denso navi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Espestores
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 10:10
Paikkakunta: Lieksa

Re: denso navi

Viesti Kirjoittaja Espestores »

Junavaunu kirjoitti:
Ma Huhti 22, 2019 02:25
Espestores kirjoitti:
Su Huhti 21, 2019 08:40
https://incartec.co.uk/product/Saab-95- ... 6TX_zyWn3k tässä olisi sopiva johtosarja millä saa toimimaan kaiken maailman mankat isoliittimistä
Toimiiko tolla myös rattinapit?
Tämän kaverina on tälläinen https://incartec.co.uk/product/Saab-9-5 ... -interface jolla sai ainakin rattinapit toimimaan 05femmassa vaatii toki johtojen laittamisen kohdilleen soitin kohtaisesti missä ne rattinappien valmius on koska ne ilmeisesti vaihtelee aika paljon soittimissa mutta saa toimimaan
9000 2.3T 3x -92 -95 -96
9-5 2.3T -05
9000 2.3T Aero -98
9-3 cabriolet 1.9tid -06

Ex 9-5 Aero -00
Ex 9-5 Aero -02
Ex 9000 2.3T -94
Ex ng900 cab -95
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: denso navi

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Kuinka moni on ohittanut auton oman vahvarin jos meinaa rakentaa hieman järeämpää settiä. Tossa just mietin onko kuinka vaikea laitella uusi vahvistin ja käyttää voimassa olevia kaiutinjohtoja. Ei oo tullu katottua millaisella piuhalla auton orkkis mankasta lähtee vahvarille päin johdot. Itellä on as2 ja 9-5 -99 sedan.
Saab 9-5 2,0t -1999
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: denso navi

Viesti Kirjoittaja Termos »

Mulla originaalivahvistin soittaa toistaiseksi kojelaudalle puukotettua 4" Focal 100 KRS -erillissarjaa, toimii ihan hyvin.

Denson takapään linjasignaalit muokkasin Hertz HDP 5 -digipäätteen linjatuloihin, se soittelee etuoviin muokattuja Rainbow Germanium GL-W6 -midbassoja ja Pioneer TS-SW1241D - littusubbaria. Ovien mideille menee 200W RMS per kaikatin, en ole kuunnellut tarpeelliseksi vaihtaa alkuperäisiä piuhoja paksumpiin.
Järeähköstä vaimennuksesta huolimatta ikkunan kiskot rämisee paukkulangallakin :roll:

Näiden OG-femmojen soittimien (AS2, AS3 ja Denso) ongelma on se, että soittimelta lähtee vain kaksi paria linjalähtöjä, eteen ja taakse. Alkuperäinen vahvistin hoitelee sitten jakotaajuudet ympäri autoon nakattuja kaiuttimia.
Niin ja juu, soittimien linjalähdöt on balansoituja, mutta niiden kanssa oppii elämään :lol:

Jos ulkoisen soittimen linjaliitäntä kiinnostaa, niin tossa ohjeet:
http://saabworld.net/showthread.php?t=28000
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: denso navi

Viesti Kirjoittaja Termos »

Termos kirjoitti:
Ma Loka 16, 2017 22:43
Höh, olenhan minä pitkään selvitellyt tuon Denson sielunelämää, mutta vasta nyt juolahti mieleen ihmetellä, että onko Denson linjaulostulot balansoituja?
Voiko asiaa selvitellä normaalilla yleismittarilla, ilman, että käräytän koko vekottimen?

Nuo AS2/3 -vehkeethän ovat balansoituja, mutta olisiko Denso räätälöinyt navisoittimen Saabille? Vai onko GM yleisesti käyttänyt balansoituja systeemeitä vuosina 2004-200X? Esmes tuon aikakauden Corvetteissa on sama navisoitin.

EPC:n sisältävä läppäri on tallilla parinsadan kilsan päässä, voisiko joku ystävällinen heimoveli tarkistaa, että onko -06 femmoissa sama vahvistin Prestige 200 (ES53) 4 doors ja Prestige 200 (ES53) 4 doors+navi -järjestelmissä. Sedan siis kyseessä, kaksi subbaria hattuhyllyllä.
Mulla kun on joku outo pakkomielle selvittää itseäni askarruttavat, turhanpäiväisetkin asiat + kertoa pähkäilyn tuloksista muille, niin nostinpa ketjun sitten ylös :lol:

Denson linjaulostulot on balansoituja, eli RCA -liittimiä ajatellen myös liittimen rungossa (miinuksessa) kulkee signaali. Tämä on syytä huomioida, jos tarkoituksena on lisätä aftermarket-vahvistin Denson perään.

Varovaisena hemmona kytkin siis vain soittimelta tulevat plussajohdot lisävahvistimelle menevään RCA-kaapeliin. Soittimelta tulevat miinusjohdot jätin kytkemättä ja maadoitin vahvistimelle menevän RCA-kaapelin rungon.

Lopputulos oli OK, joskin maadoitushurinaa oli paljon enemmän, kuin samalla kytkennällä tehdyssä AS2 -stereoissa, jossa on kiinni wanha Alpine 3539-pääte.
Vahvistimen (Hertz HDP 5) tasoja (gain) säätämällä hurinat sai kuriin, mutta möykästä joutui tinkimään :lol:

Lueskelin sitten nykyvahvistimien, varsinkin digipäätteiden speksejä, ja niissähän on yleisesti huomioitu moiset kytkentäomituisuudet.
Ei muutako kokeilemaan, laitoin soittimelta jokaisen karvan (eli plussat ja miinukset) kiinni vahvistimeen, vola numeroon 11 (no ei ihan) mutta häiriöt oli täysin poissa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin