9-5 vm:n 98 hinnat

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

9-5 vm:n 98 hinnat

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Olisiko kenelläkään tietoa paljonko 9-5 maksoi vuonna 1998 samoilla varusteilla kuin omani, eli 2.0t, vaaleat nahat, as2/premium, acc, cruise, ja muutkin SE-varustelut, voisin verrata arvon vuotuista tippumista muihin laatumerkkeihin (mm.- Volvo, BMW, MB, Audi) ja määritellä noiden mukaan hinnan tuolle.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kiitokset linkistä, näyttäisi maksaneen uutena about 44K euroa, kun laskin noilla varusteilla ja vähensin sen 2.0t -koneen nykyerotuksen hinnasta (3100e), eli olisi hinta tippunut suunnilleen kolmannekseen, taitaa olla aika normaali kehitys?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

9-5T kirjoitti:tanaan 1.4-> ei ole enaan hintaeroa 2.0 ja 2.3
Näyttäis 2.3t tippuneen vallan pois mallistosta, ei taida tilalle tulla mitään?
BMW 320dA Coupe LCI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Aika hyvä lisäetu tuokin, itse valitsisin mieluummin tuon pienemmän vaikka saman hintaisia olisivatkin :D . Joo siis vastaava kuin omani maksaa tänään uutena 46300 euroa, hinnanpudotus on kyllä melkoinen 8O
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saakos tuohon 9-5:een muuta laillista lastua kuin Saabin oman tai Hirschin? Siis jos tuo 9-5 pysyy taloudessa niin varmaan jotain tarttis tehdä kulkupuolellekin mutta tietenkin muutoskatsastettuna.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
pete2410
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 22:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pete2410 »

ng900aero kirjoitti:Saakos tuohon 9-5:een muuta laillista lastua kuin Saabin oman tai Hirschin? Siis jos tuo 9-5 pysyy taloudessa niin varmaan jotain tarttis tehdä kulkupuolellekin mutta tietenkin muutoskatsastettuna.
:roll:


Kuinkahan moni on ton muutoskatsastuksen tehnyt??
Omassa Aerossa ei ainakaan näin ole tehty, eikä kuulemma kovin monessa muussakaan. Onko tietoa, että katsastuksessa olis ukko tajunnut normaalia ruudikkaamman meiningin? Tietysti jos vaikka 2,0LPT:ssä alkaa oleen reilusti +200hp. niin kaipa se mielenkiintoa herättää...

Onko muuten paljon laadullisia eroja viripaketeissa? Mulla kun ei vielä kok. ole karttunut noista. Itsellä Nordic, stage 1 ja putkisto vaihdettu.
Mietohan tuo on, mutta kun tomaatilla ei uskalla ylittää tota 400Nm:ää.

Olis kiva kuulla miten te muut olette vaikka Aeroja terästäneet.
Hyvää viikonloppua kaikille. :D
95-03
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 19:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja 95-03 »

Muutoskatsastettu on. (Saabin oma boksi)
Viimeksi muokannut 95-03, La Huhti 02, 2005 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Minkälaiset virityssarjat saa muutoskatsastettua, ainakin Saabin oman täyspainesoftan, mutta onkos muita tuohon 2.0 -koneeseen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-5 Steg2
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 18:11
Paikkakunta: Ylivieska / Tampere

Viesti Kirjoittaja Saab 9-5 Steg2 »

:D Ei katsastusmiehiä kiinnosta onko autoa viritetty. Pääasia on, että auto tyäyttää katsastuksessa määrätyt asetukset.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

9-5T kirjoitti:
Saab 9-5 Steg2 kirjoitti::D Ei katsastusmiehiä kiinnosta onko autoa viritetty. Pääasia on, että auto tyäyttää katsastuksessa määrätyt asetukset.
Koitas kertoa viriboksista katsastusmiehelle.
Miksi pitäis?
BMW 320dA Coupe LCI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuo Hirschin 210hv:n sarja vaikuttaisi sopivalta, teknisissä tiedoissa lukee että valmistusvuosi 02-eteenpäin, mahtaako sopia ollenkaan 1998:aan?
Minkäs vuoksi muiden valmistajien sarjoja ei saa muutoskatsastettua?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

ng900aero kirjoitti:Tuo Hirschin 210hv:n sarja vaikuttaisi sopivalta, teknisissä tiedoissa lukee että valmistusvuosi 02-eteenpäin, mahtaako sopia ollenkaan 1998:aan?
Minkäs vuoksi muiden valmistajien sarjoja ei saa muutoskatsastettua?
Ei ole EU-hyväksyntää jne.
BMW 320dA Coupe LCI
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

9-5T kirjoitti:
AC kirjoitti:
9-5T kirjoitti: Koitas kertoa viriboksista katsastusmiehelle.
Miksi pitäis?
Ei pitäiskään mutta jos saavat selville luulen että heitä kiinnostaa toisin kuin Steg2 kirjoitti. Jos autoa on lastuviritetty se ei käsittääkseni täytä katsastuksessa määrättyjä asetuksia.
Kaveri toimii katsastus inssinä Treellä ja sanoi ettei heitä asemalla lastut kiinnosta jos menee pakokaasuanalyysistä läpi. Tämä siis ainakin heidän asemalla. Asiakkaan kuulemman kuitenkin vaihtaisivat vakiosoftat pois katsastuksen jälkeen joten hyöty nipottamisesta olisi minimaalinen. Eikä lastuja useimmissa tapauksissa edes pystyttäisi huomaamaan vaikka he haluaisivat.
Sanoi taksikuskien yleensä suoraan kertovan jos on lastu ja usein taxit vielä pyytävän että katsastusinssiä vaihtamaan napista vakiosoftan käyttöön pakokaasuanalyysissä ettei kone turhaan rasitu ylimääräisiä jos esim. kierrosrajoitinta on nostettu. Tämä softanvaihto onnistuu siis niillä joilla on katkaisija kojelaudassa.
Stressi katsastuksessa lienee siis turhaa ellei satu hankala inssi kohdalle. Mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Missä hinnoissa tuo Saabin oma sarja liikkuu, sen jos muutoskatsastaisi niin ei varmaankaan vaikuttaisi alentavasti auton hintaankaan? Ja ihan katulaillisena mieluiten tuon pitäisin :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

ng900aero kirjoitti:Missä hinnoissa tuo Saabin oma sarja liikkuu, sen jos muutoskatsastaisi niin ei varmaankaan vaikuttaisi alentavasti auton hintaankaan? Ja ihan katulaillisena mieluiten tuon pitäisin :)

Sveitsin ja monen muun maan hinnat saa suoraan netistä euroina:
http://www.hirsch-performance.ch/motor_e.htm

Ja siitä sitten vasemmalta sopiva malli. Lomakkeissa tosin on mukava maininta kohdassa muut maat (joihin Suomikin ilmeisesti kuuluu): Ask your local dealer :lol: Kukahan sitten on Suomen dealeri ?

Kieltämättä, onhan tuo laillinen sarja kallimpi kuin esim. Maptun mutta minäkin pitäisin auton mieluusti katulaillisena, jos piristykseen lähtisin. Ja onhan Hirschin sarjassa sekin puoli, että ovat todennäköisesti saaneet Saabilta tietoja softan rakentamiseen.
Vastaa Viestiin