Putkisto
Re: Putkisto
Vakio Aerokykä mullakin mutta... KEP- 6 lapainen jouseton levy, ei sintteri : carbon :antaa luistaa kylmänä mutta sitten kun lämpenee...slave muistaakseni sachs. Tää on vaan tämmöstä kun kamat kohta irti ja pitää tehrä jotain ja sitten jälestäpäin hokataan että mitä jäi tekemättä. Mulla on onneksi ERITTÄIN kokenut SAAB- korjaaja/ asentaja/ veturimies täällä Oulusa mutta ei hänkään ole virisaabeja tehnyt joten kaikki tieto otetaan innolla vastaan! Puhutaan siis 19T- teholuokasta, myöhemmin aion isontaa fööniä!
9-5 2.3T-00
Re: Putkisto
Joo 19T:n kanssa ei kyllä vielä tarvitse 3" rööriä. Omat kokemukset tuossa teholuokassa ovat käytännössä kaikki ahdetuista japanilaisista, joissa todettu lähinnä inasen isompi huipputeho ja vähän herkempi spoolaus ison suoran putken kanssa. Ei siis mikään varsinainen iso kuriste ole mutta riippuen mitä hakee niin kuten jo edellisessä viestissäni sanoin niin kannattaa pitää silmät auki tulevien päivitysten kannalta. Tietysti kaikki muukin vaikuttaa, esimerkiksi katalysaattorit yms. ei mikään ole ikinä yksiselitteistä kun muuttujia on niin jumalattomasti joka osan kanssa. Sen puolesta pidän tuota sanomaani ~350hp kammelta ihan ok rajapyykkinä jos pelkän teholukeman perässä arvioidaan.
Re: Putkisto
Sitten kannattaa laittaa sellainen kytkin jonka kanssa ei tule ongelmia 19T kokoluokkaa isomman turbon kanssa.
Tuollainen kombo missä on kiinteä vauhtipyörä ja jouseton levy ei kyllä ole hyväksi vaihteistolle eikä moottorille. Jossain välissä pitää olla jousitus. Joko vauhtipyörässä tai levyssä. 2massaa ei femman B2x5 sarjaan taida olla saatavillakaan niin vaihtoehdoksi jää ainoastaan jousitettu levy.
Tuollainen kombo missä on kiinteä vauhtipyörä ja jouseton levy ei kyllä ole hyväksi vaihteistolle eikä moottorille. Jossain välissä pitää olla jousitus. Joko vauhtipyörässä tai levyssä. 2massaa ei femman B2x5 sarjaan taida olla saatavillakaan niin vaihtoehdoksi jää ainoastaan jousitettu levy.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Putkisto
Sachsin SRE- kykä meni tilaukseen lähinnä käyttömukavuuden vuoksi. Kiitos kommenteista, sain hyvää tietoa putkiston/ kykän valinnan suhteen.
9-5 2.3T-00
Re: Putkisto
Itsellä saattaisi vapautua talven auton alla majaillut Mossemiehen 3" catback kahdella vaimentajalla jos herää kova kiinnostus/tarve moiselle...
Kunhan tässä vaan löytäisi hieman aikaa ja motivaation ensin, jotta ottaisi sen sieltä auton alta pois.
Kunhan tässä vaan löytäisi hieman aikaa ja motivaation ensin, jotta ottaisi sen sieltä auton alta pois.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Putkisto
No ei ne nyt kovat ole mutta ajattelin palautella tuon auton lähemmäksi orggis kuntoa.
Kokeilumielessähän minä tuon putken kiinni laittelinkin ja ihan kivan tummat saundit on. Tarttis auton olla ehkä enemmän harrastepeli kun ei ehkä käyttiksen tarttis murista.
Kokeilumielessähän minä tuon putken kiinni laittelinkin ja ihan kivan tummat saundit on. Tarttis auton olla ehkä enemmän harrastepeli kun ei ehkä käyttiksen tarttis murista.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Putkisto
Asiaa on varmaan jossain ketjussa käsitelty, mutta sopii myös tähän.
Jos vaihtaa 3" ferrita dp:n ja paremmin virtaavan coolerin, niin tarvitseeko softaa muokata liian rajun spoolauksen ehkäisemiseki?
Suuttimet hieman isommat, jotta myös E85:lla voi olla yläkierroksilla vähän enemmän pyyntiä.
Kyseessä sigun auto.
Jos vaihtaa 3" ferrita dp:n ja paremmin virtaavan coolerin, niin tarvitseeko softaa muokata liian rajun spoolauksen ehkäisemiseki?
Suuttimet hieman isommat, jotta myös E85:lla voi olla yläkierroksilla vähän enemmän pyyntiä.
Kyseessä sigun auto.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Putkisto
Softa tarvitsee ahtopaineen säädön karttoihin muutoksia isommasta DP:stä johtuen. Vakio DP:llä ahtopaineen säätö on agressiivinen niin väljä DP aiheuttaa sen, että ahdot alkavat piikkailla josta taas aiheutuu vikakoodia ja rykimistä/nykimistä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Putkisto
Mistä mahtaa tällä hetkellä löytyä hinta-laatusuhteelta paras 3" dp
9-5 Aero Wagon -04 stage 3
Re: Putkisto
Itseäkin kiinnostaisi tämä? Tai mistä saisi ylipäätään luotettavasti. Turbomech ja Speedparts jo kyselty eivätkä saa toimitettua ollenkaan tai eivät tiedä toimitusaikaa.
Kaarina
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Re: Putkisto
Ottamatta kantaa hinta/laatusuhteisiin, niin ainakin Maptunpartsilta löytyy 3" dp:tä rosterisena. Löytyy myös aluminisoidusta teräksestä valmistettua JT 3" koko putkistoa, johon siis sisältyy myös 3" dp.
Re: Putkisto
Peukku tälle! Kiitos! Sieltä vastattiin heti ja kuulemma valmiina toimitukseen.
Kaarina
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Re: Putkisto
Osaisiko joku kertoa että miten nuo kaksi maptunin dp:tä eroavat toisistaan? Ajatuksena siis se että mahtaisikohan mennä etanolia tankissa päästöistä läpi tuolla ei-EU katilla? Kumpihan siis kannattaisi käyttöautoon ostaa?
MapTun downpipe 9‑5 (B205,B235) 98‑10
MapTun downpipe 9‑5 (B205,B235) 98‑10 EU‑katalysaattorilla
MapTun downpipe 9‑5 (B205,B235) 98‑10
MapTun downpipe 9‑5 (B205,B235) 98‑10 EU‑katalysaattorilla
9-5 Aero '06
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Putkisto
Vakio kytkin riittää jos et meinaa vaihtaa turboa isommaksi kun 19t itsellä on 495nm ja 390hp koneessa ja vakio pitää oikeen hyvin.