Moottorihäiriöhälytys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
just_igor

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja just_igor »

Reksu kirjoitti:Tuo P0340 tosin viittaa nokka-akselin asentotunnistukseen (jonka hoitaa sytytyskasetti)
Hmm... Milläköhän se sen tunnistaa? En ole ainakaan nähnyt mitään vaataavia antureita kannessa...
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Enpä osaa tuohon kovin hyvää vastausta antaa, mutta todennäköisesti samalla periaattella kuin nakutkin eli ionisaatiolla mittaamalla resistanssia sytytystulpista jos en aivan väärässä ole...? :)
Tuo P0340 kuitenkin on aivan oikeasti vikakoodi nokka-akselien asennon mittaukselle. Oudulta se minustakin tuntuu, että kasetti tuohon kykenee.
"P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction"
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
jupasaab
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: To Loka 22, 2009 14:12
Paikkakunta: Kotka

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja jupasaab »

Minulla -03 aerossa ja joissain muissakin vuosien varrella ollut vikakoodit: P1312 Sytyspiirivalvonta 1 Katkos/oikosulku (plus) P1334 Sytyspiirivalvonta 2 Katkos/oikosulku (plus) P0340 Nokka-akselin signaali Toimintahäiriö ja kaikki poistui kasetin vaihdolla.
Sitä oikeaa etsiessä...
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Reksu kirjoitti:Enpä osaa tuohon kovin hyvää vastausta antaa, mutta todennäköisesti samalla periaattella kuin nakutkin eli ionisaatiolla mittaamalla resistanssia sytytystulpista jos en aivan väärässä ole...? :)
Tuo P0340 kuitenkin on aivan oikeasti vikakoodi nokka-akselien asennon mittaukselle. Oudulta se minustakin tuntuu, että kasetti tuohon kykenee.
"P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction"
Ei se varsinaisesti nokka-akselin tarkkaa asentoa tunnista, vaan sen mikä sylinteri on sytytysvuorossa. Käynnistyksen yhteydessä kun kampiakseli on yläkuolokohdassa, on tällöin 1. ja 4. sylinteri yläkuolokohdissa. Toinen puristus- ja toinen poistotahdin lopussa. Molempiin annetaan kipinä ja kasetti tunnistaa kummassa syttyy polttoaine -> on tunnistettu, mikä sylinteri oli puristustahdissa = mikä on nokka-akselin asento suhteessa kampiakseliin
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Vastaa Viestiin