Kaasuläppäkotelon oireet?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kaasuläppäkotelon oireet?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Nakutussignaali on kuitenkin syynä. Etanolilla ei varmasti nakuta noilla massoilla eli jostain syystä tulee häiriösignaalia. Johtosarja tai ecu seuraavana listalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Kaasuläppäkotelon oireet?

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

jcarlson kirjoitti:Nakutussignaali on kuitenkin syynä. Etanolilla ei varmasti nakuta noilla massoilla eli jostain syystä tulee häiriösignaalia. Johtosarja tai ecu seuraavana listalla.
Näitä olen alkanut epäilemään. Erityisesti johtosarjaa, koska auto on saanut ruotsin päässä aikanaan reilunpuoleisesti suolaa, mikä on aiheuttanut kaikenlaista hapettumaa ympäri konehuonetta. Todennäköisesti sitten myös johtosarjan liittimissä. Laitetaan se seuraavaksi vaihtoon.
Kiitos
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Kaasuläppäkotelon oireet?

Viesti Kirjoittaja arto »

Liityn seuraan, viikonloppuna alkoi iOff paukkuu miinuksille huolella. Samalla putos tietysti mReg. Sytkäkassun ja Ecun vaihdoin ja sama homma jatkuu. iOff miinuksilla aina silloin tällöin.

Täytyy vaihella johtosarjaa kans varmaan...

Jos joku tietää kohdan mistä oma johtosarja on ollu väsyny niin otetaan vinkkejä vastaan ;)
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Kaasuläppäkotelon oireet?

Viesti Kirjoittaja arto »

Onko iOff miinus ongelmaan tullu kohtalon tovereilla selvyyttä. Vaihdoin johtosarjankin, ei vaikutusta. iOff -100 vilahtaa taulussa silloin tällöin ajotavasta riippumatta, eli voi tulla ihan pintakaasullakin.
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Kaasuläppäkotelon oireet?

Viesti Kirjoittaja arto »

Päivitetään sen verran että 55P pohjalla tosiaan välillä iOff ruudussa näkyi -100

Oireilun jälkeen tehdyt muutokset:
Sytkäkassu, ei vaikutusta
Läppäkotelo, ei vaikutusta
ECU, ei vaikutusta
Johtosarja, ei tainut vaikuttaa.

Bensapumppu vielä kerran auki ja olihan siellä piilossa pumpulta nousevassa letkussa halkeama... eli eli tais olla polttoaineen saanti onelma vaikka vedossa seokset oli vielä ok. Isommalla pumpulla riittää tuotto vaikka vähän vuotaakin. Päivitin samalla linjan suodattimelle asti min. 6mm reiällä 8mm letkulla. Nyt tuntus toimivan.
Soppakoura
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Su Loka 21, 2018 14:48

Re: Kaasuläppäkotelon oireet?

Viesti Kirjoittaja Soppakoura »

Lainaan lankaa kun etsimällä en parempaakaan löytänyt.

Eli oireean on tehottomuuden tunne, nuhaisuutta oikeastaan. Kiihdyttäessä tuntuu että vetää alkuun kivasti ja sitten jossain 2500rpm kohdilla tuntuu veto nuutuvan, ja jopa pientä nykimistä tuntuu, Tekee sitä niin kylmällä kun lämpimällä koneella, mutta lämpimällä koneella ehkä ei niin pahasti. Autosta ahdin huollettu, kasettivaihdettu, bypass vena vaihdettu, kynttilät vaihdettu. Opensidiä ei ole, ja techiä en omista.

Olenkin tässä koittanut miettiä mikä tämän aiheuttaa, maffi? kaasuläppäkotelo? bensapumppu? Onko jotain hienoa tapaa jolla saisi varmuuden ennenkuin lähetään satasien tai useiden satasien osien kautta "kokeilemaan" mikä mahtaisi olla?

edit. 2,3 bensa ja 98:seilla ajelen
Saappipappi
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36

Re: Kaasuläppäkotelon oireet?

Viesti Kirjoittaja Saappipappi »

Soppakoura kirjoitti:Lainaan lankaa kun etsimällä en parempaakaan löytänyt.

Eli oireean on tehottomuuden tunne, nuhaisuutta oikeastaan. Kiihdyttäessä tuntuu että vetää alkuun kivasti ja sitten jossain 2500rpm kohdilla tuntuu veto nuutuvan, ja jopa pientä nykimistä tuntuu, Tekee sitä niin kylmällä kun lämpimällä koneella, mutta lämpimällä koneella ehkä ei niin pahasti. Autosta ahdin huollettu, kasettivaihdettu, bypass vena vaihdettu, kynttilät vaihdettu. Opensidiä ei ole, ja techiä en omista.

Olenkin tässä koittanut miettiä mikä tämän aiheuttaa, maffi? kaasuläppäkotelo? bensapumppu? Onko jotain hienoa tapaa jolla saisi varmuuden ennenkuin lähetään satasien tai useiden satasien osien kautta "kokeilemaan" mikä mahtaisi olla?

edit. 2,3 bensa ja 98:seilla ajelen

Mulla kun meni kaasuläppä viime kesänä niin ainoa oire oli se että nykii/pätkii tasakaasulla ajaessa. Kuumalla koneella aloitti.
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kaasuläppäkotelon oireet?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Soppakouralle ohjetta että kyllä niitä järjestelmän mittausarvoja pitäisi tutkia testerin kanssa jos ei opensidiä ole eikä halua summissa osia vaihtaa. Ilmamassamittari on sen verran kriittinen osa kuormitustilanteessa että sen voi vaihtaa nykyhinnoilla vaikkei arvausta parempaa löydy. Jos sytytyskasetti on tuore alkuperäinen ja tulpat ngk bcpr7es-11 niin immu on seuraava testattava kohde tuolle ilmiölle. Sitten varmistetaan asiallinen polttoaineen saanti eli polttoainepumppu ja -suodatin, jälkimmäinen halvempi vaihtaa ensin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Soppakoura
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Su Loka 21, 2018 14:48

Re: Kaasuläppäkotelon oireet?

Viesti Kirjoittaja Soppakoura »

vesa67 kirjoitti:Soppakouralle ohjetta että kyllä niitä järjestelmän mittausarvoja pitäisi tutkia testerin kanssa jos ei opensidiä ole eikä halua summissa osia vaihtaa. Ilmamassamittari on sen verran kriittinen osa kuormitustilanteessa että sen voi vaihtaa nykyhinnoilla vaikkei arvausta parempaa löydy. Jos sytytyskasetti on tuore alkuperäinen ja tulpat ngk bcpr7es-11 niin immu on seuraava testattava kohde tuolle ilmiölle. Sitten varmistetaan asiallinen polttoaineen saanti eli polttoainepumppu ja -suodatin, jälkimmäinen halvempi vaihtaa ensin.
Okei, pistän bensasuodattimen vaihtoon. Katselin tuossa Saab webshopista että uusi maffi olisi aprox sen 100€. Uskallanko lähteä edes arvuuttelemaan jonkun toisen osapuolen osan kanssa? Onko jotain kokemuksia tarvike maffeista jotka on laadukkaita ja siinä jopa säästäisikin?
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Kaasuläppäkotelon oireet?

Viesti Kirjoittaja Julle »

Unohda tarvikkeet.
9-5 Aero - 00
Soppakoura
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Su Loka 21, 2018 14:48

Re: Kaasuläppäkotelon oireet?

Viesti Kirjoittaja Soppakoura »

Homma rooger. Palaan astialle näiden toimenpiteiden jälkeen. *suodatin, maffi* Katsotaan muuttuuko meno
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kaasuläppäkotelon oireet?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kappas immutarjous webbishopissa on päättynyt. Maptunin sivuilla oli vielä 76€ hintaan orkkisimmua jos vaan on saldoja plus toimituskulut tietty.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Mulpery
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Touko 17, 2018 08:00

Re: Kaasuläppäkotelon oireet?

Viesti Kirjoittaja Mulpery »

Onko syytä huolestua jos kaasuläpästä löytyy jotain mustaa mujua?? Ilmeisesti jotain vanhaa kumiletkua? Ei sitä nyt paljoa ole, mutta silloin tällöin tarkastellut ja aina saa olla puhistamassa.. Alkaakohan ahtoputket olevan finitto.. :roll:
Saab 9-5 2.3t (Aero konversio) -02
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaasuläppäkotelon oireet?

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Se muju lienee öljyä. Käytä coolerin päädyissä olevia putkia irti ja pyyhkäise sisältä paprulla. Siellä sitä nannaa lienee lisää. Ahtoputket lie vielä kunnossa mutta turbo ei.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Mulpery
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Touko 17, 2018 08:00

Re: Kaasuläppäkotelon oireet?

Viesti Kirjoittaja Mulpery »

Hmm, ajattelin käyttää koko coolerin irti. Mutta mikäs olisi paras tapa tehdä se? Ei oo kauheesti saappia tullut purettua edestä ja vähän arveluttaa jos lähden itse purkamaan ilman hyviä kuvallisia ohjeita. En usko että turbo olisi hajalla koska vasta vaihdoin sen.. Aijemmin oli kyllä vuoto epäilyä coolerin suunnassa koska sid arvot aika paljon pielessä, mutta silmämääräisesti coolerin letkut olivat ainakin kiinni, ja joo pitää avata ja kattoa onko reikiä tms.
Saab 9-5 2.3t (Aero konversio) -02
Vastaa Viestiin