Kiinnostaa ajatuksena, että miten hyvin vm. 98 2,3t moottori, johon päivitetty biopower ohjelma MapTunilla, istuisi uudempaan vm 02 autoon, jossa myös alunperinkin 2,3t moottori.
Kyseessä olisi kauttaaltaan rempatun koneen siirto parempaan koriin. Miten esim. moottorinohjaus electroniikan kanssa tulee toimia eli mitä hyödynnetään vanhemmasta autosta ja mitä uudemmasta? Muita vinkkejä tai haasteita?
VM -98 2,3t moottori -02:seen
Re: VM -98 2,3t moottori -02:seen
Sama kone. Nosta vaan pannu keulalle ja jätä autoon alkuperäinen moottorinohjaus.
-tuomas
-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: VM -98 2,3t moottori -02:seen
Kiitos nopeasta vastauksesta.tuomas kirjoitti:Sama kone. Nosta vaan pannu keulalle ja jätä autoon alkuperäinen moottorinohjaus.
-tuomas
Käykö tarvittaessa vanhemman auton maptun biopoweroitu ECU suoraan uuteen vai kannattaako biopower ohjelma vaan suosiolla ohjelmoida suoraan siihen -02 ECUun?
Re: VM -98 2,3t moottori -02:seen
Ei käy ajoneston takia. Vaihda kone ja etsi foorumilta kaveri, joka voi tehdä softauksen.-Make- kirjoitti:Kiitos nopeasta vastauksesta.tuomas kirjoitti:Sama kone. Nosta vaan pannu keulalle ja jätä autoon alkuperäinen moottorinohjaus.
-tuomas
Käykö tarvittaessa vanhemman auton maptun biopoweroitu ECU suoraan uuteen vai kannattaako biopower ohjelma vaan suosiolla ohjelmoida suoraan siihen -02 ECUun?
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Re: VM -98 2,3t moottori -02:seen
Ok, kiitos.
Alkaa kuulostamaan kohtuullisen järkevältä tai oikeestaan melko vähän vähä järkiseltä hankkeelta
Alkaa kuulostamaan kohtuullisen järkevältä tai oikeestaan melko vähän vähä järkiseltä hankkeelta