Fcod 4465

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Juhoe
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Touko 28, 2017 21:12

Fcod 4465

Viesti Kirjoittaja Juhoe »

Rupes pukkaa tota kyseistä koodia..

Immu ja bybass vaihdettu.. mitäss seuraavaksi?
9-5 2.3T -02
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Fcod 4465

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Valkoinen takaisku kaasuläppäkotelon ja venttiilikopan välistä. Katkeaa sieltä juuresta se venttiilin kara. Alipaineletkut uusittu kaikki? Bypassiltä rintapellin mankkuvenalle ja mankkuvenalta imusarjaan sekä mankkuvenalta kaasuläppäkotelolle?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Juhoe
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Touko 28, 2017 21:12

Re: Fcod 4465

Viesti Kirjoittaja Juhoe »

Alipaineletkut vaihdettiin ja vika poistui!

Kiitoksia :wink:
9-5 2.3T -02
bazooka
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Elo 28, 2009 23:56
Paikkakunta: Iittala

Re: Fcod 4465

Viesti Kirjoittaja bazooka »

Allekirjoituksen femma jätti rouvan tänään motarille. Oli nykäissyt pari kertaa ja sen jälkeen sammunut eikä suostunut starttaamaan. Sidin mukaan nErr 2 ja Fcod 4465. Otin kotipihassa pitkäksi toviksi sulakkeen no. 17 ja akunkengän irti. Koneen jäähdyttyä yritin starttailla, käynnistyi useamman kerran pysyen rykien käynnissä hetken. Muutaman starttiyrityksen jälkeen ei enää edes lupaillut. Alipaineletkut näyttää ehjiltä samoin valkoinen takaiskuvena. Mitäs lähdetään arvailemaan: bensapumppu, jarrutehostin, immu vai joku muu mikä?
9-5 Aero wagon -04
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Fcod 4465

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ota ilmamassamittarin johto irti ja koita käynnistää. Jos pysyy käynnissä niin tällöin on melko todennäköistä että suuri vuoto on ahtoputkistossa.

Olisiko välijäähdyttimen pääty revennyt tms. Tutki ahtoputkiston tiiveys ja onko ahtoputki kiinni kaasuläppäkotelossa?

Jos ahtoputkistosta tai välijäähystä löytyy vika, niin tutki bypass-venttiili. Bypassin vikaantuminen aiheuttaa paineiskuja ahtoputkistoon jonka seurauksena yleensä osia hajoilee ahtoputkistosta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
juntti
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 16:27

Re: Fcod 4465

Viesti Kirjoittaja juntti »

Nyt seuraa tyhmä kysymys, mutta kysytään kuitenkin:

Jos käynti kerran paranee immun johdon irroittamalla, niin eikö sitten kannattaisi ajella koko ajan se johto irti? :roll: No varmaankaan se ei pitemmän päälle ole hyväksi. Mikä idea tuolla johdolla sitten on jos kerran auto toimii ainakin hetkellisesti paremmin ilman sitä?
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Fcod 4465

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Karkeasti vastaten, immu mittaa koneen saamaa ilmamäärää ja sen mukaan menee seokset. Turbokoneessa kohtalaisen tärkeä tieto nottei kone käy laihalla mikä rikkoo koneen hyvinkin äkkiä. Kannattaisi kysäistä onko lähialueella kanssa saabistia tai hakea foorumilta lisätietoa alipaineletkuista ja ahtoputkista sekä vuotojen paikannuksesta. Ihan googlekin auttanee kunhan lontooksi hakee.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Fcod 4465

Viesti Kirjoittaja Pakari »

juntti kirjoitti:
To Heinä 04, 2019 16:56
Nyt seuraa tyhmä kysymys, mutta kysytään kuitenkin:

Jos käynti kerran paranee immun johdon irroittamalla, niin eikö sitten kannattaisi ajella koko ajan se johto irti? :roll: No varmaankaan se ei pitemmän päälle ole hyväksi. Mikä idea tuolla johdolla sitten on jos kerran auto toimii ainakin hetkellisesti paremmin ilman sitä?
Trionic 7 järjestelmässä on sekä ilmamassamittari MAF että imusarjan painetunnistin MAP. Karkeasti ajateltuna kun ilmamassamittarin jälkeen on suuri imuvuoto, niin tällöin moottori ei käy koska MAF:in mittaama ilma ei vastaa imusarjassa olevaa ilmamäärää. Kun immun johto irroitetaan T7 menee ns. vikatilaan ja alkaa käsittääkseni MAP:in avulla määrittää seosta. Tällöin kun tieto perustuu imusarjan paineeseen moottori käy kun järjestelmässä on suuri imu/ahtovuoto. Ei toki niinkuin kuuluisi, mutta pitäisi käydä kuitenkin.

T7 järjestelmään enemmän perehtyneet voivat avata halutessaan tarkemmin tätä toimintalogiikkaa..

Normaalitilanteessa ei missään tapauksessa pidä ajella ilmamassamittarin johto irroitettuna.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
bazooka
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Elo 28, 2009 23:56
Paikkakunta: Iittala

Re: Fcod 4465

Viesti Kirjoittaja bazooka »

Immun piuhan irrotuksen jälkeen sain auton käymään kahdesti ehkä vajaat puoli minuuttia. Sammumisen yhteydessä fcod 256 mikä liittynee tohon immuun. Auton alle en vielä päässyt, pitää siirtää parempaan paikkaan.
9-5 Aero wagon -04
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Fcod 4465

Viesti Kirjoittaja Termos »

Voiko viallinen ilmamassamittari olla niin sekaisin, että auto ei edes pysy käynnissä? Ei kai?

Tuo hetkellinen käyntiin hörähtäminen vaikuttaa kyllä kovasti bensapumppuvialta. Pyydä vaimoa kuuntelemaan kontissa tai takapuskurin tietämillä, että kuuluuko pumpun surinaa, kun väännät avaimesta virrat päälle. Sellainen reilun sekunnin surahdus, sedanissa sen kuulee kuskinpenkillekin (farkuista ei kokemusta).
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Fcod 4465

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Kuuluu se farkussakin, ja tehosteeksi kun nostaa takapenkin istuinosan ylös , niin kuuluu vielä paremmin.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Fcod 4465

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Vaikka surahtaa, ei välttämättä tuota tarpeeksi.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Fcod 4465

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Termos kirjoitti:
Pe Heinä 05, 2019 00:38
Voiko viallinen ilmamassamittari olla niin sekaisin, että auto ei edes pysy käynnissä? Ei kai?
Voihan se jos näyttää virtaamaksi vaikka nollaa... Mutta kyllä se mielestäni vahvasti viittaa suureen ahto/imuvuotoon jos auto ei käy immun johto kiinni ja johdon irti ollessa se käy edes jotenkin. Tapahtumatilanteenkin perusteella arvelen että intercoolerin pääty on revennyt syystä tai toisesta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Fcod 4465

Viesti Kirjoittaja Termos »

Tämäpä selvä :)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
bazooka
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Elo 28, 2009 23:56
Paikkakunta: Iittala

Re: Fcod 4465

Viesti Kirjoittaja bazooka »

Kyllä se taitaa nyt tuohon bensapumppuun kallistua, pari kertaa avainta kääntäessä sain jonkun epämääräisen kurlutuksen kuulumaan takapenkin alta, tutun surinan sijaan. Pääosin pumppu pysyy mykkänä. Toki, en auton alle ole kunnolla päässyt, pihalla kun oli, niin jäi cooleri tarkistamatta.
9-5 Aero wagon -04
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
Vastaa Viestiin