Ostamassa OG 9-5
Re: Ostamassa OG 9-5
oli kuinka niin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ostamassa OG 9-5
No, hupihan se tuokin on. Ei tunnu mielekkäältä kuitenkaan lähteä 96:sta edes harkitsemaan perheen ykkösautoksi.mestari kirjoitti:onneksi saab 96 talviautossa ei ole moista listaa mutta ynnätäänpä huvikseen
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Ostamassa OG 9-5
Katkojan kärjet ja Saab 9-5 ei kyllä kuulu samaan lauseeseen
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Ostamassa OG 9-5
eipä ne olleetkaan samassa lauseessa vaan 96 ihan vertailun vuoksi
tuntuu että nykyautoilijaa rokotetaan 80 luvun kuskiin verraten entistä useammin, kovemmin ja vieläpä rohkeammin, 80 luvulla viat olivat huomattavasti halvempia, pehmeämpiä ja vieläpä itse toteutettavissa vaikka anttilan alakerrassa lämpösessä hallissa sillä aikaa kun emäntäväki kävi kaupassa, siinä vaihtui niin laturi kuin starttikin, onpa jopa pakoputki nuljautettu kuupan alle kuivalla betonilla ostohuuman välittömässä läheisyydessä.
meinaan jos räntää tuli ja leima läheni...ja oli kattotelineet.
tuntuu että nykyautoilijaa rokotetaan 80 luvun kuskiin verraten entistä useammin, kovemmin ja vieläpä rohkeammin, 80 luvulla viat olivat huomattavasti halvempia, pehmeämpiä ja vieläpä itse toteutettavissa vaikka anttilan alakerrassa lämpösessä hallissa sillä aikaa kun emäntäväki kävi kaupassa, siinä vaihtui niin laturi kuin starttikin, onpa jopa pakoputki nuljautettu kuupan alle kuivalla betonilla ostohuuman välittömässä läheisyydessä.
meinaan jos räntää tuli ja leima läheni...ja oli kattotelineet.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ostamassa OG 9-5
Kuten tuossa jakopääketjua käsittelevässä thredissä jo tunnustin - harkinnassa OG femma/viiru - ja mahdollisimman uusi vuosimalli - vaikka nuo viirujen takavalot on todella surkeen näköiset... Markkinoilla näyttäisi olevan tarjontaa mutu perusteisesti siten että 2007 bensamallit olisivat uusimpia...
Onko osto-ohjeet uusille esim -06-> OG femmoille samat kuin vanhemmille. Vai tuleeko esim. moottorin (bensa/alko ,ei diisseli) osalta samat ongelmat vai jotkin uudet? Vai onko jotain ehkes muutettu pysyvämpään suuntaan?
ja mikä on jos ei Hirsch mene kaupaksi - tämä yksilö on ollut jo aika tovin myytävänä ja näyttää ainakin kuvissa aikas siistiltä https://www.nettiauto.com/saab/9-5/8749870 ? (toi nyt ei ole kylläkään viiru, mutta voisi kiinnostaa).
Onko osto-ohjeet uusille esim -06-> OG femmoille samat kuin vanhemmille. Vai tuleeko esim. moottorin (bensa/alko ,ei diisseli) osalta samat ongelmat vai jotkin uudet? Vai onko jotain ehkes muutettu pysyvämpään suuntaan?
ja mikä on jos ei Hirsch mene kaupaksi - tämä yksilö on ollut jo aika tovin myytävänä ja näyttää ainakin kuvissa aikas siistiltä https://www.nettiauto.com/saab/9-5/8749870 ? (toi nyt ei ole kylläkään viiru, mutta voisi kiinnostaa).
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Ostamassa OG 9-5
Kylillä kuultua on että sisustan laatu on heikentynyt uudemmissa, eli tuskinpa teknisesti mitään radikaalia heikennystä on näköpiirissä kuin nuo kosmeettiset sisustan repsottamiset? Nyt kun näitä Saabikkaita alkaa jo kohtuulliseen hintaan saada, suosittelen kyllä ostamaan sellaisen yksilön, jota on viitsitty ruostesuojata edes yhden kerran suhteellisen tuoreena. Omakohtainen kokemus ruostesuojauksen vaikutuksesta korin haperoitumisvauhtiin on yllättävän suuri. Molemmat omistamani 9-5:t olivat uutena Etelä-Suomessa ja tuo nykyisen suojauksen välttäneen femman haperoituminen on jotain käsittämätöntä. Onneksi hitsaaminen on tuttua ja auto ei ollut ostaessakaan mikään näyttelykappale (kyljet täynnä parkkipaikkalommoja jo 178tkm ajettuna) joten ei silleen niin paljoa harmita ulkoasun rapistuminen. Ajamista ja liikkumista varten tuo yksilö hommattiin ja sen se taitaa ruosteisena ja klommoisenakin vielä oikein mainiosti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Ostamassa OG 9-5
Vertailukohtana on "loppuunajettu" MY05 Aero ja - 07 yhdellä papparaisella ollut Viiru. Teknisessä mielessä laatu lienee molemmissa ihan jees. Tykkään Viirun modernimmasta ilmeestä. Mutta sisustan muovit, ovenkahvat, kojelauta jne. on ikävän herkästi naarmuuntuvaa muovia. Nitinöissä ja muissa äänissä en ole huomannut eroa. Viiru ei ole mitenkään immuuni ruosteelle. Varmasti suuressa osassa on jo pintaruostetta levikkeiden alla ja monessa se vakiopaikka kynnyskaarissa kuplii.
Osta 9-5, jossa kori on kunnossa. Pikkuvikoja on helppo ja halpa korjata ja esim Viirun Turbo Pilot pappamallin varustelu on riittänyt meikäläiselle (toki alusta ja ahdin päivitetty).
Osta 9-5, jossa kori on kunnossa. Pikkuvikoja on helppo ja halpa korjata ja esim Viirun Turbo Pilot pappamallin varustelu on riittänyt meikäläiselle (toki alusta ja ahdin päivitetty).
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ostamassa OG 9-5
Kiitokset vastaajille!
Ja jos joku törmää tähän ketjuun hakiessaan osto-osviittaa, niin linkitetään lisää tietoa http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=157510.
Meinasin tähän kirjoittaa vuodatuksen miten isolta hyppy hyvin toimineesta tonnarista tuntuu - mutta olkoot...
Ja jos joku törmää tähän ketjuun hakiessaan osto-osviittaa, niin linkitetään lisää tietoa http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=157510.
Meinasin tähän kirjoittaa vuodatuksen miten isolta hyppy hyvin toimineesta tonnarista tuntuu - mutta olkoot...
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Ostamassa OG 9-5
Itellä oli aiemmin myynnissä oma og-femma kolomen tonnin hujakoilla.
-01 2,3t se
Mittarilukema tällähetkellä 386tkm, mutta autossa uusi moottori, jolla ajeltu varmaan se 50tkm jo.
Uusi alustasarja, uudet jarrut, uudet puslat kaikki; uretaania. Uudet renkaat yms.. yli kuuvvella tonnilla huollettu ja öljyt vaihettu tihheesti.
Ei sillon kukaa tarttunu koukkuun...
Pietään itellä. eihä siihe tarviis muuta tehä enää kuin uusia tuulilasi, ruostevauriot korjata helemoista ja maalata uusiks. Etuoven pahvit uusia kun sisäkahvat repsottaa, vaihekepin piällinen, sekä merkkilogot vaihtaa.
Hankala se on myös myyä..
Eipä se mitään haittaa.. kunha jollonnii kunnostan rikkinäisen moottorin parempaan ja kestävämpään kuosiin niin pitää sitten ehtiä moottorivikanen femma pihalle
-01 2,3t se
Mittarilukema tällähetkellä 386tkm, mutta autossa uusi moottori, jolla ajeltu varmaan se 50tkm jo.
Uusi alustasarja, uudet jarrut, uudet puslat kaikki; uretaania. Uudet renkaat yms.. yli kuuvvella tonnilla huollettu ja öljyt vaihettu tihheesti.
Ei sillon kukaa tarttunu koukkuun...
Pietään itellä. eihä siihe tarviis muuta tehä enää kuin uusia tuulilasi, ruostevauriot korjata helemoista ja maalata uusiks. Etuoven pahvit uusia kun sisäkahvat repsottaa, vaihekepin piällinen, sekä merkkilogot vaihtaa.
Hankala se on myös myyä..
Eipä se mitään haittaa.. kunha jollonnii kunnostan rikkinäisen moottorin parempaan ja kestävämpään kuosiin niin pitää sitten ehtiä moottorivikanen femma pihalle
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Ostamassa OG 9-5
Mukavaa näitä ketjuja on aina lukea kun kaipaa vertaistukea huomaa ettei oo murheidensa kanssa yksin
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Re: Ostamassa OG 9-5
Näin on. Mulla on 9-5:n omistus myös lujittanut ystävyyssyhdetta tallin omistavaan kaveriin. On ollut yhteistä harrastettavaa. Kroonisena merkinvaihtajana on yllättäen alkanut myös kehittyä merkkiuskollisuutta kun ei oo enää varaa vaihtaa Jotain 2.8 turbo farkku Vectroja oon kattellut vähän sillä silmällä, mutta hankala keksiä itsensä ja perheen kuljetinta, joka ominaisuuksiltaan olisi matkan taittamisessa samalla tasolla, mutta maksaisi (korjattuna..) huomattavasti alle kymppitonnin.
9-5:n hankinnasta tuli mieleen se että näennäisesti ihan ok kunnossa olleessa omassa autossa tuli monet tyypilliset viat esiin saman tien kun alkuperäisen Aeron ohjelman tilalle lykättiin uusi. Vanha softa ei ollut kovin ronkeli kiinalaiselle sytkäkassulle, kuluneelle imm:lle ja lambdalle, ilmavuodolle tehostajassa jne. Mitään valoja ei vilkutellut, mutta kävi ilmeisesti laihalla iloisesti. Mutta hyvä että nuo uuden ohjelman myötä tuli esiin, ja tuli paljon muutakin.. Sanoisin että jos nyt hankkisin tätä mallia niin etsisin sellaisen, johon on ohjelma päivitetty niin että open sidistä pystyy koeajolla tarkastella lukemia. Ja mielellään sellainen jota joku harrastaja on pitänyt kunnossa.
9-5:n hankinnasta tuli mieleen se että näennäisesti ihan ok kunnossa olleessa omassa autossa tuli monet tyypilliset viat esiin saman tien kun alkuperäisen Aeron ohjelman tilalle lykättiin uusi. Vanha softa ei ollut kovin ronkeli kiinalaiselle sytkäkassulle, kuluneelle imm:lle ja lambdalle, ilmavuodolle tehostajassa jne. Mitään valoja ei vilkutellut, mutta kävi ilmeisesti laihalla iloisesti. Mutta hyvä että nuo uuden ohjelman myötä tuli esiin, ja tuli paljon muutakin.. Sanoisin että jos nyt hankkisin tätä mallia niin etsisin sellaisen, johon on ohjelma päivitetty niin että open sidistä pystyy koeajolla tarkastella lukemia. Ja mielellään sellainen jota joku harrastaja on pitänyt kunnossa.
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I