Savuttaa
Savuttaa
moro !
Saab 9-5 2.0t, savuttaa lämpöisenä sinistä, ja sirittää.
kylmänä eikä käynnistäessä ei savuta.
Ajelin kaksi päivää töihin ja takas 10 km sivu, ei savutusta, tänään ajoin hiukan enemmän siritys ja savutus alkoi, Turboko se on vai mikä.
Saab 9-5 2.0t, savuttaa lämpöisenä sinistä, ja sirittää.
kylmänä eikä käynnistäessä ei savuta.
Ajelin kaksi päivää töihin ja takas 10 km sivu, ei savutusta, tänään ajoin hiukan enemmän siritys ja savutus alkoi, Turboko se on vai mikä.
Saab 9-5 2.0t Aut. vm 2000
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Re: Savuttaa
turboltahan tuo kuulostaa. Helppo katsoa, löytyykö välystä turbosta ja minkälaisessa hapessa on siivet. Imukobraa irti turbolta ja kokeilemaan välyksiä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Savuttaa
Voiko se olla pari päivää oireilematta, ja sitten taas hirvittävä savu.
Saab 9-5 2.0t Aut. vm 2000
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Re: Savuttaa
Moi !
turbo vaihdettu.
onkohan koko motti nyt sökö, ei auttanut, lämpöisenä kolisee ja savuttaa, kylmänä ei.
turbo vaihdettu.
onkohan koko motti nyt sökö, ei auttanut, lämpöisenä kolisee ja savuttaa, kylmänä ei.
Saab 9-5 2.0t Aut. vm 2000
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Re: Savuttaa
Männänrenkaat tai venavarrenkumit? Puristuspaineen mittaisin ensimmäiseksi.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Savuttaa
Kolina kuulostaa epäilyttävältä... ettei vaan olisi jakopääkin täysin finaalissa tai laakerit huonommassa tapauksessa.
Jos koneessa jotakin vikaa niin täyteen koneremppaan mars.
Jos koneessa jotakin vikaa niin täyteen koneremppaan mars.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Savuttaa
Moi !
Eipä taida maksaa vaivaa enää koneremppaa tehdä, siinä on täysrempattukone ajettu n.50 000, mutta jospa se turbo vei öljyt ja sitten tuli rikko.
Taitaa olla parasta viedä paaliin.
Eipä taida maksaa vaivaa enää koneremppaa tehdä, siinä on täysrempattukone ajettu n.50 000, mutta jospa se turbo vei öljyt ja sitten tuli rikko.
Taitaa olla parasta viedä paaliin.
Saab 9-5 2.0t Aut. vm 2000
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Re: Savuttaa
Liitynpä kerhoon: moottorijarrutuksessa alkoi aivan hirveä savutus. Autolla on ajettu 246 000 (2.0t -00), eli todennäköisesti turbo kilahti.
Onko mitään muita mahdollisia syitä äkisti alkaneelle savutukselle? Savua tulee siis moottorijarrutuksessa samaan malliin, kuin tässä videossa, mutta veto päällä ja joutokäynnillä loppuu.
Moottori käy muuten normaalisti eikä kuulu vieraita ääniä (vielä). Pitää ottaa imuputki irti ensi viikonloppuna, että pääsee katsomaan ahtimen kuntoa.
Onko mitään muita mahdollisia syitä äkisti alkaneelle savutukselle? Savua tulee siis moottorijarrutuksessa samaan malliin, kuin tässä videossa, mutta veto päällä ja joutokäynnillä loppuu.
Moottori käy muuten normaalisti eikä kuulu vieraita ääniä (vielä). Pitää ottaa imuputki irti ensi viikonloppuna, että pääsee katsomaan ahtimen kuntoa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Savuttaa
Syys savutukseen löytyi, mutta kuten tavallista, tästä seurasi toinen ongelma, jota voisi kuvailla lähinnä sanoilla "Garrett vai Mitsubishi?"
Kompressoripesän puolelta kokeiltuna akseli heiluu kuin se kuuluisa patonki messuhallissa. Pitää purkaa hyrrä irti ja jostain uusi tilalle.
Kompressoripesän puolelta kokeiltuna akseli heiluu kuin se kuuluisa patonki messuhallissa. Pitää purkaa hyrrä irti ja jostain uusi tilalle.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Savuttaa
Ja tyypilliseen tapaan homma leviää: öljyn seassa kuparinväristä metallihilettä, todennäköisesti turbon laakereista.
No olisihan tuo öljypohja pitänyt käyttää irti joka tapauksessa...
No olisihan tuo öljypohja pitänyt käyttää irti joka tapauksessa...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Savuttaa
Uutta ahdinta (myös käytetty voi olla vaihtoehto) ja öljypohja auki. Sihdin putsaus ei ole koskaan vanhassa femmassa liioittelua. Toisaalta, kun öp on pöydällä, niin laakeri chekki on aika nopea toimenpide. Vastineeksi saa lisää rahan menoa ja unettomuutta .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Savuttaa
Juuri näin.
Ja kun auto on kerran telakalla, niin samalla pitää vaihtaa ainakin kampiakselin jakopään puoleinen tihkuttava stefa, sekä liimata ne hihnapyörän torxit.
Lisäksi pelkään pahoin, että pakoputken liitosten mutterit ovat niin ruosteessa, että ne eivät aukea suosiolla. Se tietää rälläkkähommia, eli samalla pitää käyttää koko pakoputki irti. Ja siinä kohtaa tietysti joutuu toteamaan, että vaihdanpa koko 18 vuotta vanhan putkiston.
Kyllä vanhojen autojen harrastaminen on sitten kivaa.
Ja kun auto on kerran telakalla, niin samalla pitää vaihtaa ainakin kampiakselin jakopään puoleinen tihkuttava stefa, sekä liimata ne hihnapyörän torxit.
Lisäksi pelkään pahoin, että pakoputken liitosten mutterit ovat niin ruosteessa, että ne eivät aukea suosiolla. Se tietää rälläkkähommia, eli samalla pitää käyttää koko pakoputki irti. Ja siinä kohtaa tietysti joutuu toteamaan, että vaihdanpa koko 18 vuotta vanhan putkiston.
Kyllä vanhojen autojen harrastaminen on sitten kivaa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Savuttaa
Juurikin näin.Svc kirjoitti:Kyllä vanhojen autojen harrastaminen on sitten kivaa.
[offtopic] Kevyesti viritetty ekan korimallin Escortti tuppasi aikoinaan nikottelemaan, kun kaasua polkaisi nopeasti. Epäilin, että kiihdytyspumpun kuula jumitteli kaasarissa.
Tuumailin, että äkkiäkös sen fiksaa.
Noh, kaasaria irroitettaessa jäi huomioimatta, että lukkoprikkojen päällä olikin vielä tavalliset aluslevyt.
"KILINKOLIN" kuului imusarjasta, kun kaasarin nostin poijes. Kaasarin laipan toisella puolella killui lukkoprikka+aluslevy, toisella puolella pelkkä lukkoprikka.
Eipä hätää, imusarjasta se löytyy
Vaan kun ei löytynyt. Eikä löytynyt imukanavistakaan.
Tuumailin, että äkkiäkös tuon sylinterinkannen työntötankokoneesta irroittaa.
Irroitti juu. Prikkakin killui nätisti kakkossylinterin männän päällä.
Ykkösestä sen sijaan oli katkennut männänrengas, pytyssä sen sorttiset urat, että olisi soveltunut kakstahtisen sivuvirtauskanavaksi
[/offtopic]
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen