Huohotinongelma koskee kaikkia B2x5-koneita (B205=2.0 ja B235 = 2.3). Se on korjattu paremmin toimivaksi M2004- mutta kyllä jakopääremonttia on uudempiinkin tehty. Huohotus yleensä toimii kuitenkin näissä uudemmissa selkeästi paremmin...Saab palstaa ja muita palstoja luettu ja tietoa haettu. Faq osioita, ostoneuvoja yms. Varsinkin vioista, korjauksista yms. ja mitä kannattaa ottaa huomioon. Alustan osat, Open sid, turbo, jakopään ongelmat, huohotinongelmat, jotka korjattu vm 2004 ja uudemmissa, käsittääkseni...ainakin 2,0 L bensakoneessa...
mites 2,3 L bensakoneen huohotinongelmat, onko noita ja onko niissäkin ongelma poistunut 2004 mallista lähtien?
Näissä huohotinvaivattomissa on uudempi 5v-automaatti, joka lienee luotettavin loota näissä saapeissa. Öljynvaihto olisi kuitenkin ollut hyvä tehdä lootaan huolto-ohjelmaa useammin... Toisaalta tehdasuuden lootan voi saada marmoritiskiltä noin tonnilla -> https://webshop-fi.saabparts.com/9-5-ge ... t-5speed-2Automaatti...siinä on lukemani perusteella ( tosin aika vähän löysin tästä juttua ) venttiilien kanssa ollut ongelmaa? Joka myös korjattu vm 2004 ja uudemmissa malleissa? Kuinka paljon tässä tekijänä liian pitkä öljynvaihtoväli?
Jep, isoT on aina TD04, mutta näiden kirjainten kanssa on autokaupat ihan sekaisin, joten kannattaa varmistua että kone on 2.3T eikä t, joka on garretilla. 2.3T on Aeron kone kesymmällä softalla...2,3 T on ilmeisesti automaattisesti Mitsun turbolla?
Molemmat koneet on ihan yhtä yhtä hyviä tai huonoja. Vanhoissa huohotinvaivaisissa 2.3 automaatti oli usein se huonoin yhdistelmä ja itsekin sellaisen M2000 Aeron omistaneena voin vahvistaa, että se oli melkoinen painajainen. Omasta mielestäni paras paketti on uudempi 2.3T automaatti. Yksi varma ongelma ratkeaa, kunhan koneessa on TD04-ahdin. Itse ostin 2.0t M2007:n uutena ja garretti kesti 75K (10K öljynvaihtovälillä), kun alkoi syödä öljyä. Vaihdoin sen mitsuun ja siihen tehtiin 250hv flexfuel, joten siitäkin lopulta sai ihan asiallisenAikaisemmin sain neuvoja tutulta saabistilta, että katsele vain 2,0 t koneita. Eilen soitin kuitenkin ammattitaitoiseen Saab huoltoon ja tuolla oltiin sitä mieltä että kyllä tuo 2,3 L bensakonekin on luotettava, kunhan öljyn vaihtoväli on pidetty hyvänä...he tietävät useita kys koneita, joilla rullattu yli 300 000 km, ilman tuota tasapainoakselin kulumista ja sitä kautta tulevia ongelmia. Onko tämä totta, vai sellaista puhetta, että odottavat uutta pokaa? Eli kummalla koneella kannattaisi saabia katsella, kun on luotettavuus tärkeänä mittarina?
Tämä on tapauskohtainen juttu, kalliskin auto voi hajota käsiin tai halvin ruoska kestää yllättävän hyvin. Tärkeintä olisi, että kori on kunnossa, eli alustan ruostuminen on jo usein päässyt vauhtiin näissäkin yli 10 vuotiaissa vehkeissä. Oman havaintoni mukaan uudemmat viirusilmät ovat jopa ruostuneet herkemmin kuin vanhemmat, mutta uutena tehty ruostesuojaus säästää isommilta hitsaushommilta...Aikaisemmin katselin n. 4000 - 5500 € autoja, ajettu n. 200 000 km joka antaa kuvan ettei tarvitse vähään aikaan remppailla...mutta eilisen keskustelun aikana kys korjaamon mekaanikko oli sitä mieltä että osta mieluummin halvempi, enemmän ajettu...ei kannata tuijottaa kilometrejä, osta auto johon on tehty kaikki rempat ja säästä touhutonni tuleviin remppoihin, sen sijaan että ostaa vähemmän ajetun, siistimmän ja kalliimman ja rahaa ei jää tilille noihin korjaamisiin. Mitä mieltä tästä?
Eski