Aattelin siirtyä 9000 aerosta
http://m.nettiauto.com/saab/9-5/8506045
tai vastaavaan.
Onko kokemuksia ko. kauppiaasta?
Itse "kauppatavarasta", onko tietoa, mm. remppa tehty asiallisesti?
nettiauto 9-5 ID 8506045
Re: nettiauto 9-5 ID 8506045
Kauppiaasta tai kyseisestä autosta ei tietoa, mutta remontin suhteen seuraava tuli mieleen: Jos öljypohja on otettu irti vasta oireiden ilmennyttyä voi hyvin olla että laakereiden vaihdosta huolimatta alakerta ei ole enää kovinkaan hyvässä kunnossa. Jos laakerit on ollu ihan loppu kun vaihdettu niin kampura voi hyvinkin olla kiero jne. Kannattaa ainakin kuunnella konetta huolella käynnistyksen yhteydessä kylmänä ja kiihdyttäessä kuormalla että kuuluuko ylimääräistä naputusta. Muutenhan tuossa näyttää olevan melkein kaikki varusteet mitä näihin on saanut.Maukka9 kirjoitti:Aattelin siirtyä 9000 aerosta
http://m.nettiauto.com/saab/9-5/8506045
tai vastaavaan.
Onko kokemuksia ko. kauppiaasta?
Itse "kauppatavarasta", onko tietoa, mm. remppa tehty asiallisesti?
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Re: nettiauto 9-5 ID 8506045
Pelkkä jakoketjun vaihto josta ei merkintää huoltokirjassa tarkoittanee että jakopää on loppuun kulunut ja tehty laastarointia ketjunvaihdolla . Männänrenkaiden kunto selviää sitten vasta pidemmässä öljynkulutuksen seurannassa.
Kivan näköinen paketti koneen todennäköistä kuntoa lukuunottamatta.
Kivan näköinen paketti koneen todennäköistä kuntoa lukuunottamatta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: nettiauto 9-5 ID 8506045
Jos auton myyjä saa ketjuun kommentoida..?
Ketjunvaihto todennäköisesti tehty "uittamalla" ja näköjään tp-ketju on poistettu.
Öljypohja oli irti koska turbo vaihdettiin ja siinä samalla vaivalla kun öp. saa irti niin vaihtaa nuo laakeritkin. Vanhat eivät olleet pahasti kuluneet.
Ei ainakaan omien ajojen aikana ole vienyt öljyä ja ei pölläyttele käynnistäessä.
Kokeilu myynnissä myös oma aero uudella koneella :http://www.nettiauto.com/saab/9-5/8549252
Ketjunvaihto todennäköisesti tehty "uittamalla" ja näköjään tp-ketju on poistettu.
Öljypohja oli irti koska turbo vaihdettiin ja siinä samalla vaivalla kun öp. saa irti niin vaihtaa nuo laakeritkin. Vanhat eivät olleet pahasti kuluneet.
Ei ainakaan omien ajojen aikana ole vienyt öljyä ja ei pölläyttele käynnistäessä.
Kokeilu myynnissä myös oma aero uudella koneella :http://www.nettiauto.com/saab/9-5/8549252
OG 900S
Re: nettiauto 9-5 ID 8506045
Sitten tilanne on jo 50% parempi. Jos yli 1000 km olet seurannut öljynkulutusta niin se kertoo jo käytetyn koneen tilasta riittävästi, ei noilla kilsoilla voi odottaakaan ettei yhtään kuluisi mutta moottoria ei voi myydä kunnossa olevana jos öljyä kuluu litra per 1000km. Ja tietty nuo tiedot myyntidokkareihin niin ei tarvi spekuloida jälkeenpäin.
Jakopään suhteen sitten taas tilanne ei ole selvä Jokainen kone minkä olen aukonut mihin pelkkä ketju on vaihdettu on ollut selvä riskipeli muiden kuluneiden osien suhteen. Pelkkä ketju ei veny vaan myöa luistit ja rattaat kuluu, murtuneita luisteja on tullut vastaan muttei kylläkään yhtään rikkinäistä jakoketjun ratasta. Olisikin niin että jakopään saisi vaihdettua järkevällä työmäärällä laadukkaasti paikalleennpäin T7 koneisiin niin loppuisi nämä ketjunuittelut. Osasarjahan on halpa ja koneesta tulee hiljainen koko jakopään vaihdolla mikäli muut osat on kunnossa. Ja se tp-ketjun puuttuminen häiritsee ainakin itseäni joka kerta kun sellaisella koneella olevaa autoa ajaa.
Käytetty on käytetty ja uutta ei voi odottaa ilman täyskunnostusta ja siksi käytetyllä on soveltuva takuu ja hinnoittelu.
Jakopään suhteen sitten taas tilanne ei ole selvä Jokainen kone minkä olen aukonut mihin pelkkä ketju on vaihdettu on ollut selvä riskipeli muiden kuluneiden osien suhteen. Pelkkä ketju ei veny vaan myöa luistit ja rattaat kuluu, murtuneita luisteja on tullut vastaan muttei kylläkään yhtään rikkinäistä jakoketjun ratasta. Olisikin niin että jakopään saisi vaihdettua järkevällä työmäärällä laadukkaasti paikalleennpäin T7 koneisiin niin loppuisi nämä ketjunuittelut. Osasarjahan on halpa ja koneesta tulee hiljainen koko jakopään vaihdolla mikäli muut osat on kunnossa. Ja se tp-ketjun puuttuminen häiritsee ainakin itseäni joka kerta kun sellaisella koneella olevaa autoa ajaa.
Käytetty on käytetty ja uutta ei voi odottaa ilman täyskunnostusta ja siksi käytetyllä on soveltuva takuu ja hinnoittelu.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: nettiauto 9-5 ID 8506045
Hei
Vastaajille (myös YV) kiitokset
Vaikuttaa sille jotta aero tonnari lähtee kevät myyntiin. Palaillaan myyntiosastolla.
Vastaajille (myös YV) kiitokset
Vaikuttaa sille jotta aero tonnari lähtee kevät myyntiin. Palaillaan myyntiosastolla.