Turha threadi, saa poistaa.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
akema
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 08:45
Paikkakunta: Ii

Turha threadi, saa poistaa.

Viesti Kirjoittaja akema »

-----------------------------
Viimeksi muokannut akema, To Joulu 07, 2017 07:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-----------------------------
markusR
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
Paikkakunta: Loviisa/Gammelby

Re: Sylinteri pimeni. Syy hakusessa.

Viesti Kirjoittaja markusR »

Onkohan bensapumppu vaihdettu? Rötääminen ja kaasun lisääminen eivät yleensä ole ratkaisu ongelmiin.. :roll:
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sylinteri pimeni. Syy hakusessa.

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Kuvauksen perusteella hyvä mahdollisuus sille, että pakoventtiilistä irronnut palanen, eikä puristuksia näin ollen synny. Itse törmäsin yhden projektin yhteydessä tänä syksynä vastaavaan tapaukseen, jossa T7-kolkki (sama tekniikka) oli muuttunut kesken kovatempoisen ajon "kolmisylinteriseksi", nelospytyn puristusten ollessa tasan nolla.

Kun kannen irroitti, kävi ilmi, että nelospytyn toisesta pakoventtiilistä puuttui pieni palanen. Syyksi paljastui väsähtänyt ilmamassamittari.

Kansiremontin kautta auto takaisin liikenteeseen, tarvittavat osatkaan eivät ihan mahdottomia maksaneet.
Saabiton Saabisti
akema
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 08:45
Paikkakunta: Ii

Turha threadi, saa poistaa.

Viesti Kirjoittaja akema »

---------------------------
Viimeksi muokannut akema, To Joulu 07, 2017 07:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-----------------------------
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sylinteri pimeni. Syy hakusessa.

Viesti Kirjoittaja TommyW »

IMM:n kunnosta/epäkunnosta saa melko hyvää osviittaa, mikäli autossa on "SID Info" käytettävissä. Jos pyydetyn ilmamassan (mReq) ja mitatun ilmamassan (mAir) välissä on kovin suuri ero + ahtopaineet (pInl) korkealla, on hyvä syy epäillä IMM:n väsähtäneen. Lisätietoa arvojen tulkintaan forumilta "Haku-toiminnolla".

Uusi ja alkuperäinen ilmamassamittari maksaa "marmoritiskilläkin" vain n. 100€, joten ei ole suositeltavaa kokeilla onneaan käytetyn osan kanssa.
Saabiton Saabisti
akema
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 08:45
Paikkakunta: Ii

Turha threadi, saa poistaa.

Viesti Kirjoittaja akema »

--------------------------
Viimeksi muokannut akema, To Joulu 07, 2017 07:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-----------------------------
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sylinteri pimeni. Syy hakusessa.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kyllä tää immun perustesti on aika moneen kertaa neuvottu. Opensidiin mair ja pinl yhtä aikaa näkyville ja keskikierrosalueella kaasujalalla vedättäen mair tonniin ja ahtopaineen luku samalla hetkellä.
Jos 2 litraisella koneella, garretilla ja viileillä keleillä mennään selvästi yli 1 bar niin immu on jo vaihtokunnossa. Kesäkuumilla se on vielä sallittavaa. Ahtopaineen ja imulämmön korrelaatiohan on että samassa paineessa mutta kylmemässä ilmassa on enemmän happea. Ja se liika happi nostaa palolämpöjä joka polttaa pakoventtiilit kun olosuhteet ja kilometrit tulee täyteen.

Ilmamassapyynnin ja toteuman seuranta ei tätä kerro.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
akema
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 08:45
Paikkakunta: Ii

Turha threadi, saa poistaa.

Viesti Kirjoittaja akema »

---------------------------------
Viimeksi muokannut akema, To Joulu 07, 2017 07:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-----------------------------
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Sylinteri pimeni. Syy hakusessa.

Viesti Kirjoittaja Pakari »

akema kirjoitti:Ei ole bensapumppua tarvinnut vaihtaa ja käsitykseni mukaan niitä ei näistä aidoista BioPowereista mene.
Meinaatko ettei se aidon biopowerin polttoainepumppu väsy ikääntyessä? Jos joku näin on väittänyt, niin ei tiedä mistä puhuu. Kyllä aitoihin biopowereihinkin joudutaan polttoainepumppuja vaihtamaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Sylinteri pimeni. Syy hakusessa.

Viesti Kirjoittaja mestari »

Auto mennee korjaamolle ja ensiviikolla tietää että mitä kaikkea hajosi.
sekä
Taustaksi tähän vielä että ymmärrän autoista normi kaduntallaajaan verrattuna paljon, osaan itsekkin korjata ja työkalut pysyy käsissä
tarvittaessa. Mulla on myös vehkeet jolla voi päivittää ja elvyttää T5/T7 ECUja ja ymmärrän jopa syvällisesti moottorin sähköjärjestelmiä
ja antureiden toimintaa. Että ihan peruspena en näiden laitteiden kanssa ole.

jotenkin nuo lauseet ei korreloi :mrgreen:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin