moottori irrotus
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
moottori irrotus
elikkäs helpoin tapa ottaa 9-5 autosta 2.3 kone pois? ylä vai alakautta lootineen vai ilman?
Re: moottori irrotus
Alakautta laatikoineen päivineen. Tolpat irti yläpäistä ja apurungon mukana koko setti alas. Sitten vaan auto ylös ja koko helahoito auton alta pois. Toki virallisesti pitäisi kulmat säätää, kun on apurunko käytetty irti.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: moottori irrotus
juuri näin sitä itekkin kahtelin varmaan helpoin.
Re: moottori irrotus
Tuossa on juttua ja kuvia yläkautta nostamisesta, monet hommat pätee pudottamisenkin suhteen:
http://www.serioussaab.co.uk/Procs_page ... itrem.html
Edit: Mää oon nyt kuluttanut neljä päivää manuaaliaskin ja kytkimen vaihtoon, eikä apurunko ole vieläkään kun edestä kiinni
Noh, tätä se on, kun taivasalla pukkien varaan nostettua autoa ropeltaa. Edellinen liittyy siis tuohon, lainaus linkin sivulta:
"The job isn't a stroll in the park but the author has carried out this operation many times and with air tools and no interruptions, the job can be completed in around 4 hours but if it is the first time you've tackled a job of this magnitude, expect to spend all day (at least) and more likely one and a half days.
http://www.serioussaab.co.uk/Procs_page ... itrem.html
Edit: Mää oon nyt kuluttanut neljä päivää manuaaliaskin ja kytkimen vaihtoon, eikä apurunko ole vieläkään kun edestä kiinni
Noh, tätä se on, kun taivasalla pukkien varaan nostettua autoa ropeltaa. Edellinen liittyy siis tuohon, lainaus linkin sivulta:
"The job isn't a stroll in the park but the author has carried out this operation many times and with air tools and no interruptions, the job can be completed in around 4 hours but if it is the first time you've tackled a job of this magnitude, expect to spend all day (at least) and more likely one and a half days.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: moottori irrotus
Kotioloissa (ilman nosturia, moottorinorsulla), yläkautta irtoaa 3 tunnissa (hajottamatta paikkoja - tehty on ko leikkas kampiakseli kiinni...) ja takas tipahtaa suunnilleen tupla-ajassa (oletuksella että sitä saappia on joutunu ropaamaan "tavanomaisia määriä" eli löytää liittimet ja pultit ja letkut jne. suunnilleen heti ja tarvittavat työkalut on tullut jo hankittua)
Nosturi jos löytyy niin alakautta lähtee pienemmällä kiroilulla ja ennen kaikkea asentuu nätimmin paikoilleen (yläkautta laskiessa on melekonen "hollaus" tiedossa kaikkien asentojen ja tilan ja kannakkeiden suhteen)
Nosturi jos löytyy niin alakautta lähtee pienemmällä kiroilulla ja ennen kaikkea asentuu nätimmin paikoilleen (yläkautta laskiessa on melekonen "hollaus" tiedossa kaikkien asentojen ja tilan ja kannakkeiden suhteen)
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--