Kone levisi?
Kone levisi?
Nyt se sitten temput teki.
Ajelin eilen motarilla ja lähdin ohittamaan jotakin hitaampaa autoa, noin 80km/h vauhdista. Annoin puolikovasti kaasua ja loota pisti ilmeisesti kakkosen tms silmään kun tuli 5000rpm kierroksia. Kone jäi kuitenkin junkaamaan tuohon 5000rpm muutamaksi sekunniksi ja meni hetki tajuta, ettei auto kiihdy lainkaan. Nostin kaasua, tuli kolmonen ja veto palautui kierrosten laskun myötä.
Toistin tempauksen uudelleen kerran ja totesin, että jossakin joku ottaa vastaan. On ollut tiedossa, että kys. auto saattaa ns. "kakoa" ja myyjän mukaan kakomisen hetkellä ahtopaineet karkaavat jolloin iskee fuelcut. Itsellä ei ollut ikinä kakonut kun aika harvoin tarvetta painaa lappua lattiaan 250hv koneella. Softan alkuperästä ei tietoa (Joo-o, ei tarvitse enää torua, läksy opittu softien suhteen ).
Päätimpä kakomisen jälkeen tarkastaa konehuoneen ja totesin koneen huohottavan aivan tolkuttomasti, tikussa ruskeaa ja valkoista möhnää ja höyry nousee. Kone myös alkoi täristää. Ajattelin, että on hieman kosteutta kertynyt ja oli kiire kotiin joten köröttelin motaria n.60km kotiin Hämeenlinnaan, kunnes risteyksissä huomasin auton vapisevan ja samalla alkoi öljy kärytä sisällä. Pelti auki uudelleen; sama huohotus jatkui ja nyt oli pistänyt öljyäkin ulos n. desin verran (tänään tarkistin, tikun mukaan koneessa edelleen tarpeeksi öljyä kaiken jälkeen). Eipä mennyt kauaa googlen ja puhelimen kanssa kun totesin, että mäntä leiponut.
Tänään kävin vilasemassa kylmää konetta ja totesin paisarissa olevan öljyä eli luonnollisesti myös kansi tohjona.
Selvitettäväksi jää ainakin miksi pääsi ahtamaan liikaa, kyse ei liene pelkästä softaviasta? Hukkaportin säätöä tms. on veikkailtu.
Onko tässä enää mitää toivoa? Lohko urilla ja raaka totuus on vaihtokone (eli uusi kone mielenrauhan saavuttamiseksi)?
Auto on 2.3 9-5 johon oli hiljaittain tehty koneremonttikin, missä nokalle pistettiin Aeron pannu joka pelasikin täydellisesti ennen tätä mukavaa pikku tapahtumaa. Itse auton kori ok kunnossa, 370tkm ajeltu automaatti ja mm. turbot, kasetit ym kunnossa ja laatikkokin pelaa ihan ok eli sikäli olisi sääli paalata. Ja kaipa se uusi kone asennuksineen on halvempaa huvia kuin samanhintanen kärry josta voi pasahtaa sitten koneen lisäksi kaikki edellämainitut
Öljynpainevalo ei palanut kertaakaan ja öljyt sisällä edelleen ja yön aikana kadonnut möhnät tikusta. Jos jotain toivoa niin kone lienee lähtee Vesalle tohtoroitavaksi, mutta lukemani perusteella taitaa olla ns. menetetty tapaus?
Ja sitten vaihtokoneesta, jos uuden haluaisi niin mitähän kustantavat esim. Ruotsista? Käytettyihin en taida sortua...
Ajelin eilen motarilla ja lähdin ohittamaan jotakin hitaampaa autoa, noin 80km/h vauhdista. Annoin puolikovasti kaasua ja loota pisti ilmeisesti kakkosen tms silmään kun tuli 5000rpm kierroksia. Kone jäi kuitenkin junkaamaan tuohon 5000rpm muutamaksi sekunniksi ja meni hetki tajuta, ettei auto kiihdy lainkaan. Nostin kaasua, tuli kolmonen ja veto palautui kierrosten laskun myötä.
Toistin tempauksen uudelleen kerran ja totesin, että jossakin joku ottaa vastaan. On ollut tiedossa, että kys. auto saattaa ns. "kakoa" ja myyjän mukaan kakomisen hetkellä ahtopaineet karkaavat jolloin iskee fuelcut. Itsellä ei ollut ikinä kakonut kun aika harvoin tarvetta painaa lappua lattiaan 250hv koneella. Softan alkuperästä ei tietoa (Joo-o, ei tarvitse enää torua, läksy opittu softien suhteen ).
Päätimpä kakomisen jälkeen tarkastaa konehuoneen ja totesin koneen huohottavan aivan tolkuttomasti, tikussa ruskeaa ja valkoista möhnää ja höyry nousee. Kone myös alkoi täristää. Ajattelin, että on hieman kosteutta kertynyt ja oli kiire kotiin joten köröttelin motaria n.60km kotiin Hämeenlinnaan, kunnes risteyksissä huomasin auton vapisevan ja samalla alkoi öljy kärytä sisällä. Pelti auki uudelleen; sama huohotus jatkui ja nyt oli pistänyt öljyäkin ulos n. desin verran (tänään tarkistin, tikun mukaan koneessa edelleen tarpeeksi öljyä kaiken jälkeen). Eipä mennyt kauaa googlen ja puhelimen kanssa kun totesin, että mäntä leiponut.
Tänään kävin vilasemassa kylmää konetta ja totesin paisarissa olevan öljyä eli luonnollisesti myös kansi tohjona.
Selvitettäväksi jää ainakin miksi pääsi ahtamaan liikaa, kyse ei liene pelkästä softaviasta? Hukkaportin säätöä tms. on veikkailtu.
Onko tässä enää mitää toivoa? Lohko urilla ja raaka totuus on vaihtokone (eli uusi kone mielenrauhan saavuttamiseksi)?
Auto on 2.3 9-5 johon oli hiljaittain tehty koneremonttikin, missä nokalle pistettiin Aeron pannu joka pelasikin täydellisesti ennen tätä mukavaa pikku tapahtumaa. Itse auton kori ok kunnossa, 370tkm ajeltu automaatti ja mm. turbot, kasetit ym kunnossa ja laatikkokin pelaa ihan ok eli sikäli olisi sääli paalata. Ja kaipa se uusi kone asennuksineen on halvempaa huvia kuin samanhintanen kärry josta voi pasahtaa sitten koneen lisäksi kaikki edellämainitut
Öljynpainevalo ei palanut kertaakaan ja öljyt sisällä edelleen ja yön aikana kadonnut möhnät tikusta. Jos jotain toivoa niin kone lienee lähtee Vesalle tohtoroitavaksi, mutta lukemani perusteella taitaa olla ns. menetetty tapaus?
Ja sitten vaihtokoneesta, jos uuden haluaisi niin mitähän kustantavat esim. Ruotsista? Käytettyihin en taida sortua...
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Kone levisi?
Kyyyyyllä vesa siitä sulle koneen leipoo kasaan, tulee laakista hyvä ja tietää että voi autolla sitten ajella toiset 300tkm vaihtamatt
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Kone levisi?
Hömm niin, kyllähän sen tiedän että Vesa leipoo koneen kuin koneen kuntoon, mutta tuossa on ilmeisesti riskiä, että lohko on hoonautunut aika iloseen kuntoon? Tuolloin haisee vaihtokone aika voimakkaasti..?
Varsinkin kun tämä pahviaivo ajoi sillä 70km kotiin vielä. Öljyt onneksi sisällä edelleen.
Jossei muuten niin virosta kunnosteltua mottia tilalle...
Varsinkin kun tämä pahviaivo ajoi sillä 70km kotiin vielä. Öljyt onneksi sisällä edelleen.
Jossei muuten niin virosta kunnosteltua mottia tilalle...
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Kone levisi?
Niin siis sitä tarkoitinkin että Vesa kyllä sitten ilmoittaa sulle mielipiteensä että kannattaako sitä mosaa kunnostaa vaiko lyödä suoraan uutta keulille
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Kone levisi?
Tänään kävin vilasemassa kylmää konetta ja totesin paisarissa olevan öljyä eli luonnollisesti myös kansi tohjona
mites tuo jöly korreloi kannen kanssa
mites tuo jöly korreloi kannen kanssa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kone levisi?
Vähintään lohko ja mäntä menee uusiksi oireiden perusteella.
Kampiakselin laakeritkin luultavasti vainaat, kuten valitettavan usein "ehjissä" t7 koneissakin tapana.
Purkaa vanhan pois keulilta ja osiksi, niin näkee mitä kaikkea joutuu uusimaan.
Nopeammin kuitenkin menee, kun kasaa toisen koneen uusilla kulutusosilla valmiiksi ja sitten vaan asennus vanhan tilalle.
Vanhasta myllystä saa pajasta riippuen jonkinlaisen hyvityksen, riippuen mitä ehjää sieltä löytyy.
Rahaa joutuu varaamaan reilu 3000€ tuollaiseen settiin, asennuksineen jne.
Tai sitten vähän vajaa 5ke, niin saa juuri koneremontoidun 2002 9-5 Vector Wagonin B235R koneella
Kampiakselin laakeritkin luultavasti vainaat, kuten valitettavan usein "ehjissä" t7 koneissakin tapana.
Purkaa vanhan pois keulilta ja osiksi, niin näkee mitä kaikkea joutuu uusimaan.
Nopeammin kuitenkin menee, kun kasaa toisen koneen uusilla kulutusosilla valmiiksi ja sitten vaan asennus vanhan tilalle.
Vanhasta myllystä saa pajasta riippuen jonkinlaisen hyvityksen, riippuen mitä ehjää sieltä löytyy.
Rahaa joutuu varaamaan reilu 3000€ tuollaiseen settiin, asennuksineen jne.
Tai sitten vähän vajaa 5ke, niin saa juuri koneremontoidun 2002 9-5 Vector Wagonin B235R koneella
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Kone levisi?
Jos öljyä on paisarissa on mennyt nesteet sekasin koneen sisällä mikä on ei hyvä.mestari kirjoitti:Tänään kävin vilasemassa kylmää konetta ja totesin paisarissa olevan öljyä eli luonnollisesti myös kansi tohjona
mites tuo jöly korreloi kannen kanssa
Vai mitä nyt hait tällä?
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Kone levisi?
Kori on 370tkm ajeltu kuten tomaattikin, eli en oikein tiedä miten järkevä homma on.Coltti kirjoitti:Vähintään lohko ja mäntä menee uusiksi oireiden perusteella.
Kampiakselin laakeritkin luultavasti vainaat, kuten valitettavan usein "ehjissä" t7 koneissakin tapana.
Purkaa vanhan pois keulilta ja osiksi, niin näkee mitä kaikkea joutuu uusimaan.
Nopeammin kuitenkin menee, kun kasaa toisen koneen uusilla kulutusosilla valmiiksi ja sitten vaan asennus vanhan tilalle.
Vanhasta myllystä saa pajasta riippuen jonkinlaisen hyvityksen, riippuen mitä ehjää sieltä löytyy.
Rahaa joutuu varaamaan reilu 3000€ tuollaiseen settiin, asennuksineen jne.
Tai sitten vähän vajaa 5ke, niin saa juuri koneremontoidun 2002 9-5 Vector Wagonin B235R koneella
Huoh... Vähän sääli olisi että 2k autolla pääsi 4tkm ja sitten paali
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Kone levisi?
Sellaista valitettavasti on autojen harrastaminen ja omistaminen. Välillä saa valkattua oikein hyvän ja sopurahaa, toisinaan taas paska osuu tuulettimeen .
Kyllähän siitä konevikasenakin saa kokonaisena ehkä tonnin tai ainakin hieman alle.
Myös purkuosille on käyttöä ja kysyntää. Esim. itselläni on tarve toimivalle 5v automaattivaihteistolle.
Kyllähän siitä konevikasenakin saa kokonaisena ehkä tonnin tai ainakin hieman alle.
Myös purkuosille on käyttöä ja kysyntää. Esim. itselläni on tarve toimivalle 5v automaattivaihteistolle.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Kone levisi?
Tossa olis siinä mielessä hyvät pohjat että turbo + kassu ovat uusia ja immukin suht tuore. Hyvät talvirenkaat. Maali ok, tuulilasi hiekkapuhallettu. Pohja ok, helmoissa vähän mätää.Coltti kirjoitti:Sellaista valitettavasti on autojen harrastaminen ja omistaminen. Välillä saa valkattua oikein hyvän ja sopurahaa, toisinaan taas paska osuu tuulettimeen .
Kyllähän siitä konevikasenakin saa kokonaisena ehkä tonnin tai ainakin hieman alle.
Myös purkuosille on käyttöä ja kysyntää. Esim. itselläni on tarve toimivalle 5v automaattivaihteistolle.
Mullahan on tuossa 4v Aisin kun on vm99.
Kyllä tuon varmasti saisi lihoiksi suht pienellä vaivalla. En kyllä haluaisi luopua nahkabeigesisustasta ja siitä yleisestä olemuksesta minkä tuo auto omaa.
Tiedätkö tuon 4v aisinin kestävyydestä noilla kilsoilla? Iha ok tuntuu vaihtavan, öljyt puhtaat jne. Vaihdot kuitenkin huomaa suht. selkeästi. Normaalia?
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470