöllä. En kauheasti revittele kun ne punaiset valot odottavat jo suoran päässä. Sport-kytkinkin on aika käyttämätön kun ei renkaat kuitenkaan pidä ja toi TRC alkaa kitisee eli kulutus ei ole pääasia, nuo korjaukset ja varaosat ovat olleet aika haastavia v6 koneella. btw himottais laittaa takavetoinen herrasmiesauto, joku MB 500S Lang W220 olisi ehkä 15-20k budjetissa...
* 9,5l/100km sekalaista Helsingin keskustassa pyörittelyä viikon statistiikalla
* Hki-H:linna väli 100km ja 125km/h vakkari päällä 7,0l/100km.
SID näytöllä. En kauheasti revittele kun ne punaiset valot odottavat jo suoran päässä. Sport-kytkinkin on aika käyttämätön kun ei renkaat kuitenkaan pidä ja toi TRC alkaa kitisee eli kulutus ei ole pääasia, nuo korjaukset ja varaosat ovat olleet aika haastavia v6 koneella. btw himottais laittaa takavetoinen herrasmiesauto, joku MB 500S Lang W220 olisi ehkä 15-20k budjetissa...
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Re: Moottori 2.0Vai 2.3
Käy koittamas automaatilla niin aika sukkasillaan saa ajaa jos seka-ajos menee alle kympin. Toki vertailua hankaloittaa se, että joillekki seka-ajo on motaria 140 lasis ja ruuhkis seisomista kun taas toisille 80 lasis landella ja kerran viikos tyhjää kylänraittia lepposasti 60 mittaris.Termos kirjoitti: 285Hv/450Nm Aerofemma manuaaliaskilla ryystää noille lukemille juu, etanolia! Bensalla nipistää helposti 8l/100km.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: Moottori 2.0Vai 2.3
No juu Mullahan on 9-3 Aero V6 Vm 2007 BSR lastulla ajettu 120000km. Työ autoo olen etsiskelly, kun tuota roinaa on välillä mukana aika paljon!!Ja mun Astra alkaa vetään viimeisiään!!Termos kirjoitti:V6 - femma on kyllä herrasmiesten kulkuneuvo, vähän laiskanpulskea, mutta sen ohjaamosta tuskin löytyy tuning-Tero lippalakissaanTurboSaapi kirjoitti:Harkitse myös bensa V6.
Kulutus lähes samaa luokkaa kuin 4-sylinterisissä (10-11l).
Kestävä (nähnyt monta lähes 400tkm ajettua).
Kestävä automaatti.
Murisee mukavasti ainakin ohjaamoon.
Tuosta kulutuksesta "lähes samaa luokkaa kuin 4-sylinterisissä (10-11l)" on vähän sanomista:
285Hv/450Nm Aerofemma manuaaliaskilla ryystää noille lukemille juu, etanolia! Bensalla nipistää helposti 8l/100km.
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Re: Moottori 2.0Vai 2.3
2.0 vois olla ihan hyvä, mutta harmi kun lisäksi tulee just se pienempi ja vikaherkempi turbo. Jos joku vaihtanut mitsun turbon, niin hyvä sitten. Jos kulutusta ajattelet niin 2.3T ja Aero kuluttaa himpun vähemmän kuin 2.0t.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Moottori 2.0Vai 2.3
Mikä ihmeen vikaherkkä turbo? Mä ostin käytetyn ja sillä on kohta menty 100tkm ja edelleen puksuttaa eikä öljyä tikusta katottuna katoa yhtää eikä pölläyttele kylmänä. En muista tarkkaa hintaa mitä makso mut luokkaa 100e oli. Tällä oletuksella voi jo yleistää, että 1e/1tkm ja mun mielestä se on aika halpa ja hyvä. Ja kilometrejä tulee kokoajan lisää ja hintaki siis laskee.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Moottori 2.0Vai 2.3
vähän offtopiccina mut tuollainen oli itsellä kolme vuotta,pari vuotta kesäautona ja yksi ympärivuotisessa..ei niinkään kiva talviautona.. liikaa sähköä joka ei halua toimia pakkasilla..näistähän löytyy juttua paljon mersupuolen foorumilta.Griffin99 kirjoitti: btw himottais laittaa takavetoinen herrasmiesauto, joku MB 500S Lang W220 olisi ehkä 15-20k budjetissa...
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Moottori 2.0Vai 2.3
Jos sinä olet saanut käytetyn tavaran jollain hinnalla, niin ei voi yleistää että kaikki muutkin saa samalla hinnalla. Aloittaja oli ostamassa työautoa, niin kallein kustannus tulee auton seisottamisesta, jos joutuu jättämään auton tienposkeen jonkun vian takia ja vieläpä kaikki tärkeät työhön liittyvät roinat autossa.JP_Vette kirjoitti:En muista tarkkaa hintaa mitä makso mut luokkaa 100e oli. Tällä oletuksella voi jo yleistää, että 1e/1tkm ja mun mielestä se on aika halpa ja hyvä. Ja kilometrejä tulee kokoajan lisää ja hintaki siis laskee.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Moottori 2.0Vai 2.3
No tuonne myyntipalstallehan tulee purkuraatoja varmaa viis viikos ja sit päälle laskee viä Mitsuun vaihtajat, niin en mä jättäis "hyvää" T7:ää ostamatta sen takia, että siinä on Garretin ahdin. Vaihtaa vaikka varuiks välyksettömän heti oston jälkeen. Mitsujako ei sit koskaa hajoa? Näis T7-Saabeis on isompiaki ongelmia kuin ahdin
Viimeksi muokannut JP_Vette, Pe Syys 16, 2016 14:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2846
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Moottori 2.0Vai 2.3
Parin kokemuksella en olisi aivan maanrakoon lyömässä. Tuolla 15-20k saa jo hyvän faceliftatun, joka on kyllä edellytys. Ruostesuojaus on aivan eri tasolla ja sähköihin on tehty parannuksia.jannevillepetteri kirjoitti:vähän offtopiccina mut tuollainen oli itsellä kolme vuotta,pari vuotta kesäautona ja yksi ympärivuotisessa..ei niinkään kiva talviautona.. liikaa sähköä joka ei halua toimia pakkasilla..näistähän löytyy juttua paljon mersupuolen foorumilta.Griffin99 kirjoitti: btw himottais laittaa takavetoinen herrasmiesauto, joku MB 500S Lang W220 olisi ehkä 15-20k budjetissa...
Tuon ketjun eka viesti kannattaa myös vuosimalleja katseltaessa lukaista:
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=43408
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: Moottori 2.0Vai 2.3
Ok kaikille vasatauksista!! Mutta edelleenkän ei oe tullut mitään faktaa Noiden moottorien suhteen!!No tietysti tilavuus on aina eduksi, mutta mitä muuta voi odottaa! Mä kun en tiedä noista mitäämn
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R