Netistä luin, että halogen umpioiden tilalle voi vaihtaa xenon umpiot ja homma on ihan bolt-on, eli kunhan ruuvaa halogen umpiot irti ja laittaa xenon umpiot tilalle...tech2-ohjelmointiakaan ei kuulemma tarvita.
No hankin umpiot ja vaihdoin ne halogen-umpioiden tilalle, mutta kaukovalot H7 eivät syty, vaikka viiksestä vetää. Xenonit sen sijaan säätyy näyttämään hieman kauemmas....tiedä sitten kuuluuko noin olla?? Kaukovalo polttimot ovat ehjät, mutta pitääkö asennella jotain sulakkeita, releitä, yms. että saa toimimaan??
Onko kukaan tehnyt vastaavaa operaatiota tai tietoa missä vika nyt on?
Saab 9-5 -02 xenon asennus
Saab 9-5 -02 xenon asennus
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Saab 9-5 -02 xenon asennus
Mistään mitään tiedä, mutta olettaisin, että Xenonit tarvisi tasosäätöanturit alustaan ja vierailla Tech:in päässä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Saab 9-5 -02 xenon asennus
Siis xenonit syttyy kyllä mutta ei umpiossa oleva H7-kaukovalo polttimo. Voiko tässä olla joku relevika (siis se oranssi rele) kun teki kerran sen että kaukovalot laitoin pois päältä, niin SID:iin tuli herja että polttimo palanut, xenonit paloivat silloinkin.Cona kirjoitti:Mistään mitään tiedä, mutta olettaisin, että Xenonit tarvisi tasosäätöanturit alustaan ja vierailla Tech:in päässä.
https://thesaabguy.wordpress.com/2011/0 ... ility-fyi/
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Saab 9-5 -02 xenon asennus
Moro
Ei tuo vaihto ihan "bolt-on" tyyppinen ole. Fyysisesti ne voi kyllä sopia, mutta johdotus on Xenoneissa hieman erilainen/ niitä on enemmän.
Xenon umpiot tarvitsevat pitkille 2kpl johtoa. Toinen tuolle himmennin visiirille (mikä aiheuttaa tuon "korkeussäädön" xenonpolttimoilla kun pistää pitkät päälle) ja toinen karva varsinaiselle pitkien H7:lle.
WISsin mukaan valojen liittimellä Xenon versiossa nastat 2 ja 7 ovat pitkille ja ja molempiin tarvitaan pitkien ohjaus, jotta homma rokkaa.
Ja jottei asiat liian helpoksi menisi, niin on se muukin johdotus hieman poikkeava näillä eri valojärjestelmillä. Voin kyllä laittaa vaikka s-postiin kuvat kytkentäkaavioista, mikäli koet että niistä olisi apua ja niin haluat.
Ei tuo vaihto ihan "bolt-on" tyyppinen ole. Fyysisesti ne voi kyllä sopia, mutta johdotus on Xenoneissa hieman erilainen/ niitä on enemmän.
Xenon umpiot tarvitsevat pitkille 2kpl johtoa. Toinen tuolle himmennin visiirille (mikä aiheuttaa tuon "korkeussäädön" xenonpolttimoilla kun pistää pitkät päälle) ja toinen karva varsinaiselle pitkien H7:lle.
WISsin mukaan valojen liittimellä Xenon versiossa nastat 2 ja 7 ovat pitkille ja ja molempiin tarvitaan pitkien ohjaus, jotta homma rokkaa.
Ja jottei asiat liian helpoksi menisi, niin on se muukin johdotus hieman poikkeava näillä eri valojärjestelmillä. Voin kyllä laittaa vaikka s-postiin kuvat kytkentäkaavioista, mikäli koet että niistä olisi apua ja niin haluat.
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08