Paaliin/vaihtoon

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Spude11
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Elo 28, 2017 18:25

Paaliin/vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Spude11 »

Miksi ihmiset laittavat auton paaliin, jos ~ 3000e edustusluokan autoon saa uuden koneen laitettuna, siis jos koppa on kunnossa? Mitä tolla rahalla muka saa parempaa? Jonkun toyta avensiksen +300000 ajettuna.. miettikää pojat ja tytöt sitä!
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 797
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Paaliin/vaihtoon

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

"Edustusluokan autoon" :lol: :lol:
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Paaliin/vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Risto »

Kuva
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 737
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Re: Paaliin/vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Sosiaalinen paine saa vaihtamaan uudempaan. Suomalaisesta tuntuu että naapuri naureskelee vanhalle autolle. Joutuu vaihtamaan audiin tai muuhun saksalaiseen kun ei kestä porukasta erottumista. Tämä koskee tietysti vain Saabilla ajavaa. Ei saabistia.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: Paaliin/vaihtoon

Viesti Kirjoittaja blobbo »

Femmat on niin vanhoja, ettei hyväkorista ole olemassakaan. Uusi moottori olisi järkevää vain, jos olisi vakaa aikomus ajaa sillä autolla vielä 250tkm. Tuo tarkoittaa monelle 10+ vuotta. Tuskin kukaan niin masokisti on, että haluaa ajaa femmalla vielä 10 vuoden päästäkin ;)
Jamo94
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ti Syys 23, 2014 19:12

Re: Paaliin/vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Jamo94 »

Kyllä niitä ruosteettomia joillakin löytyy :wink: Moni vaan huoranaan pitää.. Ei itteä oo hävettäny -04 aerolla ajella, saa tuolla audi ja bemari poikien ilmeitä muuttumaan kun vierekkäin lähtee :roll:
I-Vaari
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 14:34

Re: Paaliin/vaihtoon

Viesti Kirjoittaja I-Vaari »

Taikasana onkiin RUOSTE. En usko, että n 15 v Etelä - Ruotsin tai Etelä - Suomen teillä ajettuun SAAB in pohja on takapenkkien etureunan kohdalta taaksepäin viellä normikunnossa jos SAAB i ei ole pesty kunnolla ja joka syksy ruostelta suojattu. Pojan 2003 femma seiso just sen takia ,että takaiskarideen kiinityksestä molempiin suuntaan oli mahdolista vetää ruostunutta pelttiä kuin pahvia sormilla pois. Ja bensatankkiin etureunasta ja koko pohja takaakselin päällä oli noin ruostunut,että hitsari suositeli varaosiksi purkamista.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Paaliin/vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Pakari »

blobbo kirjoitti:Femmat on niin vanhoja, ettei hyväkorista ole olemassakaan.
Höpöhöpö.. mullakin on yksi. Onhan 250tkm ajetussa tietty kiveniskemiä keulassa mutta missäpä käyttöautossa ei olisi.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Paaliin/vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

8) Iha hyvin toimii nyt 304 000km ajettu MY99 9-5. Onhan sitä remontoitukin toki.

Viimeisen 50 000km aikana
- turbo
- hälyttimen paristot ja konkat
- öp-kytkin, jakoketju, laahaajat, kiristin, jakopään rattaat, alakerran laakerit, öljypumpun stefa&o-rengas
- männänrenkaat, kannen-, imu- ja pakosarjojen tiivisteet
- Biopower-softa
- bypassi
- pakoputki katalysaattoreineen
- kytkinasetelma levyineen ja sylkkineen
- kampiakselin asentotunnistin
- koiranluut
- lambda-anturi

Ja jonkun verran korikorjausta, mutta ei mitään läpiruostunutta tai haperoa ole tullut vastaan.
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: Paaliin/vaihtoon

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

Kyllä pitäis kans pikku hiljaa se femma laittaa. Mut ei vaan osu sopivaa kohdalle... Pitää varmaan kriteereitä löysätä.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Paaliin/vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Termos »

blobbo kirjoitti:Femmat on niin vanhoja, ettei hyväkorista ole olemassakaan.
Joka kesänä olen yrittänyt virheitä löytää, onneksi tuloksitta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Talvella ajetaan, ei puunata :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1914
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Paaliin/vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Juu itekki oon tehny semmosen ratkasun siniseen (4d)femmaan, että kun siitä sillo aikoinaa vesipuristukseen hajos motti niin tilasin sitte uuden briteistä.
Autolla on mittarissa lukema 387tkm ja siihen on rahaa uponnut kuutisen tonnia kun on uusittu vaikka mitä sinä aikana kun auto on miulla ollut.
Koko alusta myös puslineen uusittu ja vaikka sun mitä. Ruosteet pitäs korjata, viimekatastukseen hitsasin oik.puol. takapyöräkoteloa. Tuulilasiki pitäs uusia vielä.
Ei kannata myydä kun ei mene kaupaksi kolmella tonnilla niin sama pitää itellä ja upottaa lisää rahaa. :)
Hyväksi huollettu niin sääli olisiki luopua ja alottaa remppaamine alusta toisessa autossa kuluvissa osissa. ;)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Vastaa Viestiin