Pitkää moniurahihnaa lyhyen tilalle
Pitkää moniurahihnaa lyhyen tilalle
No joo. Nyt, kun on tullut luettua paria kolmea eri foorumia niin olen aika 100-varma, että laitan kesälomalla tuohon omaan kinneriin sen pitkän monirurahihnan mutta pari kyssäriä olisi aiheeseen:
1. Kun kinnerissä on uudesta asti ollut lyhyt remmi niin löytyykö sieltä päätykopasta paikkaa/jengallista reikää ohjainrullalle?
2. Onko eturengasta ja suojakoteloa pohjasta pakko poistaa eli yltääkö/mahtuuko ns. yläkautta vaihtamaan?
Tuota settiä ajattelin omaani, kun tuossa ainakin toi pituus pitäisi olla ok eikä ollut satsilla herrain autossa hintakaan mikään paha ==> https://www.gatesautocat.com/drive/SAAB ... 5-10/30743
1. Kun kinnerissä on uudesta asti ollut lyhyt remmi niin löytyykö sieltä päätykopasta paikkaa/jengallista reikää ohjainrullalle?
2. Onko eturengasta ja suojakoteloa pohjasta pakko poistaa eli yltääkö/mahtuuko ns. yläkautta vaihtamaan?
Tuota settiä ajattelin omaani, kun tuossa ainakin toi pituus pitäisi olla ok eikä ollut satsilla herrain autossa hintakaan mikään paha ==> https://www.gatesautocat.com/drive/SAAB ... 5-10/30743
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Pitkää moniurahihnaa lyhyen tilalle
1. Löytyy
2. Helpompi, mutta taiteilemalla onnistuu ilman purkua.
2. Helpompi, mutta taiteilemalla onnistuu ilman purkua.
9-5 Aero - 00
Re: Pitkää moniurahihnaa lyhyen tilalle
Kiitos näistä tiedoista.
Joo, on aika vähissä paikat tällä hetkellä tontilla missä voi autoa tunkata tasaisella. No, on niitä tasan yksi kohta, kun tallissa on "vähän" kamaa edessä ja siinä ei voi hallitunkilla nostaa Moottoria sentään saan tuettua 99:stä jääneellä saksitunkilla
Joo, on aika vähissä paikat tällä hetkellä tontilla missä voi autoa tunkata tasaisella. No, on niitä tasan yksi kohta, kun tallissa on "vähän" kamaa edessä ja siinä ei voi hallitunkilla nostaa Moottoria sentään saan tuettua 99:stä jääneellä saksitunkilla
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Pitkää moniurahihnaa lyhyen tilalle
Ennen asennushommiin ryhtymistä kannattaa vähän katsoa millainen pultti siinä uudessa rullassa on. Kannattaa varautua erikoistyökalun tekemiseen. Esim. jos se on kuusiokolo, joudut todennäköisesti leikkaamaan sopivasta L-avaimesta tai kärkipalasta sentin pätkän, jota sitten käännät kiintoavaimella.
Re: Pitkää moniurahihnaa lyhyen tilalle
Okei. Onko originaalit kuusiotuuvilla, siis normi pultilla?
Mulla tarkoitus pestä se moottorin pääty, kun se on sellaisessa öljyvuoto/hiekkasuljussa ja tieten käpistelen läpi kaikki muutkin apulaitteet, että ovatko missä kunnossa.
Mulla tarkoitus pestä se moottorin pääty, kun se on sellaisessa öljyvuoto/hiekkasuljussa ja tieten käpistelen läpi kaikki muutkin apulaitteet, että ovatko missä kunnossa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Pitkää moniurahihnaa lyhyen tilalle
https://www.google.fi/search?q=saab+9-5 ... 6DkyZBjeVM:
Numero 2 kuusiokolo, muut normi pulttikannalla.
Numero 2 kuusiokolo, muut normi pulttikannalla.
9-5 Aero - 00
Re: Pitkää moniurahihnaa lyhyen tilalle
Eikös tuo nro 2 ole kiristäjä? Vai onko se ite kiristäjä kiinni kuusiokololla?
Tuossa Gatesin setissä pitäisi tulla uusi kiristäjä, kahden muun rullan lisäksi.
Tuossa Gatesin setissä pitäisi tulla uusi kiristäjä, kahden muun rullan lisäksi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Pitkää moniurahihnaa lyhyen tilalle
Julle kirjoitti:https://www.google.fi/search?q=saab+9-5 ... 6DkyZBjeVM:
Numero 2 kuusiokolo, muut normi pulttikannalla.
Ilmeisesti siis muistin väärin, ja tosiaan tuo keskirulla on normaalilla pultilla. Viimeksi kun jouduin ottamaan kaikki irti, ja erikoistyökalu tarvittiin johonkin.
Re: Pitkää moniurahihnaa lyhyen tilalle
Mielenkiintoista oli tänään kuulla, että em. remmisarjaa ei saa Suomesta, ainakaan paikallisen varaosaliikkeen tukkureilta. Ollaan kuulemma aika sniidua sakkia, että vaihdetaan osia aina tarvittava määrä eli vain vialliset
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Pitkää moniurahihnaa lyhyen tilalle
PCS:n Rikulla on yleensä ollut remmejä ja hihnapyöriä hyllyssä, toimittaa nopeasti.
Muista tilata originaali hihnapyörä, tai varaudu vaihtamaan osat 20tkm kuluttua uudelleen
Muista tilata originaali hihnapyörä, tai varaudu vaihtamaan osat 20tkm kuluttua uudelleen
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Pitkää moniurahihnaa lyhyen tilalle
Et muistanut täysin väärin, keskirullan pultti on pirun ahtaassa lävessä. Kuusiokolo, eikä siinä pultin päässä oikein pysy irtopala.blobbo kirjoitti:Ilmeisesti siis muistin väärin, ja tosiaan tuo keskirulla on normaalilla pultilla. Viimeksi kun jouduin ottamaan kaikki irti, ja erikoistyökalu tarvittiin johonkin.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Pitkää moniurahihnaa lyhyen tilalle
Tilasin jo Gatesin setin.
Itellä on onneksi vain tuon keskirullan asennus, kun sitä ei ole ollenkaan, vielä. Ja on jännä nähä miten närvi palaa, kun tuota vaihtaa, on aika ahtaan näkönen väli ku netistä kattoo kuvia.
Itellä on onneksi vain tuon keskirullan asennus, kun sitä ei ole ollenkaan, vielä. Ja on jännä nähä miten närvi palaa, kun tuota vaihtaa, on aika ahtaan näkönen väli ku netistä kattoo kuvia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Pitkää moniurahihnaa lyhyen tilalle
Teippaa se pultti kannastaan kiinni rullaan, on paljon helpompi pyöritellä pultti pohjaan siitä rullasta kuin pultin kannasta, sitten teippi pois ja avaimella pelkkä loppukiristys.
Re: Pitkää moniurahihnaa lyhyen tilalle
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Pitkää moniurahihnaa lyhyen tilalle
Ihan uteliaana kyselen, jotta mikä hyöty on tuosta pitkästä hihnasta? Tehostajan pumpulle tulee tietysti pitempi kontakti, mutta mitä muuta?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11