Uusi Saabisti
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Uusi Saabisti
Vetelyyn kovissa kiihdytyksissä vaikuttaa alustan ja apurungon puslat ja pomppimiseen iskarit ja jouset. Merkistä riippumatta yleensä. Normihommia näissä.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Uusi Saabisti
Ilman tasauspyöräston lukkoa,kunnon alustaa ja alustan osien päivitystä jo tuolla stage1 alkaen saat vetelyn ominaisuuksiin lisätä.
Arvaa millainen combo on imettää tonnarilla ilman lukkoa tuollaisella holset ranella motarilla
Arvaa millainen combo on imettää tonnarilla ilman lukkoa tuollaisella holset ranella motarilla
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Uusi Saabisti
Ei huolta. Koskee MY2003 ja vanhempia autoja. Saabilla oli vähän vaikeuksia saada T7-koneita huohottamaan oikein, mikä lisäsi öljyn pilaantumisriskiä, elu koneen sotkuisuutta. Saivat järjestelmän viimein kunnolla toimivaksi vuosimalliin 2004.Grazz-O kirjoitti:Pitääkö tuolla tehdä joku huohotinpäivitys? Mitä siinä tehdään ja mistä tiedän onko tuohon tehty se?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Uusi Saabisti
Niin ja topikin aloittajalle vinkiksi mikä ei ole vielä tullut tässä esille, että vaihda ehdottomasti ilmamassamittari mikäli se ei ole noilla kilsoilla vielä vaihdettu tai varmuutta siitä ei ole ("tyyppivika"). Mitä olen palstaa lukenut niin saatat saada helposti sulaneen männän mikäli nuo sinun huippunopeuskokeilut jatkuvat.
9-3 aero sedan man -05
Re: Uusi Saabisti
tää on niin mahtavaa luettavaa aina tällainen uuden saabistin pelotteluketju.
Vähän niinkuin maahanmuutto ja pakolais kysymykset, täällä sekoitetaan rehellisesti , sumeilematta ja peittelemättä
kaikki mahdolliset asiat keskenään , yleisimmin kuitenkin auton normaalit kulutusosat ja tyyppiviat toisiinsa.
No ei ainaakaan voi syyttää etteikö saabistit olisi rehellisiä omasta mielitietystään
Vähän niinkuin maahanmuutto ja pakolais kysymykset, täällä sekoitetaan rehellisesti , sumeilematta ja peittelemättä
kaikki mahdolliset asiat keskenään , yleisimmin kuitenkin auton normaalit kulutusosat ja tyyppiviat toisiinsa.
No ei ainaakaan voi syyttää etteikö saabistit olisi rehellisiä omasta mielitietystään
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Uusi Saabisti
Se on kato niin että kun lyö kerralla kaikki totuudet pöytään ni ei tule uudelle saabistille enää mikään vastoinkäyminen yllätyksenäFakiiri kirjoitti: tää on niin mahtavaa luettavaa aina tällainen uuden saabistin pelotteluketju.
Vähän niinkuin maahanmuutto ja pakolais kysymykset, täällä sekoitetaan rehellisesti , sumeilematta ja peittelemättä
kaikki mahdolliset asiat keskenään , yleisimmin kuitenkin auton normaalit kulutusosat ja tyyppiviat toisiinsa.
No ei ainaakaan voi syyttää etteikö saabistit olisi rehellisiä omasta mielitietystään
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Uusi Saabisti
Eikä pääse sanomaan et ei kyllä tälläisestä kukaan maininnut mitään..
Pitää aina mainita positiivisesti että turbo saabbi on joko rikki tai menossa rikki ja leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.. (oikeesti peukkua vaan hankinnalle)
Pitää aina mainita positiivisesti että turbo saabbi on joko rikki tai menossa rikki ja leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.. (oikeesti peukkua vaan hankinnalle)
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Uusi Saabisti
Juuh. Tuosta sanottiin jo kun tuo stage 1 tehtiin. Pitää investoida sellaiseen. Eikä kuulemma kannata käyttää tarvike mallia vaan ostaa ihan alkuperäinen saab osa. Onneksi tuossa himan lähellä on Auto-Muovi, joka mainostaa olevansa Saab merkkiliike.Lupe-81 kirjoitti:Niin ja topikin aloittajalle vinkiksi mikä ei ole vielä tullut tässä esille, että vaihda ehdottomasti ilmamassamittari mikäli se ei ole noilla kilsoilla vielä vaihdettu tai varmuutta siitä ei ole ("tyyppivika"). Mitä olen palstaa lukenut niin saatat saada helposti sulaneen männän mikäli nuo sinun huippunopeuskokeilut jatkuvat.
Samalla muuten kun tuota stage 1:stä ajeltiin sisään niin tuo auto on tosiaan rekisteröity tammikuussa 2005 (tais olla jopa 2.1.2005?) ja se on oikeasti 2004 mallia.
9-5 Wagon 2.3t '05
Re: Uusi Saabisti
mkaisla kirjoitti: Sitten biopower softa sisään ni tulee kivasti lisää jerkkua! Ja ehdottomasti kannattaa se öljypohja käyttää auki ja putsata piakkoin etanoliin siirtymisen jälkeen. Varsinkin jos ei oo ihan ajamaton moottori. Omallani oli ajettu 150tkm ku tehtiin etanolipäivitys ja muutaman etanolitankillisen jälkeen otettiin öljypohja auki. Sinne öljypohjaan oli kertynyt semmonen pari senttiä karstaliejua ja imusihti oli miltei tukossa. Omassa vielä uusimmat huohotinpäivitykset moottorissa käsittääkseni. Eli karstaa kertyy tuohon moottoriin ainakin bensalla ajettaessa.
Jatkan joutessani jorinaa viirufemman karstoittumisesta, tulee "aikalailla näin" faktoilla, kun en nyt jaksa levitellä auton huoltohistoriapapereita tähän pöydälle Tämä epätarkkuus koskee siis edellisten omistajien ajosuoritteita ja softapäivityksen kilometrilukemaa.mkaisla kirjoitti:Niin ja öljyä auto lipittää n. 7dl/10tkm
Tuon -06 Aeron ensimmäinen omistaja oli ajellut 0=>60tkm Saabin huolto-ohjelman mukaisesti, eli pitkät öljynvaihtovälit. Siitä eteenpäin toinen omistaja (valveutunut klubilainen) vaihteli öljyt kymppitonnin välein. Hänen toimestaan Aeroon laitettiin Stage1 etanolisofta n. 100tkm ajettuna.
Meille Aero tuli sitten 110tkm ajettuna, aika pian siihen ruuvattiin 285Hv/450Nm etanolivirit. Sillä setupilla nyt on ajeltu, mittarissa tänään 209tkm.
Öljyt vaihtuu tietty kymppitonnin välein, pinta pysyy tasan siinä epäselvässä ylämerkissä koko vaihtovälin.
Tuosta meidän liki 100tkm:n ajorupeamasta on karkeasti arvioiden 80-85% menty etanolilla.
Öljypohjan ja lohkon välissä on edelleen tuotantolinjalla laitetut tiivistemömmöt
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Uusi Saabisti
Niin oliko tähän joku toinen ohje, koska tuo ei toimi. Se kierrättää vaan ääntä kaiutin kerralla. Vai pitääkö tuota band nappulaa pitää jotenkin tooooodella pitkään pohjassa?miikka555 kirjoitti:Starttiäänenvoimakkuus säädetään
1. Sammuta soitin
2. Paina BAND nappi pohjaan ja pistä soitin päälle
3. Kun näytöllä näkyy "START VOL", säädä voimakkuus haluttuun.
4. Odota 10sek. ja START VOL on tallessa
Uuden poppikoneen hilloja kerätessä investoin tähän https://www.e-ville.com/fi/95-auton-mp3 ... ional.html. Tosin tilasin sen ebayn kautta kun siellä se maksoi vain 16€ ja sai ilmaisen postituksen. E-villellä vähän hinnat alkanut karata. Saa luurilla sitten soiteltua musiikkeja ja tärkeimpänä on että hands free toimii.
Eilen öljyt vaihdeltiin ja samalla tulpat. Tankkiin tuupattiin nyt etanolit. Sen huomasin, että kun pintakaasulla ajelee niin se vähän seilailee. Ei oikein tiedä pitäskö lähteä vai jatkaa sitä hissukseen ajamista. Mut kattoo nyt miten toimii.
9-5 Wagon 2.3t '05
Re: Uusi Saabisti
Täällä kans uusi Saabisti pohtii kaikennäköstä. Haulla en löytänyt sopivaa topiccia asiaan liittyen. Ajossa -04 2.3t vector siis, pohdintana on et millanen tuo kytkimen tuntuma pitäis olla. Tässä yksilössä tuntuu välillä että käyttäisi sintteri -kytkintä eli aika on off tyyppinen ja jäykkä ja epämukava kaupungissa. Pitäiskö kytkin tuntuman olla pehmeä vai jäykkä? Mites levyn tarraamisen antaako nää miten luistattaa?
Vielä huohotuksesta sen verran, olikohan nyt näissä vm04 jo tuo huohotus korjattu? Sen verran löysin tietoa, että 04 pitäis olla päivitetty huohotus mutta mikäli tulkitsin yhtä topiccia oikein niin tän ikäinen vaatis vielä päivitystä?
Vielä huohotuksesta sen verran, olikohan nyt näissä vm04 jo tuo huohotus korjattu? Sen verran löysin tietoa, että 04 pitäis olla päivitetty huohotus mutta mikäli tulkitsin yhtä topiccia oikein niin tän ikäinen vaatis vielä päivitystä?
Re: Uusi Saabisti
^Onko tuohon kytkintä vaihdettu koskaan, ja jos on niin tuliko oireet vasta sen jälkeen ?
Osittain kuullostaisi epämääräisen tutulta , keskeneräisesti ilmatun kytkimen oireilta noi tunnottomuus ja pompotus oireet kytkimessä ....
Osittain kuullostaisi epämääräisen tutulta , keskeneräisesti ilmatun kytkimen oireilta noi tunnottomuus ja pompotus oireet kytkimessä ....
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Uusi Saabisti
Parin edellisen omistajan mukaan ei ole. Sitä edellinen ollut säätiö niin ei saa tietoa ongittua. Ripeesti kun vaihtaa niin vastaavaa ongelmaa ei taas ole.
Re: Uusi Saabisti
En tiedä muista ohjeista.. Saattoi jotain jäädä välistä kun kirjoitin, joten tässä vielä alkup. ohjeetGrazz-O kirjoitti:Niin oliko tähän joku toinen ohje, koska tuo ei toimi. Se kierrättää vaan ääntä kaiutin kerralla. Vai pitääkö tuota band nappulaa pitää jotenkin tooooodella pitkään pohjassa?miikka555 kirjoitti:Starttiäänenvoimakkuus säädetään
1. Sammuta soitin
2. Paina BAND nappi pohjaan ja pistä soitin päälle
3. Kun näytöllä näkyy "START VOL", säädä voimakkuus haluttuun.
4. Odota 10sek. ja START VOL on tallessa
Auton ohjekirja, s. 99
Toinen paikka samalla ohjeella
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: Uusi Saabisti
Äänenvoimakkuuden lähtötaso säädetään 2004 vuoden autossa painamalla TP/PTY nappi pohjaan ja sen jälkeen käynnistetään soitin.
#6843
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki