Nordic stage1
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: Pe Syys 23, 2016 10:33
Nordic stage1
Elikkäs kävin hakemassa just ruotsin markkinoilta tuommoisen 9-5 aero nordicin stage1 päivityksellä. Minkälainen on nordicin softa? Voinko laittaa 3" downpipen ilman minkäänlaista muutoksia softaa yms huomenna otan öljy pohjan pois suodattimen putsaukseen. (Ajettu 1 tankillinen etanolia) kannattaako ottaa se ketjun tasapaino ketju härdelli pois samalla ? Nordic oli laittanut että valvolinen 5-30 öljyä pitäisi käyttää mutta se on poistumassa motonetin järjestelmästä, onko parempia vaihtoehtoja. yms mitä muuta kannattaa vaihtaa autoon? En ole mitään 500hp autoa tekemässä vaan pysyisi ihan siellä 300hp luona.
Re: Nordic stage1
Nordicin softat on melko kehnoja. 3" downpipen asennuksen jälkeen todennäköisesti ahdot piikkailee ja tulee vikakoodi prekatin toimimattomuudesta. Tasapainoakselien ketjua en ottaisi pois, jos ketju/ketjut rapisee niin tekee kunnolla ja uusii kaikki jakopäähän. Ihan normi laadukas 5W30 tai 5W40 öljy toimii hyvin. Ilmamassamittari yleensä kannattaa uusia jos sen iästä ei ole tietoa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: Pe Syys 23, 2016 10:33
Re: Nordic stage1
Noita 5-30 on monta eri laatusta kattelin valvolinen 5-30 on kolme eri laatua pitäiskö käyttää vaan gm omaa öljyä ?
Re: Nordic stage1
GM öljy käy hyvin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Nordic stage1
Uskallan näin julkisesti ehdottaa, että keskustele ihmeessä softan päivityksestä jcarlson:in kanssa.
Nordicin bensasoftat on on todettu heikkolaatuisiksi vuosia sitten, onkohan firman biopower - versioita kukaan tutkinut? En ole sattunut huomaamaan juttua noista. Aattelin vaan, kun aiheen aloittaja mainitsi ajelleensa etanolilla
Nordicin bensasoftat on on todettu heikkolaatuisiksi vuosia sitten, onkohan firman biopower - versioita kukaan tutkinut? En ole sattunut huomaamaan juttua noista. Aattelin vaan, kun aiheen aloittaja mainitsi ajelleensa etanolilla
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Nordic stage1
Kumma, että yli 800 heppaa osataan ottaa tehoa femmasta, mutta ei sitten osata tehdä stg1-softaa? Mikä niissä Nordicin softissa on vikana?
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Nordic stage1
Eihän ison tehon ottaminen koskaan ole softan osalta vaikeaa. Tarpeeksi iso ahdin vaan, soppaa perään ja rajoittimet ylös. Isojen ahdinten ohjaus on helppoa verrattuna pieniin eikä odotukset spoolista muutenkaan kovin ihmeelliset yleensä ole.
Noista isomman tehon projekteistahan on tavallisesti karsittu jo kaikki käyttöautomaisuus pois ja nakutustunnistuksellakaan ei ole niin väliä. Sisuskalut on jotain ihan muuta kuin vakiossa, isolla pakopesällä ei ole muutenkaan nakutusherkkä jne.
Vaikeimmat softat tehdä hyvin on stage3-5 luokassa kun odotukset arkiajon toimivuudesta on täysin vakion tasolla, sisuskalut on monesti vielä vakiota, ahdin on joku herkästi piikkaava ja tukkoon menevä hybridi vakio pakopuolella jne.
Nordicin softissa on usein ongelmana epärealistiset tavoitteet ilmamassalle ja sytkäennakolle, samalla nakutustunnistusta on epäherkistetty ja muutenkin suojatoimintoja heikennetty. Lopputuloksena hyvät myyntiluvut dynovedossa mutta käytännön ajossa vaarallisen lähellä moottorin rikkomista.
Noista isomman tehon projekteistahan on tavallisesti karsittu jo kaikki käyttöautomaisuus pois ja nakutustunnistuksellakaan ei ole niin väliä. Sisuskalut on jotain ihan muuta kuin vakiossa, isolla pakopesällä ei ole muutenkaan nakutusherkkä jne.
Vaikeimmat softat tehdä hyvin on stage3-5 luokassa kun odotukset arkiajon toimivuudesta on täysin vakion tasolla, sisuskalut on monesti vielä vakiota, ahdin on joku herkästi piikkaava ja tukkoon menevä hybridi vakio pakopuolella jne.
Nordicin softissa on usein ongelmana epärealistiset tavoitteet ilmamassalle ja sytkäennakolle, samalla nakutustunnistusta on epäherkistetty ja muutenkin suojatoimintoja heikennetty. Lopputuloksena hyvät myyntiluvut dynovedossa mutta käytännön ajossa vaarallisen lähellä moottorin rikkomista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com