moottori irrotus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
rock n roll
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
Paikkakunta: Valkeakoski

moottori irrotus

Viesti Kirjoittaja rock n roll »

elikkäs helpoin tapa ottaa 9-5 autosta 2.3 kone pois? ylä vai alakautta lootineen vai ilman?
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: moottori irrotus

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Alakautta laatikoineen päivineen. Tolpat irti yläpäistä ja apurungon mukana koko setti alas. Sitten vaan auto ylös ja koko helahoito auton alta pois. Toki virallisesti pitäisi kulmat säätää, kun on apurunko käytetty irti.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
rock n roll
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: moottori irrotus

Viesti Kirjoittaja rock n roll »

juuri näin sitä itekkin kahtelin varmaan helpoin.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: moottori irrotus

Viesti Kirjoittaja Termos »

Tuossa on juttua ja kuvia yläkautta nostamisesta, monet hommat pätee pudottamisenkin suhteen:

http://www.serioussaab.co.uk/Procs_page ... itrem.html

Edit: Mää oon nyt kuluttanut neljä päivää manuaaliaskin ja kytkimen vaihtoon, eikä apurunko ole vieläkään kun edestä kiinni :twisted:
Noh, tätä se on, kun taivasalla pukkien varaan nostettua autoa ropeltaa. Edellinen liittyy siis tuohon, lainaus linkin sivulta:

"The job isn't a stroll in the park but the author has carried out this operation many times and with air tools and no interruptions, the job can be completed in around 4 hours but if it is the first time you've tackled a job of this magnitude, expect to spend all day (at least) and more likely one and a half days.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: moottori irrotus

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Kotioloissa (ilman nosturia, moottorinorsulla), yläkautta irtoaa 3 tunnissa (hajottamatta paikkoja - tehty on ko leikkas kampiakseli kiinni...) ja takas tipahtaa suunnilleen tupla-ajassa (oletuksella että sitä saappia on joutunu ropaamaan "tavanomaisia määriä" eli löytää liittimet ja pultit ja letkut jne. suunnilleen heti ja tarvittavat työkalut on tullut jo hankittua)

Nosturi jos löytyy niin alakautta lähtee pienemmällä kiroilulla ja ennen kaikkea asentuu nätimmin paikoilleen (yläkautta laskiessa on melekonen "hollaus" tiedossa kaikkien asentojen ja tilan ja kannakkeiden suhteen)
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Vastaa Viestiin