Kylmäkäynnistysongelmaa & korkea Ad85

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
benicio
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 18:17

Kylmäkäynnistysongelmaa & korkea Ad85

Viesti Kirjoittaja benicio »

Kone kylmänä ei tahdo startata lainkaan ja kun jää käyntiin niin röpeltää, käy kolmella ja mifejä tulee. Savuttaa myös mukavasti ja bensa haisee. Käynti tasaantuu sitten aikanaan ja kulkupuoli on ok. Vikakoodeja ei ole.
Tankissa ysivitosta.
Amul startatessa 0, lenkin aikana -5 ja 90 kävi myös ruudussa.
Ad85 300-450 eli liikaa.
Lamb on normikaasulla 0 - muutama sata miinuksella, jalka pois kaasulta 0-1000 plussalla, reippaammassa kiihdytyksessä ja kovemmassa moottorijarrutuksessa 0. Tai sitten nuo plussat ja miinukset oli just toisin päin :roll:
Paikallaan tyhjäkäynnillä lambin saa pumppaamalla 2500, mutta vaan jarrua painamalla ei juuri nouse.
Mreq ja mair ovat tyhjäkäynnillä n 120-130.
Mair ja Pinl täyskiihdytyksessä n 2250 ja 1100.

Tein limsapullo&c-letku painetestin, en löytänyt suhinoita tai pihinöitä. Samaten otin akun irti ja sitten irrotin ja tulppasin jarrutehostinputken, Ad85 jäi edelleen korkealle (300-500). Ilman tulppausta meni lamb tietty 2500.

Immu n 5 vuotta ja 150tkm ajettu, lambda ainakin 200tkm. Kasetti 150tkm. Tulpat uudet. Bensapumppu marmoritiski 200tkm.

Aatoksia?

Ja auto siis alunperin 2.0t A -99, nykyään 2.3T.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kylmäkäynnistysongelmaa & korkea Ad85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ahtopainetta on kyllä liikaa ilmamassaan nähden 2.3 koneellla. Immu vaihtoon.
Ei ole ihme että röpeltää kylmäkäynnistyksessä jos softa kuvittelee että etanolia olis lähes puolet seassa ja rikastaa sen pohjalta.
Jostain pitää vika löytyä joka sen vinouttaa. Bensasuodin ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jari603
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Marras 11, 2015 19:28
Paikkakunta: Turku

Re: Kylmäkäynnistysongelmaa & korkea Ad85

Viesti Kirjoittaja jari603 »

Itellä sekoili suunilleen samoin kun turbon imuputken o-rengas huonosti ahtimen päässä.Eikä näkyny paine/savu testissä kun vuosi imulla sisäänpäin.Sammuili risteyksissä, huono käynnistymään ja Ad85 sekä Amul mitä sattui.
SAAB 9-5 AERO SPORTCOMBI 2007
benicio
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 18:17

Re: Kylmäkäynnistysongelmaa & korkea Ad85

Viesti Kirjoittaja benicio »

vesa67 kirjoitti:Ahtopainetta on kyllä liikaa ilmamassaan nähden 2.3 koneellla. Immu vaihtoon.
Ei ole ihme että röpeltää kylmäkäynnistyksessä jos softa kuvittelee että etanolia olis lähes puolet seassa ja rikastaa sen pohjalta.
Jostain pitää vika löytyä joka sen vinouttaa. Bensasuodin ?
Bensasuodatin oli tosiaan aika iäkäs, mutta vaihdoin sen (ja ilmanputsarin) eilen ja sillä ei ollut vaikutusta sen paremmin kylmäkäynnistykseen kuin Ad85:een (akunkenkä oli irti). Immunkin tilasin ja saan sen perjantaina.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
benicio
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 18:17

Re: Kylmäkäynnistysongelmaa & korkea Ad85

Viesti Kirjoittaja benicio »

Dodi, immu vaihdettu ja pakkosopeutuksen jälkeen Ad85 128, joka ysivitosella lienee ok. Myös ahtopaineet nyt normaalit. Noin 175tkm oli immun elinikä. Kylmäkäynnistystä en vielä päässyt kokeilemaan, mutta kaiken järjen mukaan sekin ok.

EDIT: Hienosti surahti käyntiin nollakelissä.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Vastaa Viestiin