Tuossa joku aika sitten pukkas P0101 vikakoodin muutamaan otteeseen.
Auton toimintaan ei ollut mitään vaikutusta ja kuittasin vikakoodin pois.
Vaihdoin pykineitä alipaineletkuja ja toimi useamman viikon ilman häiriöitä.
Viime viikolla sitten uusi vikakoodin pariin otteeseen ja tilasin ilmamäärämittarin.
Tänään sitten aamusella kesken ajon pukkas vikakoodin ja auto sammui melkein samantien koodin ilmetessä.
Käynnisty vauhdissa ihan normaalisti ja hissukseni ajoin n. kilometrin matkan työpaikalle jossa sitten vilkasin vikakoodit.
Nyt oli ilmestynyt P1251 ja P1261 koodit (nämä viitaa ilmeisesti kaasuläppäkoteloon) ja tuota aikaisempaa P0101 koodia ei ollut laisinkaan.
Tyhjäkäynti kierrokset oli normaalia korkeammalla noitten P1251 ja P1261 koodien aikana ,mutta muuten auto tuntui kulkevan normaalisti ja ei ollut lomp modessa.
Ja kun vikakoodit nollasin, tippui myös tuo tyhjäkäynti normaalille tasolle.
Kysymys: Voiko nuo kaasuläppäkotelon virhekoodit johtua immusta? Vai joutuuko tässä nyt vaihtamaan molemmat?
Toki kokeilen ekana immun vaihdolla kunhan sen posti toimittaa perille.
Sid infoa ei käytettävissä.
Sytkäkasetti vaihdettu n. vuosi sitten.
ps. Nyt kun miettii asiaa niin kylmänä on tyjäkäynti heitellyt viimeisen viikon aikana ja ehkä ollut hieman koholla vähän aikaa.
Mutta liikkeelle lähettyä/vähän lämmettyä on tyhjäkäynti tasottunut normaalille tasolle.
Immu/kaasuläppäkotelo
Immu/kaasuläppäkotelo
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Immu/kaasuläppäkotelo
Onhan sulla hyvä akku. Noita pukkas ja käynti oli epätasaista kunnes lämpeni ja käyntiin saanti vaikeaa. Lopulta meni siihen tilaan, että vain releet naksu mutta starttikaan ei pyörittänyt. Tarkistettiin akun jännite: oli pudonnut 11,7:ään. Toisesta autosta lähes uusi akku tilalle. Sen jälkeen on toiminut moitteetta yhtä hyytymistä lukuun ottamatta ja vikakooditkin nollautuivat ilman nollaamista akun vaihdon yhteydessä. Liekö niin, että kaikki järjestelmät eivät ala toimimaan moitteetta, jos ei ole riittävää jännitettä.
Re: Immu/kaasuläppäkotelo
Muutaman vuoden vanha ja pitäs olla ihan ok kunnossa.
Auto käynnistyy kyllä ihan normaalisti ja vikakoodithan ei tule käynnistyksen yhteydessä vaan ajon aikana.
Auto käynnistyy kyllä ihan normaalisti ja vikakoodithan ei tule käynnistyksen yhteydessä vaan ajon aikana.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Immu/kaasuläppäkotelo
Tämä korjaantui immun vaihdolla.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726