FCOD 4368 kiihdyttäessä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

FCOD 4368 kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja blair »

Moi ryhmä!

Laitetaan päivän ilmavuotokeskustelu käyntiin :). Reilummin kaasulle mentäessä antaa FCOD4368, joka käsittääkseni viittaisi ilmavuotoon? Olen tarkistanut kaikki alipaineletkut, ovat OK (uusin se joku aika sitten kun tein "fast thortle" modin). Kaasuläppäkotelolle menevät letkut tuntuvat olevan ok, myös läppiksen ja venakopan välissä oleva takaiskullinen putki ok - ei ole murtunut.

Mistä seuraavaksi voi lähteä etsimään syyllistä, voiko viallinen takaisku aiheuttaa moista, entäpä bypass tai mankkuvena? Jotain diagnostiikka-apua olisi nyt hyvä saada.

Potilas on sigun femma.
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
henkkaw10
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 18:15
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: FCOD 4368 kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja henkkaw10 »

Katsoitko sen tumman/harmaan putkihässäkän, missä kaksi venttiiliä ja haarautuva liitos. Löytyy koneen oikealta puolen ja menee sinne kaasuläppäkotelon taakse yhden haaran osalta.
Itselläni oli kesällä toisen venttilin kohdalta katkennut se kova letku ja aiheutti saman vikakoodin kun sulla, heti, kun anto vähän enemmän kierroksia koneeseen.

Putkihässäkkä maksoi marmorilla jotakin 20€ luokkaa ja oli helppo asentaa.
Saab 95 2.3t autom.-06
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: FCOD 4368 kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Bypass-venttiilin vikaanhan tuo varsinaisesti liittyy. Eli onko bypass ehjä? Lisäksi moni unohtaa tarkastaa rintapellin magneettiventtiin ja imusarjan välisen lyhyen letkunpätkän. Yleensä vaihdetaan vain bypassin letku ja magneettiventtiilin ja kaasuläppäkotelon välinen letku.. Joissain tapauksissa myös rintapellin magneettiventtiilin vika aiheuttaa myös tämän koodin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: FCOD 4368 kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Ja myös se kaasuläppäkotelolle menevän ahtoputken tiiviys kannattaa tarkastaa.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: FCOD 4368 kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja blair »

Kiitos vinkeistä!

Kolmihaaraisen tarkistin eilen illalla ja näytti olevan kunnossa, olinkin sen uusinut muutama vuosi sitten kun oli tosiaan poikki mulla myös!
Mitens sen bypassin diagnostiikka menee, kokeilin eilen puhaltaa siihen niin ei liiku ilma, mutta jos siitä imee niin tuntuu liikkuvan? Tietysti ei välttä aivan pomminvarman tämä tapa diagnosoida...

Saan auton viikonloppuna talliin niin katson tarkemmin noita tiiveyksiä, varmaan ihan potentiaalinen se kaasuläppäkotelon putken kohta, niin kuin Bapsu ehdottaa...
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Re: FCOD 4368 kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja tuomas »

jos siitä bypassin pikkuletkusta imee, niin pitäisi olla vastusta.

Jos ilma liikkuu helposti niin on venttiili rikki.

-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: FCOD 4368 kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Bypassin letkusta imettäessä alipaineen täytyy pysyä. Jos alipaine ei pysy, niin tällöin bypass vuotaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: FCOD 4368 kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja blair »

...sittenhän vaikuttaa siltä, että ongelma saattaa olla tiedossa. Hommaan uuden bypassin ja raportoin tänne miten kävi..
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: FCOD 4368 kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja blair »

Vika korjaantui bypassin vaihtamalla. Osan sain Järvenpäästä Mäkelän-autosta, myös antoivat pienen klubialennuksen. OVH osalle oli 59€
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Vastaa Viestiin