B205 + TD04 15T ahtopaineista

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

B205 + TD04 15T ahtopaineista

Viesti Kirjoittaja chinatown »

Auto vm06 2.0T TD04 15T ahtimella ja automaattivaihteistolla, Jcarlson softa sisuksissa. Pinl käy nyt maksimissaan ~2050. IMM ja ahdin ovat kohtuu uudet. Paljonko tuo ahtopaine tuolla yhdistelmällä kuuluisi maksimissaan olla? Tankissa on tällä hetkellä etanolia.
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
Lupe-81
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Tammi 31, 2016 12:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: B205 + TD04 15T ahtopaineista

Viesti Kirjoittaja Lupe-81 »

Miksi ihmeessä et kysy carlsonilta itseltään? :?: :D
9-5 Aero sedan man -05
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B205 + TD04 15T ahtopaineista

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tavallisesti 2200-2300 luokassa (alle 4500rpm). Mitä näyttää mAir?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: B205 + TD04 15T ahtopaineista

Viesti Kirjoittaja chinatown »

Kävin juuri hieman kahtelemassa mair lukemia. Muutama kiihdytys joilloin pinl oli noin 1950 ja mair 1050-1100 paikkeilla. Magneettiventtiililtä otin pistokkeen irti ja tein muutaman kiihdytyksen, pinl tällöin 1100-1200, tosin en muista näyttääkö se tuolla konstilla peruspainetta oikein vai pitikö letkuja kytkeä toisin? Peruspaine ilmeisesti kuuluisi olla noin 0,4-0,5 bar.
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B205 + TD04 15T ahtopaineista

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pinl ja mAir on linjassa mutta ei ahda tarpeeksi. Jos mReq pysyy ylhäällä mankkuvenan johto irti niin peruspaineen voi tarkistaa noinkin. Muutoin kytkemällä c ja w suoraan yhteen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: B205 + TD04 15T ahtopaineista

Viesti Kirjoittaja chinatown »

Pyörähdin tallilla ja yhdistin tuon c ja w letkun, peruspaine tällöin noin 0,35bar. Pyörittelin hukkaportin tankoa noin 5 kierrosta ja peruspaine nousi 0,5 mutta ahdot ei edelleenkään normaalitilassa olleet kuin 0,9-1.0 bar luokkaa. Pyöritin hukkaportin tankoa vielä lisää kiinni, sen minkä sai, peruspaine noin 0,6bar ja sen jälkeen koeajolle, tämän jälkeen sain ahdot menemään 1.0-1.1 bar välille. Säädin kuitenkin peruspaineen 0,5bar. Kokeilin sitten ottaa W letkun irti ja ahdot nousee heti 1.5bar paikkeille. Hmm, tuntus että siellä ei ainakaan ahtovuotoa olis. Mitäpäs sitten tutkittas, voisko se tuo mankkuvena olla nyt sökö?
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B205 + TD04 15T ahtopaineista

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mitäs se mReq sanoo, entä PWM? Tämähän oli se joka on itse flashattu(?) mReq tarkistamalla näkee että siellä tosiaan on oikea softa sisällä nyt joka pyytää sen 1150mg.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: B205 + TD04 15T ahtopaineista

Viesti Kirjoittaja chinatown »

mReq kiihdyttäessä käy noin 1050, PWM 420-450. Kalle Kiviranta Kuopiosta laittoi ohjelman syksyllä.
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: B205 + TD04 15T ahtopaineista

Viesti Kirjoittaja chinatown »

Ajeltu ja kokeiltu taas tänään. Tulppasin R letkun mankulta, ei vaikutusta. Kävin myös uuden mankkuvenan kun oli sen verran edullinen, ei vaikutusta. mReq ei nouse kuin siihen 1050 paikkeille vaikka kuinka yrittää, miksi se ei enempää pyydä? Silmään pisti myös se että ad85 arvo jököttää 71.8 kokoajan vaikka tankissa pelkkää etanolia, kertooko tämä jotain?
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: B205 + TD04 15T ahtopaineista

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

chinatown kirjoitti:Ajeltu ja kokeiltu taas tänään. Tulppasin R letkun mankulta, ei vaikutusta. Kävin myös uuden mankkuvenan kun oli sen verran edullinen, ei vaikutusta. mReq ei nouse kuin siihen 1050 paikkeille vaikka kuinka yrittää, miksi se ei enempää pyydä? Silmään pisti myös se että ad85 arvo jököttää 71.8 kokoajan vaikka tankissa pelkkää etanolia, kertooko tämä jotain?
Ilmavuoto jossain , tai ei ymmärrä että tankataan (adaptoidu) , tälläistä muistelisin ? Samanlaisten ongelmien kanssa aikoinaan painin :?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B205 + TD04 15T ahtopaineista

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

mReq on pielessä jos odotus on että softa oli TD04:lle. 1050 on pyynti GT17:lle eli saavuttaa pyydetyn ongelmitta. Onkohan sinne mennyt vahingossa GT17:n ohjelma sisään vai onko ahdin vaihdettu softauksen jälkeen ja jäänyt päivittämättä?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: B205 + TD04 15T ahtopaineista

Viesti Kirjoittaja chinatown »

Toivottavasti ei oo väärä ohjelma. Ahdin oli vaihdettu jo ennen softausta. Kävin tuossa taas tutkimassa, otin sulakkeen nro 17 irti hetkeksi, tämän jälkeen ad85 heräs taas ja näytti välillä reilua 80 ja asettui sitten 15km lenkillä 77 paikkeille. Tein muutamia kiihdytyksiä, sain mreq käymään 1090 paikkeilla ja pinl kävi 2100 ja kerran vilahti jopa 2200 kun tyhjää raapi liukkaan kelin johdosta. Entiiä, sitä softaakaan ei tietty pysty tarkistamaan kuin itse ohjelmoija. Ehkä mie vaan en osaa ajaa tällä :lol:
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B205 + TD04 15T ahtopaineista

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

chinatown kirjoitti:Toivottavasti ei oo väärä ohjelma. Ahdin oli vaihdettu jo ennen softausta. Kävin tuossa taas tutkimassa, otin sulakkeen nro 17 irti hetkeksi, tämän jälkeen ad85 heräs taas ja näytti välillä reilua 80 ja asettui sitten 15km lenkillä 77 paikkeille. Tein muutamia kiihdytyksiä, sain mreq käymään 1090 paikkeilla ja pinl kävi 2100 ja kerran vilahti jopa 2200 kun tyhjää raapi liukkaan kelin johdosta. Entiiä, sitä softaakaan ei tietty pysty tarkistamaan kuin itse ohjelmoija. Ehkä mie vaan en osaa ajaa tällä :lol:
Jos kävi 1090 niin ei se sitten gt17 softa ole.. mutta 1150 pitäisi pyytää. Oliskohan kaasuvaijeri löysällä niin ei mene pyynti täysille asti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: B205 + TD04 15T ahtopaineista

Viesti Kirjoittaja chinatown »

Hyvä homma, helpottaa tieto että ohjelma ainakin pitäs olla oikea. Tarkistin kaasuvaijerin ja oli kireällä, koitin vielä siirtää sokkaa seuraavaan pykälään mutta alkoi nostaa jo kierroksia siinä. Tarkistelin vielä noita alipaineletkuja ja ihan paikoillaan kaikki näyttäs olevan, ne onkin kaikki uusittu viime kesänä.

Kaasuläppäkotelossa on ilmeisesti jotain kulumista koska muutaman kerran on tehnyt sitä että pitkään tyhjäkäynnillä ollessa on saattanut alkaa seilaamaan käynti ja tekee kaasuläpästä vikakoodin, kerran on myös limp home tilaan mennyt mutta resetoimalla on tullut taas kuntoon. Toistaseks kuitenkin toimii ihan ok joten en ole vielä vaihtanut, tuskin kuitenkaan tähän ahtojen puutteeseen vaikuttaa tällä kertaa.

Ilmeisesti 1kpl missfirejä oli nyt jossain vaiheessa tullut kun tuossa tiuhaan kiihdyttelin. Sid siis näytti Miss 1. Kasetti on alkuperäinen. Paljon jos missfirejä tekis niin se varmaan rajoittas ahtoja?
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: B205 + TD04 15T ahtopaineista

Viesti Kirjoittaja chinatown »

Tein semmoisen huomion tuossa että kun käyttää sulakkeen 17 irti ja laittaa sen takasi parin minuutin päästä niin auto kulkee heti paremmin. Heti ekassa kiihdytyksessä mReq 1100 ja Pinl 2100. Tuntuu että sitten kun ajelet päivän niin meno taas hieman laantuu, tai sitten kuvittelen taas kaiken.

Yks takaiskuventtiili on muuten rikki, se kova muoviputki joka tulee jostain imusarjan alta ja kulkee jakopäänpuolella venttiilikopan reunassa kobralle niin siinä on se harmaa venttiili, tuntuu laskevan ilmaa molempiin suuntiin. Liittynee huohotukseen, osaisko tämä nyt jotenkin sotkea toimintaa?
Viimeksi muokannut chinatown, Su Huhti 23, 2017 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
Vastaa Viestiin