Moro!
Noviisi täällä kyselee... tekisi mieli puunata kurainen / pölyinen konehuone kesäkuntoon. En ole ennen pessyt moottoritilaa - lueskelin netistä että sähköosia pitäisi suojata ennen pesua.
Osaisitteko neuvoa, mitä osia ja miten OG 9-5:ssä pitäisi suojata ennen pesua, ja miten pesu kannattaa tehdä? Liuotinta suihkepullosta ensin kaikkialle ja puutarhaletkulla huuhtelee päälle...? Uskaltaako painepesurilla painaa menemään?
Yt. Sakke
Moottoritilan pesu - mitä pitää huomioida?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti Syys 06, 2016 19:32
Moottoritilan pesu - mitä pitää huomioida?
-02 9-5 Aero Sportwagon, Stage 2 BP
jäsen #7627
jäsen #7627
Re: Moottoritilan pesu - mitä pitää huomioida?
Suojaa di-kasetti tai älä suihkuta sen päälle, laturia on myös turhaa alkaa hinkkaamaan... Jos haluut pelaa varman päälle ota - piuha akusta irti pesun ajaksi. Älä pese liian kuumaa moottoria max 50 astetta. Osta pesuliuotinta tai moottori pesuainetta. Suihkuta kuivaan moottoriin jokapuolelle anna vaikuttaa huuhtele pesurilla jos haluaa voi vetää perään ihan tavallisella autoshamppoolla
Ja pesun jälkeen suosittelisin ajamaan hetken koneen kuumaksi jotta ylimääräiset nesteet haihtuisi pois eikä jäis sinne myhimään
Ja pesun jälkeen suosittelisin ajamaan hetken koneen kuumaksi jotta ylimääräiset nesteet haihtuisi pois eikä jäis sinne myhimään
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Moottoritilan pesu - mitä pitää huomioida?
Jotkut on pesun jälkeen ottanut DI kassun pois ja kuivatelleet paikkoja ennen starttia. Immua kannattaa ehkä kanssa vähän varoa...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Moottoritilan pesu - mitä pitää huomioida?
Ja mieluummin käyttää harjaa ja sientä kuin ruiskuttaa paineella. Tulee puhtaampaa jälkeä ja vesi ei tunge ihan joka pienestä reijästä läpi. Muutenkin vettä kannattaa käyttää maltilla eikä lotrata.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti Syys 06, 2016 19:32
Re: Moottoritilan pesu - mitä pitää huomioida?
Ok, kiitos paljon kaikille vinkeistä!
-02 9-5 Aero Sportwagon, Stage 2 BP
jäsen #7627
jäsen #7627
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Moottoritilan pesu - mitä pitää huomioida?
paineilmalla isommat pölyt pois ja rasvaan bräckleeniä ja paineilmaa perään loppu tuunaus silikoniöljyllä ja nukkaamattomalla rätillä esim vanha t-paita.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23976
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Moottoritilan pesu - mitä pitää huomioida?
mä pesin viime viikol :
liuotinpesuainetta reilusti konetilaan
rööki tauon jälkeen ihan vesijohto paineella huuhtelin hiekat jne muut pois = eihän siitä uusi tullu ,,
pesun jälkeen di kassu ylös ja paineilmalla kuivasin tulppien ympäristön ja kasauksen jälkeen käyntiin.
liuotinpesuainetta reilusti konetilaan
rööki tauon jälkeen ihan vesijohto paineella huuhtelin hiekat jne muut pois = eihän siitä uusi tullu ,,
pesun jälkeen di kassu ylös ja paineilmalla kuivasin tulppien ympäristön ja kasauksen jälkeen käyntiin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659