Moottorihäiriöhälytys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ATS
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 08:22

Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja ATS »

Viime kesästä alkaen syttynyt ja sammunut moottorihäirö merkkivalo.
SAAB 9-5 2,3 turbo automaatti v. 2004
Ilmiö esiintyy vain kuumalla ilmalla ulkolämpötila yli 23C.
Ajettaessa hiljaisella nopeudella huonolla tiellä.
Ei koskaan ajettaessa maantienopeuksilla hyvällä tiellä.
Ei tule eikä poistu koskaan moottorin käydessä.
Tulee tai poistuu käynnistyksen yhteydessä

Seuraavat vikakoodit on ollut:
P1312 - Palamissignaali sylinteri 1+2, - keskeytys tai oikosulku jännitteeseen.
P1334 - palamissignaali sylinteri 3+4, - keskeytys tai oikosulku jännitteeseen.
P0340 - Nokka-akselin asentotunnistin virtapiirin virhetoiminto.

Onko tietoa, missä vika piilee?
Missähän sijaitsee nokka-akselin asentotunnistin?
ramba
"Aero"
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja ramba »

Sytytyskasetti.
ATS
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 08:22

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja ATS »

Sytytyskasetti
Vaihdettu, ei vaikutusta
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja JKen »

Olihan sytytyskasetti orginaali?
Tulpat vaihdettu myös? NGK BKR7ESC-11

MUOKK

Tämä taitaa olla oikeampi ...

NGK BCPR7ES 11
Viimeksi muokannut JKen, Ma Elo 21, 2017 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2037
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja Julle »

Mistä tuollainen tulppa suositus?
9-5 Aero - 00
ATS
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 08:22

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja ATS »

Olihan sytytyskasetti orginaali?
Tulpat vaihdettu myös? NGK BKR7ESC-11
Sytytyskasetti tuskin on orginaali, koska siinä ei ole mitään Saabiin viittaavia merkintöjä.
Tulpat vaihdettu ohjekirjan mukaisiin NKG PFR6H-10
AERO-J
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Maalis 25, 2005 16:22

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja AERO-J »

Minun samanvuotisessa Saabissani oli juurikin samanlainen ongelma kolmisen vuotta sitten! Ekana vaihdoin tulpat ja sillä vika pysyikin poissa noin 500km verran ja seuraavaksi vaihdoin sytytyskasetin ja sen jälkeen vikavalo ei ole kummitellut!

Mitään muuta ongelmaa ei autossa ollut kuin vain ja ainoastaan tuo moottorihäiriömerkkivalo!

T:Aero
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4571
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jälleen kerran toistettakoon että ne tarvikemallin sytytyskasetit voi olla jo uutenakin viallisia. Kuka sellaista joutuu käyttämään sietäisi pitää jonkinlainen ehjä orkkiskasetti takakontissa, jolla pääsee korvesta kotiin kun tarvikekasetti alkaa kunnolla kiukuttelemaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Niitä kassuja aikanaan kaikkiaan 4kpl takuuseen haettu joista "paras" kesti pari kuukautta ja huonoin muutaman rykäisyn..
Sen jälkeen siirryin aitoihin SEM:miläisiin jotka käytettyinäkin kesti vuosia isoja ahtopaineita.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
ATS
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 08:22

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja ATS »

Nyt on vaihdettu Saabin alkuperäiskasetti valmistettu Ruotsissa.
Kouvolan Laakkoselta 320€
Ja eikun odotteleen yli 23C ulkolämpötiloja ja sitten testaamaan huonoille metsäautoteille. Voipi mennä ensi kesään.
Iso-J
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 13:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja Iso-J »

JKen kirjoitti:Olihan sytytyskasetti orginaali?
Tulpat vaihdettu myös? NGK BKR7ESC-11

MUOKK

Tämä taitaa olla oikeampi ...

NGK BCPR7ES 11
Minulle myytiin nyt NGK BKR7ESC-11 vaikka pyysin NGK BCPR7ES-11. Varaosamyyjä kysyi vuosimallin ja kerroin kyllä samalla mallinkin, että 9-5 (, eikä 9-3) ja että etanolimuunnos tehty. Onko tuo BKR 9-5:een käymätön, vai voidaanko seuraava 10 000 km ajaa niillä. Entiset ranskalaiset BCPR7E-11 antaa jo missfireä kuumalla kelillä.
Saab 9-5 2.0T Linear -07
jupasaab
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: To Loka 22, 2009 14:12
Paikkakunta: Kotka

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja jupasaab »

BCPR7ES-11 on oikea tulppa etanoolisoftatuille, ja se kasetti vain alkuperäinen ja uusi kaupasta. Itsellä ja valo pysyi pois vähän aikaa tulppien vaihdon jälkeen, ja alkoi taas syttyillä. Temppuilin vähän aikaa käytetyillä kaseteilla mutta niissä on ongelma että jos luovutinato on vanha niin uusi ja varsinkin softattu ei sitä hyväksy. uusi oli Laakkosen marmorilla 294€ ja kolmen vuoden takuulla. Motonetistä saa myös orkkis kasettia 299€ hintaan mutta vuoden takuu. Nuo herjat oli itsellä samat, eli se nokka-akselin vikakoodi kuuluu siihen kasetin herjaan...
Sitä oikeaa etsiessä...
just_igor

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja just_igor »

Kiertokangen asentotunnistin anturi, sanon minä...
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Just Igor on mielestäni jäljillä, olkoonkin että se on kampiakselin asentotunnistin. Siellä on kaksi eri hommaan liittyvää vikakoodia, jotka oireileekin eri lailla. KAA vaihtoon, jo mainitut BCPR7ES11 kynttilät ja orkkis kassu ja kovaa ajoa :D.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Moottorihäiriöhälytys

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Tuo P0340 tosin viittaa nokka-akselin asentotunnistukseen (jonka hoitaa sytytyskasetti)
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Vastaa Viestiin