Eberin korvaaminen 2kW letkulämmittimellä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Eberin korvaaminen 2kW letkulämmittimellä

Viesti Kirjoittaja -Make- »

Olen päätynyt lopettaa eberin kanssa pelailun ja korvata sen 2kW verkkovirtatoimella kiertovesipumpullisella lämmittimellä. Auto on vm.2003 aero wagon, jonka sidiin on ohjelmoitu eberin ohjaus.

Osaako täällä joku neuvoa, että onnistuuko eberin poiston jälkeen tehdä kytkentä, jolla saisi pelkän sisätilapuhaltimen lähtemään päälle sidin kautta ohjelmoituna aikana? Voiko tämä olla yksinkertaisimmillaan kahden nastan liittäminen yhteen eberin liittimes? Jos ajatus toimii Saisin näin "täyden" hyödyn tehokkaasta letkulämmittimestä.

Kiitos vinkeistä :)
Janza
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Eberin korvaaminen 2kW letkulämmittimellä

Viesti Kirjoittaja Janza »

Eberin releen ohjaus sidiltä tapahtuu vetämällä releen miinus maihin ja eberiltä lähtee ohjausjännite sidille puhaltimen käynnistämiseksi, eli ei onnistu suoraan piuhat yhdistämällä mutta releen kanssa voisi toimia, en vaan tiedä onko se sidille menevä ohjausjännite 12V vai esim 5V. Ei ole kokemusta muista kuin omasta 2000 vuosimallista.
9-5 2.3tA -00 527tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Eberin korvaaminen 2kW letkulämmittimellä

Viesti Kirjoittaja -Make- »

Ok,

Kiitos pohdiskelusta.

Kyseinen viritys voisi olla siis toteutettavissa. Onko täällä ketään kuulolla, joka on mitannut sisäpuhalluksen ohjausjännitteen? Oma eberi kun on epäkunnossa juuri tuon sähköpuolen osalta, eikä anna mitään jännitettä autoon päin.

PS. Löysin netistä kytkentäkaavion kyseiselle aparaatille, mutta se ei anna vastausta tähän jännite asiaan: https://www.butlertechnik.com/downloads ... Manual.pdf
Vastaa Viestiin