Sitkeä öljyvuoto kampiakselissa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saapismi
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Tammi 14, 2014 06:58

Sitkeä öljyvuoto kampiakselissa

Viesti Kirjoittaja saapismi »

https://i.imgur.com/kEq9hzh.jpg

https://i.imgur.com/EpyGisN.jpg

Kampiakselin etupään stefan laipan o-rengas vaihdettu kahdesti, mutta vieläkin vuotaa.

Voisiko joku kertoa tuohon kohtaan tulevan tiivisteen oikeat mitat ja jos tuossa on jotain muuta, mistä olisi apua tai mitä pitäisi vaihtaa/tietää, että saisi vuodon hallintaan?

Auto 300k ajettu Saab 9-5 2002 2.3l Turbo
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sitkeä öljyvuoto kampiakselissa

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mitä tuo musta töhnä on kampiakselin stefan päällä ? Ja ei kai se stefa vaan ole Elringin silikonipintainen osa ? Ne ei nimittäin toimi kovin pitkään.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
vkutvonen
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Sitkeä öljyvuoto kampiakselissa

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

Onko hihnapyörän tiivistepinta tasainen? jospa se onkin stefa joka ei pidä.
saapismi
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Tammi 14, 2014 06:58

Re: Sitkeä öljyvuoto kampiakselissa

Viesti Kirjoittaja saapismi »

Kiitoksia vastauksista.

En tiedä, mitä siellä on, mutta mitä suosittelette tilalle?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sitkeä öljyvuoto kampiakselissa

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Alkuperäisosa tai Corteco
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
lukkis
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 27, 2014 19:01
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sitkeä öljyvuoto kampiakselissa

Viesti Kirjoittaja lukkis »

Mulla oli öljypumpun kannen o-rengas antautunut, samanlainen sitkeä öljyvuoto oli. Oli aika helppo vaihtaa, muista vain katsoa sen lukorenkaan asento ennen purkua. Niin ja hae/lainaa kunnon lukkorengaspihti, Esim. Motonetin suurin Knipex (320mm) toimii :)
SAAB 9-5 2.3 Autom. vm. -99 E85:lla mennään
Avatar
jartsi
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 20:35
Paikkakunta: Kaarina

Re: Sitkeä öljyvuoto kampiakselissa

Viesti Kirjoittaja jartsi »

Mitä tarkoitit lukkorenkaan asennolla ei kai siinä muuta väiä ole kun
laittaa sen viistetyn reunan etupuolelle ja alaspäin lukkorenkaan
avonaisen pään ? vai olenko väärässä meinaan olen itse vaihtanut
stefan ja o-renkaan kahdesti vielä jostain sieltä hieman öljyä
tiputtaa elikkä kampiakselin yläpuoli on kuiva ja kohta mene hermot
kun vuotoa ei saa kuriin tarvi vierä autotohtorille vissiin
Jartsi
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Sitkeä öljyvuoto kampiakselissa

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Eikö siinä ole avausväkäsille vielä ihan oma kolo kello 6:ssa
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Sitkeä öljyvuoto kampiakselissa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onko hihnapyörän tiivistepinnalla pahat urat? Huulitiivisteen voi asentaa työntömittaa apuna käyttäen hieman ulommas siten että tiivisteen huulet jää sileään kohtaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin