Taka-akselin kiinnitysongelma

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mobilisti
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: La Elo 13, 2005 17:40
Paikkakunta: Pori

Taka-akselin kiinnitysongelma

Viesti Kirjoittaja mobilisti »

Koska katsastus on lähestymässä,ajattelin etukäteen tutkia Wagonin(vm2007) ruostetilannetta ja löysinkin korjattavaa,kun taka-akselin kiinnityspulttien aluslevyt olivat hapertuneet pehmeiksi vanhan massakerroksen alla! Ne ovat olleet varmasti jo useita vuosia kehnossa kunnossa,mutta eipä ole katsastaja sattunut niitä tähän mennessä koputtelemaan.

Vaihtaakseni aluslevyt yritin avata pultteja,mutta olivat sen verran jumissa (kierteet ruostuneet?),että seuraavaksi olisivat varmaan napsahtaneet poikki.
Yritin päästä näkemään pulttien ja korin kiinnityskohtiin,jos vaikka saisi ruosteenpoistoa sinne ruiskutettua,mutta alapuolelta ei oikein onnistu.

Pääseekö niihin jostain paremmin käsiksi,esim. sisäpuolelta ?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taka-akselin kiinnitysongelma

Viesti Kirjoittaja jus »

Luulostaapa erikoiselta. Näkyykö tarkoittamasi aluslevyt tässä kuvassa: http://ys3.se/catalogue/node/2007/2624/#N
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mobilisti
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: La Elo 13, 2005 17:40
Paikkakunta: Pori

Re: Taka-akselin kiinnitysongelma

Viesti Kirjoittaja mobilisti »

Aluslevy on kuvassa osa 19.
ikuturso
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2018 20:31
Paikkakunta: Noormarkku

Re: Taka-akselin kiinnitysongelma

Viesti Kirjoittaja ikuturso »

Tavaratilan pohjapellissä on molemmin puolin n. 8x8 mm neliskulmaiset reiät,joista voi nähdä ainakin takimmaiset pultinpäät.Niitä voi ruiskutella jollain ruosteenpoistoaineella, ennen kuin riuhtoo pultteja väkisin auki. Reikiä voi tarvittaessa suurentaakin,siinä kohtaa pelti on ohutta.
Vastaa Viestiin