startti
startti
tässä taas tietämätön kyselee tällaista että lieneekö vika vai ominaisuus kun startti on vähän laiskan tuntuinen käynnistettäessä ei muita oireita ja olen koittanut jo varmasti kunnossa olevalla akullakin ja sama homma .autohan on saab 9-5 2,0t wagon -03
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1081
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: startti
Veikkaisin ominaisuus, minun neljässä femmassa ja yhdessä tonnarissa samaa ominaisuutta, kuitenkin hyvin talvellakin lähtee käyntiin. Jos joihinkin Japanin tuotoksiin vertaa, todella laiska on femman startti.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: startti
Sama täällä, mulla 2005 vuoden femma ja mitä olen ymmärtänyt niin näissä tämän vuosimallien olis mitsubishin startti ja ei niin tehokas saatikka kestävä kuin nuissa vanhemmissa femmoissa, väsyvät nopeammin, itellä toisessa 1999 vuotisessa taas pyörittää aivan toisella lailla, saannen olla väärässä mutta näin olen kuullut.hamala10 kirjoitti:tässä taas tietämätön kyselee tällaista että lieneekö vika vai ominaisuus kun startti on vähän laiskan tuntuinen käynnistettäessä ei muita oireita ja olen koittanut jo varmasti kunnossa olevalla akullakin ja sama homma .autohan on saab 9-5 2,0t wagon -03
Saab 9-5 2.3T Aero biopower my:2005
Re: startti
Hitaanpuoleinen tuntuu tuo startti olevan. Itse ostin 1,5 vuotta sitten alkuperäisen uuden Saab startin merkkiliikkeestä. Nyt starttaa ihan yhtä hitaanlaisesti kuin ennen uusimista.. ja pakkasilla vikavalot vilkkuvat starttauksen tahdissa. Täytynee varmaan testata kuinka Saabin 3 vuoden takuu toimii... Toki akku, kaapeloinnit ja akun kengät on tarkastettu ja todettu ettei niissä ole vikaa laiskaan starttaamiseen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: startti
ok.Kiitti kaikille enpä sitten huolehdi siitä ennen kuin on pakko.
Re: startti
Helppo oli vaihto. Lauantaina vaihdoin startin kun se entinen särähti aina starttauksen jälkeen, särähelly jo yli vuoden. Kerran oli että ei startannu.
Putkistonvaihdon yhteydessä vaihoin.
Näin vaihdat startin, jos epäilyttää.
Akku irti.
Bypass irti ja putki.
Pakosarjan lämpösuoja irti.
Lambda-anturit irti. 22mm avaimella.
Downpipe irti turbosta ja auton alta. 13mm avaimella.
18mm avaimella yläpuolen pultti auki vaihelootan päältä.
13mm avaimella virtajohto irti startista.
17mm avaimella alapuolen pultti auki.
Startti irti ja hieman kääntää niin näkee herätevirtajohdon solenoidin vierestä, jonka otat irti 10mm avaimella.
Startti pois ja uusi tilalle.
Helppo homma, kellä mahdollisuus tehdä.
Putkistonvaihdon yhteydessä vaihoin.
Näin vaihdat startin, jos epäilyttää.
Akku irti.
Bypass irti ja putki.
Pakosarjan lämpösuoja irti.
Lambda-anturit irti. 22mm avaimella.
Downpipe irti turbosta ja auton alta. 13mm avaimella.
18mm avaimella yläpuolen pultti auki vaihelootan päältä.
13mm avaimella virtajohto irti startista.
17mm avaimella alapuolen pultti auki.
Startti irti ja hieman kääntää niin näkee herätevirtajohdon solenoidin vierestä, jonka otat irti 10mm avaimella.
Startti pois ja uusi tilalle.
Helppo homma, kellä mahdollisuus tehdä.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: startti
Startin saa vaihdettua myös yläkautta. Ei tarvi downpipeä irrotella sen takia. Imusarjan tuen vaan ottaa pois tieltä ni helppo homma.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: startti
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: startti
Juuri näin, yläkautta tai alakautta, downpipeä ei tartte ährätä irti.Sabanisti kirjoitti:Startin saa vaihdettua myös yläkautta. Ei tarvi downpipeä irrotella sen takia. Imusarjan tuen vaan ottaa pois tieltä ni helppo homma.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: startti
Omassa Viirussa -07 on ollut jo nelisen vuotta laiska startti. Eipä tuo vielä ole tehnyt totaalikuolemaa on kyllä sen uusiminenkin käynyt mielessä ajoittain.
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Re: startti
Tuo vanhemman Boschin laitto femmaan muutti startin ihan erikuuloiseksi. Kuten tuolla toisessa ketjussa kerroin, uusi akku ei muuttanut nihkeyttä yhtään ja sitten kun startti oli irti, totesin akselin heijuvan millikaupalla. Eli se oli vaan teknisesti loppun käytetty.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01