Moi,
Apua kaivattaisiin päästöongelmaan, vanhat viestit käyty läpi ja niiden mukaan
ongelmaa yritetty korjata.
Auto on 9-5 2.3t 2003
Päästöarvot kierroksilla katsastuksessa CO% 0, CO2 13.5, o2 1.95, Lambda 1.096
eli lambda arvo liian korkea- jäännöhappea liikaa.
-Pakoputkivuodot tarkistettu itse ja liikkeessä - ei vuotoja
-uusi Lambda anturi (Bosch)
-Huohottimen letkuja uusittu
-Startteria suihkutettu vähän sinne tänne, ei vaikutusta kierroksiin
-Kattia ei tarkastettu, mutta ei kai uusikaan katti happea poista?
Ohessa OBD mittarilla otettu arvoja kierroksilla, kertooko nuo arvot jotain.
Tietäisikö joku Kotkan lähistöltä jotain Baab gurua tai hyvää korjaamoa, alkaa konstit jo loppua. ??
T:Tapio
Päästöongelma / liikaa happea
Re: Päästöongelma / liikaa happea
Nimimerkki "suorsa" touhuilee Kouvolan suunnalla.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Päästöongelma / liikaa happea
Ainakin tuon ekan kuvan mukaan pitkäaikainen seoksenkorjaus, longtermfueltrim on +25%, joka on maksimi.
Koneeseen menee siis enemmän ilmaa, kuin mitä mitataan tai vähemmän polttoainetta kuin on tarkoitus.
Tarkista aluksi imuvuodot, ilmamassamittari, polttoainepaine
Koneeseen menee siis enemmän ilmaa, kuin mitä mitataan tai vähemmän polttoainetta kuin on tarkoitus.
Tarkista aluksi imuvuodot, ilmamassamittari, polttoainepaine
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Päästöongelma / liikaa happea
Kiitoksia vinkeistä,
Uusi ilmamassamittari onkin jo tulossa Ruotsista ja bensasuodatin menee ainakin viikonloppuna uusiksi, täytyy sitten katsoa miten tuo arvo muuttuu.
Uusi ilmamassamittari onkin jo tulossa Ruotsista ja bensasuodatin menee ainakin viikonloppuna uusiksi, täytyy sitten katsoa miten tuo arvo muuttuu.
Re: Päästöongelma / liikaa happea
Imuilmavuoto. Alipaineletkut bypassilta rintapellin magneettiventtiilille, magneettiventtiililtä kaasuläpälle ja magneettiventtiililtä imusarjaan. Sen jälkeen venttiilikannen ja kaasuläppäkotelon välistä löytyy n. sormen paksuinen letku jossa valkoinen takaiskuventtiili. Muovinen venttiili murtuu jommasta kummasta päästä ja aiheuttaa ilmuvuodon.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Päästöongelma / liikaa happea
Jarrutehostin on myös potentiaalinen vuotopaikka.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Päästöongelma / liikaa happea
Moro,
imukobran ja turbon välinen liitos yllättävän hankala saada tiiviiksi, jos turbo on joskus vaihdettu...Kannattaa ainakin tarkistaa.
Tietoa ei ole, vaikuttaako tuohon vaivaan, mutta imuvuodoksi luokitellaan.
Terv.
imukobran ja turbon välinen liitos yllättävän hankala saada tiiviiksi, jos turbo on joskus vaihdettu...Kannattaa ainakin tarkistaa.
Tietoa ei ole, vaikuttaako tuohon vaivaan, mutta imuvuodoksi luokitellaan.
Terv.
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010