Turha threadi, saa poistaa.
Turha threadi, saa poistaa.
-----------------------------
Viimeksi muokannut akema, To Joulu 07, 2017 07:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-----------------------------
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Sylinteri pimeni. Syy hakusessa.
Onkohan bensapumppu vaihdettu? Rötääminen ja kaasun lisääminen eivät yleensä ole ratkaisu ongelmiin..
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Re: Sylinteri pimeni. Syy hakusessa.
Kuvauksen perusteella hyvä mahdollisuus sille, että pakoventtiilistä irronnut palanen, eikä puristuksia näin ollen synny. Itse törmäsin yhden projektin yhteydessä tänä syksynä vastaavaan tapaukseen, jossa T7-kolkki (sama tekniikka) oli muuttunut kesken kovatempoisen ajon "kolmisylinteriseksi", nelospytyn puristusten ollessa tasan nolla.
Kun kannen irroitti, kävi ilmi, että nelospytyn toisesta pakoventtiilistä puuttui pieni palanen. Syyksi paljastui väsähtänyt ilmamassamittari.
Kansiremontin kautta auto takaisin liikenteeseen, tarvittavat osatkaan eivät ihan mahdottomia maksaneet.
Kun kannen irroitti, kävi ilmi, että nelospytyn toisesta pakoventtiilistä puuttui pieni palanen. Syyksi paljastui väsähtänyt ilmamassamittari.
Kansiremontin kautta auto takaisin liikenteeseen, tarvittavat osatkaan eivät ihan mahdottomia maksaneet.
Saabiton Saabisti
Turha threadi, saa poistaa.
---------------------------
Viimeksi muokannut akema, To Joulu 07, 2017 07:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-----------------------------
Re: Sylinteri pimeni. Syy hakusessa.
IMM:n kunnosta/epäkunnosta saa melko hyvää osviittaa, mikäli autossa on "SID Info" käytettävissä. Jos pyydetyn ilmamassan (mReq) ja mitatun ilmamassan (mAir) välissä on kovin suuri ero + ahtopaineet (pInl) korkealla, on hyvä syy epäillä IMM:n väsähtäneen. Lisätietoa arvojen tulkintaan forumilta "Haku-toiminnolla".
Uusi ja alkuperäinen ilmamassamittari maksaa "marmoritiskilläkin" vain n. 100€, joten ei ole suositeltavaa kokeilla onneaan käytetyn osan kanssa.
Uusi ja alkuperäinen ilmamassamittari maksaa "marmoritiskilläkin" vain n. 100€, joten ei ole suositeltavaa kokeilla onneaan käytetyn osan kanssa.
Saabiton Saabisti
Turha threadi, saa poistaa.
--------------------------
Viimeksi muokannut akema, To Joulu 07, 2017 07:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-----------------------------
Re: Sylinteri pimeni. Syy hakusessa.
Kyllä tää immun perustesti on aika moneen kertaa neuvottu. Opensidiin mair ja pinl yhtä aikaa näkyville ja keskikierrosalueella kaasujalalla vedättäen mair tonniin ja ahtopaineen luku samalla hetkellä.
Jos 2 litraisella koneella, garretilla ja viileillä keleillä mennään selvästi yli 1 bar niin immu on jo vaihtokunnossa. Kesäkuumilla se on vielä sallittavaa. Ahtopaineen ja imulämmön korrelaatiohan on että samassa paineessa mutta kylmemässä ilmassa on enemmän happea. Ja se liika happi nostaa palolämpöjä joka polttaa pakoventtiilit kun olosuhteet ja kilometrit tulee täyteen.
Ilmamassapyynnin ja toteuman seuranta ei tätä kerro.
Jos 2 litraisella koneella, garretilla ja viileillä keleillä mennään selvästi yli 1 bar niin immu on jo vaihtokunnossa. Kesäkuumilla se on vielä sallittavaa. Ahtopaineen ja imulämmön korrelaatiohan on että samassa paineessa mutta kylmemässä ilmassa on enemmän happea. Ja se liika happi nostaa palolämpöjä joka polttaa pakoventtiilit kun olosuhteet ja kilometrit tulee täyteen.
Ilmamassapyynnin ja toteuman seuranta ei tätä kerro.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Turha threadi, saa poistaa.
---------------------------------
Viimeksi muokannut akema, To Joulu 07, 2017 07:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-----------------------------
Re: Sylinteri pimeni. Syy hakusessa.
Meinaatko ettei se aidon biopowerin polttoainepumppu väsy ikääntyessä? Jos joku näin on väittänyt, niin ei tiedä mistä puhuu. Kyllä aitoihin biopowereihinkin joudutaan polttoainepumppuja vaihtamaan.akema kirjoitti:Ei ole bensapumppua tarvinnut vaihtaa ja käsitykseni mukaan niitä ei näistä aidoista BioPowereista mene.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Sylinteri pimeni. Syy hakusessa.
Auto mennee korjaamolle ja ensiviikolla tietää että mitä kaikkea hajosi.
sekä
Taustaksi tähän vielä että ymmärrän autoista normi kaduntallaajaan verrattuna paljon, osaan itsekkin korjata ja työkalut pysyy käsissä
tarvittaessa. Mulla on myös vehkeet jolla voi päivittää ja elvyttää T5/T7 ECUja ja ymmärrän jopa syvällisesti moottorin sähköjärjestelmiä
ja antureiden toimintaa. Että ihan peruspena en näiden laitteiden kanssa ole.
jotenkin nuo lauseet ei korreloi
sekä
Taustaksi tähän vielä että ymmärrän autoista normi kaduntallaajaan verrattuna paljon, osaan itsekkin korjata ja työkalut pysyy käsissä
tarvittaessa. Mulla on myös vehkeet jolla voi päivittää ja elvyttää T5/T7 ECUja ja ymmärrän jopa syvällisesti moottorin sähköjärjestelmiä
ja antureiden toimintaa. Että ihan peruspena en näiden laitteiden kanssa ole.
jotenkin nuo lauseet ei korreloi
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,