startti

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
hamala10
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Elo 05, 2014 19:05

startti

Viesti Kirjoittaja hamala10 »

tässä taas tietämätön kyselee tällaista että lieneekö vika vai ominaisuus kun startti on vähän laiskan tuntuinen käynnistettäessä ei muita oireita ja olen koittanut jo varmasti kunnossa olevalla akullakin ja sama homma .autohan on saab 9-5 2,0t wagon -03
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: startti

Viesti Kirjoittaja eegas »

Veikkaisin ominaisuus, minun neljässä femmassa ja yhdessä tonnarissa samaa ominaisuutta, kuitenkin hyvin talvellakin lähtee käyntiin. Jos joihinkin Japanin tuotoksiin vertaa, todella laiska on femman startti.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Ylivieska

Re: startti

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

hamala10 kirjoitti:tässä taas tietämätön kyselee tällaista että lieneekö vika vai ominaisuus kun startti on vähän laiskan tuntuinen käynnistettäessä ei muita oireita ja olen koittanut jo varmasti kunnossa olevalla akullakin ja sama homma .autohan on saab 9-5 2,0t wagon -03
Sama täällä, mulla 2005 vuoden femma ja mitä olen ymmärtänyt niin näissä tämän vuosimallien olis mitsubishin startti ja ei niin tehokas saatikka kestävä kuin nuissa vanhemmissa femmoissa, väsyvät nopeammin, itellä toisessa 1999 vuotisessa taas pyörittää aivan toisella lailla, saannen olla väärässä mutta näin olen kuullut.
Saab 9-5 2.3T Aero biopower my:2005
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: startti

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Hitaanpuoleinen tuntuu tuo startti olevan. Itse ostin 1,5 vuotta sitten alkuperäisen uuden Saab startin merkkiliikkeestä. Nyt starttaa ihan yhtä hitaanlaisesti kuin ennen uusimista.. ja pakkasilla vikavalot vilkkuvat starttauksen tahdissa. Täytynee varmaan testata kuinka Saabin 3 vuoden takuu toimii... Toki akku, kaapeloinnit ja akun kengät on tarkastettu ja todettu ettei niissä ole vikaa laiskaan starttaamiseen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
hamala10
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Elo 05, 2014 19:05

Re: startti

Viesti Kirjoittaja hamala10 »

ok.Kiitti kaikille enpä sitten huolehdi siitä ennen kuin on pakko.
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1914
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: startti

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Helppo oli vaihto. Lauantaina vaihdoin startin kun se entinen särähti aina starttauksen jälkeen, särähelly jo yli vuoden. Kerran oli että ei startannu.

Putkistonvaihdon yhteydessä vaihoin.

Näin vaihdat startin, jos epäilyttää.
Akku irti.
Bypass irti ja putki.
Pakosarjan lämpösuoja irti.
Lambda-anturit irti. 22mm avaimella.
Downpipe irti turbosta ja auton alta. 13mm avaimella.
18mm avaimella yläpuolen pultti auki vaihelootan päältä.
13mm avaimella virtajohto irti startista.
17mm avaimella alapuolen pultti auki.
Startti irti ja hieman kääntää niin näkee herätevirtajohdon solenoidin vierestä, jonka otat irti 10mm avaimella.
Startti pois ja uusi tilalle.
Helppo homma, kellä mahdollisuus tehdä.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: startti

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Startin saa vaihdettua myös yläkautta. Ei tarvi downpipeä irrotella sen takia. Imusarjan tuen vaan ottaa pois tieltä ni helppo homma.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: startti

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

viewtopic.php?f=14&t=166176&hilit=&start=60#p1167467

Tuossa on minun 5 senttiä aiheesta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: startti

Viesti Kirjoittaja Termos »

Sabanisti kirjoitti:Startin saa vaihdettua myös yläkautta. Ei tarvi downpipeä irrotella sen takia. Imusarjan tuen vaan ottaa pois tieltä ni helppo homma.
Juuri näin, yläkautta tai alakautta, downpipeä ei tartte ährätä irti.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
mkaisla
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Marras 13, 2013 12:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: startti

Viesti Kirjoittaja mkaisla »

Omassa Viirussa -07 on ollut jo nelisen vuotta laiska startti. Eipä tuo vielä ole tehnyt totaalikuolemaa :lol: on kyllä sen uusiminenkin käynyt mielessä ajoittain. :roll:
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: startti

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuo vanhemman Boschin laitto femmaan muutti startin ihan erikuuloiseksi. Kuten tuolla toisessa ketjussa kerroin, uusi akku ei muuttanut nihkeyttä yhtään ja sitten kun startti oli irti, totesin akselin heijuvan millikaupalla. Eli se oli vaan teknisesti loppun käytetty.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin