3,0TiD, kokemuksia pohjoisessa?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Marras 04, 2004 20:06
3,0TiD, kokemuksia pohjoisessa?
-94 2,3 tonnarin mittarissa alkaa olla 300000 ja päättämäni vaihto tuoreempaan alkaa olla tosiasia. En juuri ole löytänyt kokemuksia Saabin isosta wagon-dieselistä, joka viime syksyn koeajolla muuten vakuutti. Vaikka nykyisistä pikkudieseleistä otetaan huimia teho- ja vääntölukemia, ei mikään kuitenkaan voita ison koneen laveutta..
Kuinka 3 TiD on pärjännyt pohjoisemmassa - työajoni kun ovat pääasiassa Napapiirin yläpuolella? Riittääkö lämmöt ilman webastoa, hyytyykö pakkasessa? Onko tyyppivikoja?
Saksan hakuja tsekkaamalla tarjontaa tuntuu löytyvän; alle 100000 ajettuja 15000 € molemmin puolin. Mutta eivätpä ole talveen varusteltuja?
Kuinka 3 TiD on pärjännyt pohjoisemmassa - työajoni kun ovat pääasiassa Napapiirin yläpuolella? Riittääkö lämmöt ilman webastoa, hyytyykö pakkasessa? Onko tyyppivikoja?
Saksan hakuja tsekkaamalla tarjontaa tuntuu löytyvän; alle 100000 ajettuja 15000 € molemmin puolin. Mutta eivätpä ole talveen varusteltuja?
Eipä ole vielä kertynyt kokemuksia kovista pakkasista, -18C on nyt keväällä ollut uuden karhealle V6:lleni kovin pakkanen.
Toistaiseksi ei mitään ongelmia, webasto hyrisee automaagisesti kun moottorin lämmöt ei riitä (iskee kiinni +5 alapuolella). Ei ole ollut kabiinissa kylmä.
Suosittelen lämpimästi, meno on rouheaa ja lainatakseni muiden kommenttia "V6:n murina iskee suoraan nivusiin"...
Toistaiseksi ei mitään ongelmia, webasto hyrisee automaagisesti kun moottorin lämmöt ei riitä (iskee kiinni +5 alapuolella). Ei ole ollut kabiinissa kylmä.
Suosittelen lämpimästi, meno on rouheaa ja lainatakseni muiden kommenttia "V6:n murina iskee suoraan nivusiin"...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Marras 04, 2004 20:06
TiD taitaa olla kerettiläisyyttä ;-)
Kiitti kommentista - ajattelin jo, että saabbikansa taitaa pitää dieseliä perin saabiin kuulumattomana. Itse kun olen mieltynyt laveavääntöiseen matka-autoon, enkä niinkään revittelyyn. Vaikka 14 vuotta tonnarilla olenkin ajellut ja sen matkaominaisuuksiin mieltynyt (pikkuvikaisuuksista huolimatta) myönnän tutkailevani tarjontaa aidan tuollekin puolen; Audi A6 2,5 tdi esim on vertailussa myös..
Saksasta löytyy pilvin pimein alle 100t ajettuja 3TiD wagoneita - mutta onko tietoa; niissä ei taida esim webastoa olla?
Saksasta löytyy pilvin pimein alle 100t ajettuja 3TiD wagoneita - mutta onko tietoa; niissä ei taida esim webastoa olla?
Perheeseen ostettiin viime syksynä reilun vuden vanha 3,0TiD Vector Wagon. Kohta tulee 100tkm mittariin. Hyvin on pelannu ja kyydithän on loistavat! Eberi poltti jonkun suodattimen puhki ja lakkas toimimasta; korjasivat takuuseen ja samalla vaihtoivat akun. Isommankin akun mielellään sinne laittaisi, mutta ei mahdu... Mikään pieniruokainenhan se ei dieseliksi ole, mutta eihän se voima tyhjästä synny
Ei 7,6 l/100 km ole paha (sekalainen kaupunki/maantieajo, keskinopeus 56 km/h - viimeiset 1900 km mittauskeskiarvo) - entinen japanilainen kaksilitrainen bensakone vei 9,9 l/100 km samantyyppisessä ajossa...SAABMikko kirjoitti:Mikään pieniruokainenhan se ei dieseliksi ole, mutta eihän se voima tyhjästä synny
Ja voimaa ja vääntöähän riittää....
SIDin mukaan kulutus talvella 6,3-6,7 ltr, suxiboxin kanssa 7,5 ltr Vuokatin reissulla. Siellä kävi lämppärin kanssa vanhanaikaisesti kun se ehti 23 asteen pakkasessa käydä sen tunnin täyteen. Kylmä akku ei antanu tarpeeksi virtaa eli ei startannut. Piti pyytää naapurimökin Mondeomieheltä kaapeliapua ... Muuten kaikki Ok.
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
Lapinreissun kulutus suksiboxin kanssa SID:ssä 7,6. Mitattu n. 7,0. SID näyttää aika reilusti liikaa. Esim 88km/h ei laske alle seiskan ja esim. TM:n mittauksessa 90:n kulutus 5,8....
Joo löytyyhän noita taloudellisempiakin tuosta teholuokasta, mutta silloin se näkyy kyllä myös reilusti auton hinnassa... Mutta mistä nuo lukemat 180/380? Onko jotain virityksiä tehty?3.0_TiD kirjoitti:Ööh - anteeksi kommenttini mutta ei tule ihan ensihätään mieleen dieseliä, joka antaa enemmän kuin 180 hv ja 380 Nm ja kuluttaa vähemmän kuin 7,6 l/100 km? Jos jostain löytyy, niin kertokaa!
Re: TiD taitaa olla kerettiläisyyttä ;-)
Olin vaihtamassa Aeroa em. Audiin. Mutta oli huonompi ajaa, melusampi, vähemmän varusteita ja pyysivät 10 k€ väliin saman ikäiseen ja saman verran ajettuun. Niin ei kiitos. En enää keksinyt syytä miksi vaihtaa. Saabi on kyllä ihan aikuisten oikeesti parempi auto kuin vanha A6:nen. Audilla on vaan Suomessa joku kumma status arvo.PohjosJussi kirjoitti:Kiitti kommentista - ajattelin jo, että saabbikansa taitaa pitää dieseliä perin saabiin kuulumattomana. Itse kun olen mieltynyt laveavääntöiseen matka-autoon, enkä niinkään revittelyyn. Vaikka 14 vuotta tonnarilla olenkin ajellut ja sen matkaominaisuuksiin mieltynyt (pikkuvikaisuuksista huolimatta) myönnän tutkailevani tarjontaa aidan tuollekin puolen; Audi A6 2,5 tdi esim on vertailussa myös..
Saksasta löytyy pilvin pimein alle 100t ajettuja 3TiD wagoneita - mutta onko tietoa; niissä ei taida esim webastoa olla?
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
3,0TiD, kokemuksia pohjoisessa?
Miten on, onko porukoilla kertynyt lisää kokemuksia 3.0 Tid:stä?
Kiinostaisi hakea ruotsista tai saksasta vastaava, mutta miten on Käyttökustannukset ko. auton osalta. Aika harvinainen moottori ja ei taida enää olla edes saatavilla vastaavaa uutta?
Hinnat esim. saksassa ovat kuitenkin varsin houkuttelevat, joten jos auto toimii moitteettomasti niin sellaisen hankita syksyllä taitaa olla edessä....
Kiinostaisi hakea ruotsista tai saksasta vastaava, mutta miten on Käyttökustannukset ko. auton osalta. Aika harvinainen moottori ja ei taida enää olla edes saatavilla vastaavaa uutta?
Hinnat esim. saksassa ovat kuitenkin varsin houkuttelevat, joten jos auto toimii moitteettomasti niin sellaisen hankita syksyllä taitaa olla edessä....
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Kesä 21, 2005 23:39
- Paikkakunta: Saksa
Re: 3,0TiD, kokemuksia pohjoisessa?
ka_0593 kirjoitti:Hinnat esim. saksassa ovat kuitenkin varsin houkuttelevat, joten jos auto toimii moitteettomasti niin sellaisen hankita syksyllä taitaa olla edessä....
Näissä Isuzun 3L-dieseleissä oli vuosimalliin 12/2002 saakka usein ongelmana vajoavat sylinteriputket, eli moteissa menivät puurot ja vellit sekaisin ja lopun sitten arvaakin....Moottoririkkoja oli niin paljon (ainakin täällä Saksassa) että Saab keskeytti vuoden 2003 alussa mallin myynnin, Isuzu sai ratkottua ongelman, ja myynti alkoi taas kesäkuussa 2003 parannetuilla moottoreilla jotka tuntuu olevan kestäviä. Joten, jos harkitset ostoa, niin mielummin vm. -03 eteenpäin, tai sitä vanhemmat vain uudella vaihtomoottorilla (joita muuten on paljon yli 100tkm ajetuissa).
Dieseleitä saa muutenkin tätä nykyä Saksasta halvalla, löpön hinta lähentelee jo halvinta bensanlaatua ja tämän keväisen hiukkaspäästöhysterian ansiosta esim. Saabin 3.0/2.2-dieselit, joihin ei ole (vielä) luvassa hiukkassuodattimia, menevät täällä nihkeästi kaupaksi.
Näistä syistä ostin omanikin bensakoneella, toissapäivänä...
9-5 Wagon -02
Volvo V70 -05
Volvo V70 -05
3.0 TiD on poistunut myös http://www.saab.fi sivuilta, miksiköhän.
Saksassa näyttää edelleen olevan myynnissä.. Onko muuten tuota Izuzun v6 käytössä missään muussa autossa?
Saksassa näyttää edelleen olevan myynnissä.. Onko muuten tuota Izuzun v6 käytössä missään muussa autossa?
On se vectrassa ja signumissakin.ka_0593 kirjoitti:3.0 TiD on poistunut myös http://www.saab.fi sivuilta, miksiköhän.
Saksassa näyttää edelleen olevan myynnissä.. Onko muuten tuota Izuzun v6 käytössä missään muussa autossa?