Automaatti ongelma

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Alkoi oireilla niin että risteystä lähestyttäessä jää veto päälle ja auto sammuu kun jarruttaa. Käynnistyy normaalisti ja lähtee liikkeelle mutta hetikohta alkaa jurnuttaa kuin olisi liian iso vaihde päällä.

Arvauksia missä vika?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ihan kuin turbiinilukko ei vapauttaisi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Sehän se ongelmana.

Mahdollisia vikapaikkoja:
Turbiini
Solenoidi
Venttiili

Kaikkien vaihto korjaisi mutta hintavaa paljon ajettuun. Muutoin arpapeliä auttaako.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja suapas »

Jos on koppa ja motti kunnossa,niin mie hommaisin uuden käytetyn askin. Esim ruottista saa kohtuuhintaan. http://en.bildelsbasen.se
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja mestari »

eikö pistokkeen kautt näe vikakoodia yms ja voiko ne solenoidit ajaa tietsikan kautta käytöt niille
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
turku900
Matalapaineturbo
Viestit: 196
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 12:52
Paikkakunta: turku

Re: Automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja turku900 »

Tuliko tähän ikinä vastausta?
Juuri myin omani 9-5 nelilovisella automaatilla, 2.3T. Ostaja soitteli ja kyseli neuvoja, oireet: starttaa ja käy normaalisti P ja N vaihteilla. Kun laittaa R tai D niin sammuu ilman lisäkaasua. Sammuu myös valoihin tultaessa vaihteella.
Tänään oli laittanut käyntiin ja kokeilut niin oli ruvennut kolisemaan. Oli nostanuy kierroksia sillä ajatuksella että menkööt rikki sitten. Kolina loppus ja kaikki nyt kaikki toimii hyvin. Mikä voisi olla syyllinen. Vaihteisto öljyt kirkkaat ja ei haise, vaihtanut koko ajan normaalisti.
Kompuran magneettikytkin tai laturi mitkä on tuottanut liikaa vastusta tyhjäkäynnillä? Lataa normaalisti ja kompura kytkeytyy pois kun painaa acoff?
Saab 9-3 1.8t SS man -04
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23976
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikös ihan marmori tiskilläkin ollu lootat poistomyynnissä .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Moottorissa tuo ongelma on luultavasti. Vikakoodien luku ihan ekana.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
turku900
Matalapaineturbo
Viestit: 196
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 12:52
Paikkakunta: turku

Re: Automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja turku900 »

Ei vikakoodeja kun opensidistä ja obd lukijasta katsoin, ei ollut limpissäkään. Alipaineet tarkistettu pari kuukautta sitten, alipainetta -0.6 opensidin mukaan
Saab 9-3 1.8t SS man -04
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

turku900 kirjoitti:
Su Helmi 17, 2019 17:51
Tuliko tähän ikinä vastausta?
Juuri myin omani 9-5 nelilovisella automaatilla, 2.3T. Ostaja soitteli ja kyseli neuvoja, oireet: starttaa ja käy normaalisti P ja N vaihteilla. Kun laittaa R tai D niin sammuu ilman lisäkaasua. Sammuu myös valoihin tultaessa vaihteella.
Tänään oli laittanut käyntiin ja kokeilut niin oli ruvennut kolisemaan. Oli nostanuy kierroksia sillä ajatuksella että menkööt rikki sitten. Kolina loppus ja kaikki nyt kaikki toimii hyvin. Mikä voisi olla syyllinen. Vaihteisto öljyt kirkkaat ja ei haise, vaihtanut koko ajan normaalisti.
Kompuran magneettikytkin tai laturi mitkä on tuottanut liikaa vastusta tyhjäkäynnillä? Lataa normaalisti ja kompura kytkeytyy pois kun painaa acoff?
Tuliko tähän ikinä selvyyttä? Meillä tuossa vanhemmassa 4-vaihteisessa on aivan samat vaivat.
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Vastaa Viestiin