Ruosteongelmat

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
PaulMuadDib
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: Ruosteongelmat

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

JoKa00 kirjoitti:
Su Maalis 14, 2021 14:08
Meillä on tehty sillain että ensin poistettu kaikki korikitti saumoista ja sen jälkeen hitsattu uudet pellit ja lopuksi saumat täytetty koritinalla ja siihen päälle maali ja massa/kotelosuoja ainelopuksi kaiken päälle ja alle. Ollaan nyt kaksi femmaa tehty tuolla tavalla eikä ainakaan vielä tullu takaisin ruoste. Tehtiin nyt samalla tavalla tonnariin tuulilasin kehyksen alareuna.
Hienoa, kiitos. Tämän tyyppistä keskustelua olin vailla. Saadaan niitä hyvin toimineita toimintamalleja esille. Kyselin tosin eiemmin noista takakaarista ja sisälokasuojista, mutta kaikkihan tämä on hyvää asiaa. 👍🏻👍🏻👍🏻
KA Mitsubishi Outlander MY16
HA Saab 9-3 Aero Wagon 2.8 TS V6 MY07
YouTube
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Ruosteongelmat

Viesti Kirjoittaja mestari »

jep se mikä tehdessä oikaistaan lankeaa seuraavan omistajan murheeksi, :D
mutta jos meinaa auto pitää oikopolut kannattaa unohtaa.
pakkelia säästämättä ja lasikuidusta tinkimättä vai miten se nyt menikään 8O
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
JoKa00
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Su Syys 06, 2020 18:09

Re: Ruosteongelmat

Viesti Kirjoittaja JoKa00 »

Takakaaret ja sisäreunat on tehty tuolla tavalla omasta aerosta ja yhestä toisesta viirusta ja molemmat on kestänyt tähän asti
9-5 Aero Sedan -01 (-04/05 facelift ja 5v automaatti swappi)
9000 CSE -97 "Melkein Aero" (Jubilee Aeron sisustalla ja tekniikalla)
9-5 Aero Wagon -01
9-3 Aero SS -05
Osia löytyy 9-5/9-3/9000 malleihin, Tech 2 turvapääsyllä
PaulMuadDib
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: Ruosteongelmat

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

Tuossahan tuo tuli auto peltikorjaamolta. Varsin hyväkuntoinenhan tuo oli ollut. Ei hitsattavaa, selvittiin ruosteiden poishionnalla ja muilla asianmukaisilla tempuilla. Selvästikin ensimmäisen omistajan tekemä ruostesuojaus on varjellut pahimmilta murheilta. Nöyrä kiitos hänelle, klubilainen hänkin on.
KA Mitsubishi Outlander MY16
HA Saab 9-3 Aero Wagon 2.8 TS V6 MY07
YouTube
always BB
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Su Joulu 15, 2013 13:17
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Ruosteongelmat

Viesti Kirjoittaja always BB »

Pesusta se lähti, otin takaa sisälokarit pois että pesen ja massaan että säilyisi edes vähän alaruuvit pyöri tyhjää. Arvas heti että hommia tiedossa ja eikun tekemään. Pirullinen korjattava kun on monien peltien yhdys kohta. Tämä kohta säilys paremmin kun muistas suojata siellä päässä oli kyllä tutit sitä varten. Ajettu kuitenkin vaan 190tkm

Ja tallissa volle 1998 kanssa otin saman homman helmat, sisälokarit. Ei ruoste pilkkuukaan ollut
EBR garage

Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
Vastaa Viestiin