Kone kylmänä ei tahdo startata lainkaan ja kun jää käyntiin niin röpeltää, käy kolmella ja mifejä tulee. Savuttaa myös mukavasti ja bensa haisee. Käynti tasaantuu sitten aikanaan ja kulkupuoli on ok. Vikakoodeja ei ole.
Tankissa ysivitosta.
Amul startatessa 0, lenkin aikana -5 ja 90 kävi myös ruudussa.
Ad85 300-450 eli liikaa.
Lamb on normikaasulla 0 - muutama sata miinuksella, jalka pois kaasulta 0-1000 plussalla, reippaammassa kiihdytyksessä ja kovemmassa moottorijarrutuksessa 0. Tai sitten nuo plussat ja miinukset oli just toisin päin
Paikallaan tyhjäkäynnillä lambin saa pumppaamalla 2500, mutta vaan jarrua painamalla ei juuri nouse.
Mreq ja mair ovat tyhjäkäynnillä n 120-130.
Mair ja Pinl täyskiihdytyksessä n 2250 ja 1100.
Tein limsapullo&c-letku painetestin, en löytänyt suhinoita tai pihinöitä. Samaten otin akun irti ja sitten irrotin ja tulppasin jarrutehostinputken, Ad85 jäi edelleen korkealle (300-500). Ilman tulppausta meni lamb tietty 2500.
Immu n 5 vuotta ja 150tkm ajettu, lambda ainakin 200tkm. Kasetti 150tkm. Tulpat uudet. Bensapumppu marmoritiski 200tkm.
Aatoksia?
Ja auto siis alunperin 2.0t A -99, nykyään 2.3T.
Kylmäkäynnistysongelmaa & korkea Ad85
Kylmäkäynnistysongelmaa & korkea Ad85
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Kylmäkäynnistysongelmaa & korkea Ad85
Ahtopainetta on kyllä liikaa ilmamassaan nähden 2.3 koneellla. Immu vaihtoon.
Ei ole ihme että röpeltää kylmäkäynnistyksessä jos softa kuvittelee että etanolia olis lähes puolet seassa ja rikastaa sen pohjalta.
Jostain pitää vika löytyä joka sen vinouttaa. Bensasuodin ?
Ei ole ihme että röpeltää kylmäkäynnistyksessä jos softa kuvittelee että etanolia olis lähes puolet seassa ja rikastaa sen pohjalta.
Jostain pitää vika löytyä joka sen vinouttaa. Bensasuodin ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kylmäkäynnistysongelmaa & korkea Ad85
Itellä sekoili suunilleen samoin kun turbon imuputken o-rengas huonosti ahtimen päässä.Eikä näkyny paine/savu testissä kun vuosi imulla sisäänpäin.Sammuili risteyksissä, huono käynnistymään ja Ad85 sekä Amul mitä sattui.
SAAB 9-5 AERO SPORTCOMBI 2007
Re: Kylmäkäynnistysongelmaa & korkea Ad85
Bensasuodatin oli tosiaan aika iäkäs, mutta vaihdoin sen (ja ilmanputsarin) eilen ja sillä ei ollut vaikutusta sen paremmin kylmäkäynnistykseen kuin Ad85:een (akunkenkä oli irti). Immunkin tilasin ja saan sen perjantaina.vesa67 kirjoitti:Ahtopainetta on kyllä liikaa ilmamassaan nähden 2.3 koneellla. Immu vaihtoon.
Ei ole ihme että röpeltää kylmäkäynnistyksessä jos softa kuvittelee että etanolia olis lähes puolet seassa ja rikastaa sen pohjalta.
Jostain pitää vika löytyä joka sen vinouttaa. Bensasuodin ?
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Kylmäkäynnistysongelmaa & korkea Ad85
Dodi, immu vaihdettu ja pakkosopeutuksen jälkeen Ad85 128, joka ysivitosella lienee ok. Myös ahtopaineet nyt normaalit. Noin 175tkm oli immun elinikä. Kylmäkäynnistystä en vielä päässyt kokeilemaan, mutta kaiken järjen mukaan sekin ok.
EDIT: Hienosti surahti käyntiin nollakelissä.
EDIT: Hienosti surahti käyntiin nollakelissä.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75