Paaliin/vaihtoon
Paaliin/vaihtoon
Miksi ihmiset laittavat auton paaliin, jos ~ 3000e edustusluokan autoon saa uuden koneen laitettuna, siis jos koppa on kunnossa? Mitä tolla rahalla muka saa parempaa? Jonkun toyta avensiksen +300000 ajettuna.. miettikää pojat ja tytöt sitä!
Re: Paaliin/vaihtoon
"Edustusluokan autoon"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 737
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Paaliin/vaihtoon
Sosiaalinen paine saa vaihtamaan uudempaan. Suomalaisesta tuntuu että naapuri naureskelee vanhalle autolle. Joutuu vaihtamaan audiin tai muuhun saksalaiseen kun ei kestä porukasta erottumista. Tämä koskee tietysti vain Saabilla ajavaa. Ei saabistia.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Paaliin/vaihtoon
Femmat on niin vanhoja, ettei hyväkorista ole olemassakaan. Uusi moottori olisi järkevää vain, jos olisi vakaa aikomus ajaa sillä autolla vielä 250tkm. Tuo tarkoittaa monelle 10+ vuotta. Tuskin kukaan niin masokisti on, että haluaa ajaa femmalla vielä 10 vuoden päästäkin
Re: Paaliin/vaihtoon
Kyllä niitä ruosteettomia joillakin löytyy Moni vaan huoranaan pitää.. Ei itteä oo hävettäny -04 aerolla ajella, saa tuolla audi ja bemari poikien ilmeitä muuttumaan kun vierekkäin lähtee
Re: Paaliin/vaihtoon
Taikasana onkiin RUOSTE. En usko, että n 15 v Etelä - Ruotsin tai Etelä - Suomen teillä ajettuun SAAB in pohja on takapenkkien etureunan kohdalta taaksepäin viellä normikunnossa jos SAAB i ei ole pesty kunnolla ja joka syksy ruostelta suojattu. Pojan 2003 femma seiso just sen takia ,että takaiskarideen kiinityksestä molempiin suuntaan oli mahdolista vetää ruostunutta pelttiä kuin pahvia sormilla pois. Ja bensatankkiin etureunasta ja koko pohja takaakselin päällä oli noin ruostunut,että hitsari suositeli varaosiksi purkamista.
Re: Paaliin/vaihtoon
Höpöhöpö.. mullakin on yksi. Onhan 250tkm ajetussa tietty kiveniskemiä keulassa mutta missäpä käyttöautossa ei olisi.blobbo kirjoitti:Femmat on niin vanhoja, ettei hyväkorista ole olemassakaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Paaliin/vaihtoon
Iha hyvin toimii nyt 304 000km ajettu MY99 9-5. Onhan sitä remontoitukin toki.
Viimeisen 50 000km aikana
- turbo
- hälyttimen paristot ja konkat
- öp-kytkin, jakoketju, laahaajat, kiristin, jakopään rattaat, alakerran laakerit, öljypumpun stefa&o-rengas
- männänrenkaat, kannen-, imu- ja pakosarjojen tiivisteet
- Biopower-softa
- bypassi
- pakoputki katalysaattoreineen
- kytkinasetelma levyineen ja sylkkineen
- kampiakselin asentotunnistin
- koiranluut
- lambda-anturi
Ja jonkun verran korikorjausta, mutta ei mitään läpiruostunutta tai haperoa ole tullut vastaan.
Viimeisen 50 000km aikana
- turbo
- hälyttimen paristot ja konkat
- öp-kytkin, jakoketju, laahaajat, kiristin, jakopään rattaat, alakerran laakerit, öljypumpun stefa&o-rengas
- männänrenkaat, kannen-, imu- ja pakosarjojen tiivisteet
- Biopower-softa
- bypassi
- pakoputki katalysaattoreineen
- kytkinasetelma levyineen ja sylkkineen
- kampiakselin asentotunnistin
- koiranluut
- lambda-anturi
Ja jonkun verran korikorjausta, mutta ei mitään läpiruostunutta tai haperoa ole tullut vastaan.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 901
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Paaliin/vaihtoon
Kyllä pitäis kans pikku hiljaa se femma laittaa. Mut ei vaan osu sopivaa kohdalle... Pitää varmaan kriteereitä löysätä.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: Paaliin/vaihtoon
Joka kesänä olen yrittänyt virheitä löytää, onneksi tuloksitta.blobbo kirjoitti:Femmat on niin vanhoja, ettei hyväkorista ole olemassakaan.
Talvella ajetaan, ei puunata
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Paaliin/vaihtoon
Juu itekki oon tehny semmosen ratkasun siniseen (4d)femmaan, että kun siitä sillo aikoinaa vesipuristukseen hajos motti niin tilasin sitte uuden briteistä.
Autolla on mittarissa lukema 387tkm ja siihen on rahaa uponnut kuutisen tonnia kun on uusittu vaikka mitä sinä aikana kun auto on miulla ollut.
Koko alusta myös puslineen uusittu ja vaikka sun mitä. Ruosteet pitäs korjata, viimekatastukseen hitsasin oik.puol. takapyöräkoteloa. Tuulilasiki pitäs uusia vielä.
Ei kannata myydä kun ei mene kaupaksi kolmella tonnilla niin sama pitää itellä ja upottaa lisää rahaa.
Hyväksi huollettu niin sääli olisiki luopua ja alottaa remppaamine alusta toisessa autossa kuluvissa osissa.
Autolla on mittarissa lukema 387tkm ja siihen on rahaa uponnut kuutisen tonnia kun on uusittu vaikka mitä sinä aikana kun auto on miulla ollut.
Koko alusta myös puslineen uusittu ja vaikka sun mitä. Ruosteet pitäs korjata, viimekatastukseen hitsasin oik.puol. takapyöräkoteloa. Tuulilasiki pitäs uusia vielä.
Ei kannata myydä kun ei mene kaupaksi kolmella tonnilla niin sama pitää itellä ja upottaa lisää rahaa.
Hyväksi huollettu niin sääli olisiki luopua ja alottaa remppaamine alusta toisessa autossa kuluvissa osissa.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07