etualatukivarren takahelojen vaihto
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: etualatukivarren takahelojen vaihto
Itsellä kuului pakkasella pientä lotinaa, mikä hävisi lämpötilan noustua. Silloin tällöin vasemmalta puolelta kuuluu käännyttäessä pieni kolaus. Takapuslat kuluneen näköiset. Onko kellään kokemuksia Bilteman halppistukivarsista?
https://bit.ly/2KQMISZ
https://bit.ly/2KQMISZ
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: etualatukivarren takahelojen vaihto
No niin uudet alatukivarret 89e/kpl vaihdettu molemmin puolin ja samalla hd koiranluut ja ajoaikaa 13kk.
Toinen alatukivarsi oli melkein poikki pallonivelen luota ja toistakin vanhaa oli ruoste raiskannu ettei sijoitus mennyt hukkaan.
Katsastusmies kehui.
Toinen alatukivarsi oli melkein poikki pallonivelen luota ja toistakin vanhaa oli ruoste raiskannu ettei sijoitus mennyt hukkaan.
Katsastusmies kehui.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: etualatukivarren takahelojen vaihto
Biltemasta vai mistä hommasit ..?nalleolut kirjoitti:No niin uudet alatukivarret 89e/kpl vaihdettu molemmin puolin ja samalla hd koiranluut ja ajoaikaa 13kk.
Toinen alatukivarsi oli melkein poikki pallonivelen luota ja toistakin vanhaa oli ruoste raiskannu ettei sijoitus mennyt hukkaan.
Katsastusmies kehui.
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: etualatukivarren takahelojen vaihto
Skandix tais olla.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: etualatukivarren takahelojen vaihto
Nostetaas ketjua, kun on omakohtaista kokemusta. On tuo takahelojen vaihto uretaanisiin kohtuu työläs, haiseva ja sotkuinen homma.
Jos joku samaa remonttia harkitsee, niin suosittelen kyllä hankkimaan ylimääräiset tukivarret, muuten auto saattaa olla ajokunnottomassa tilassa ennakoitua pidemmän ajan
Kiitoksia nimimerkille samuu- hyväkuntoisista tukivarsista.
Takahelojen peltirunko pitää tosiaan hioa auki, että saa osan helan sisälmyksistä työnnettyä pois ulosvetäjällä. Siinä käryää pelti, kumi ja puslan vaimenninöljy aika kivasti
Rautasahalla sitten viiltoja kahteen seuraavaan holkkiin per pusla, niin käsissä on tyhjät alumiinirungot. Tiukassa olivat, hyvä tamppi oli tarpeen.
Piikkilaikkaa ja paineilmahiekkaa, päälle vielä Hammeritea, niin kelpaa nuo asentaa:
-06 Aerosta jää sitten tukivarret ylimääräisiksi. Voin siivota niiden puslat uretaaneille sopiviksi, jos jotakuta kiinnostaa ostaa tuollaiset aihiot.
Voin myös kasata palikat aidoilla Powerflexin Street Series - puslilla, Amazon toimittaa niitä toisinaan todella edulliseen hintaan.
Jos joku samaa remonttia harkitsee, niin suosittelen kyllä hankkimaan ylimääräiset tukivarret, muuten auto saattaa olla ajokunnottomassa tilassa ennakoitua pidemmän ajan
Kiitoksia nimimerkille samuu- hyväkuntoisista tukivarsista.
Takahelojen peltirunko pitää tosiaan hioa auki, että saa osan helan sisälmyksistä työnnettyä pois ulosvetäjällä. Siinä käryää pelti, kumi ja puslan vaimenninöljy aika kivasti
Rautasahalla sitten viiltoja kahteen seuraavaan holkkiin per pusla, niin käsissä on tyhjät alumiinirungot. Tiukassa olivat, hyvä tamppi oli tarpeen.
Piikkilaikkaa ja paineilmahiekkaa, päälle vielä Hammeritea, niin kelpaa nuo asentaa:
-06 Aerosta jää sitten tukivarret ylimääräisiksi. Voin siivota niiden puslat uretaaneille sopiviksi, jos jotakuta kiinnostaa ostaa tuollaiset aihiot.
Voin myös kasata palikat aidoilla Powerflexin Street Series - puslilla, Amazon toimittaa niitä toisinaan todella edulliseen hintaan.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: etualatukivarren takahelojen vaihto
kannattaa ennen ku tilaa kalliita urtsi osia tarkastaa tukivarsien kunto.
2x mädät heittäny roskiin.
2x mädät heittäny roskiin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: etualatukivarren takahelojen vaihto
Totta.nalleolut kirjoitti:kannattaa ennen ku tilaa kalliita urtsi osia tarkastaa tukivarsien kunto.
2x mädät heittäny roskiin.
Tosin nuo mun vaihtoon menevät tukivarret tuskin ovat vuodessa pahasti hapantuneet, tilanne viime syksyltä
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: etualatukivarren takahelojen vaihto
Vieläkö sul on noo tukivarret? Voi kiinnostaa varsinkin jos kasaisit ne niillä power flexeillä. Millasta hintaa oot aatellu? Pistä yv.Termos kirjoitti:Nostetaas ketjua, kun on omakohtaista kokemusta. On tuo takahelojen vaihto uretaanisiin kohtuu työläs, haiseva ja sotkuinen homma.
Jos joku samaa remonttia harkitsee, niin suosittelen kyllä hankkimaan ylimääräiset tukivarret, muuten auto saattaa olla ajokunnottomassa tilassa ennakoitua pidemmän ajan
Kiitoksia nimimerkille samuu- hyväkuntoisista tukivarsista.
Takahelojen peltirunko pitää tosiaan hioa auki, että saa osan helan sisälmyksistä työnnettyä pois ulosvetäjällä. Siinä käryää pelti, kumi ja puslan vaimenninöljy aika kivasti
Rautasahalla sitten viiltoja kahteen seuraavaan holkkiin per pusla, niin käsissä on tyhjät alumiinirungot. Tiukassa olivat, hyvä tamppi oli tarpeen.
Piikkilaikkaa ja paineilmahiekkaa, päälle vielä Hammeritea, niin kelpaa nuo asentaa:
-06 Aerosta jää sitten tukivarret ylimääräisiksi. Voin siivota niiden puslat uretaaneille sopiviksi, jos jotakuta kiinnostaa ostaa tuollaiset aihiot.
Voin myös kasata palikat aidoilla Powerflexin Street Series - puslilla, Amazon toimittaa niitä toisinaan todella edulliseen hintaan.
Re: etualatukivarren takahelojen vaihto
Palataanpa vielä aiheeseen, kun nyt on nelipyöräsuuntaus tehty ja muutama sata kilsaa ajettu uretaanipuslilla.
Kannattaa todellakin tarkistaa noiden takahelojen kunto, mennä vaikka sitten katsastuksen yhteydessä kyyläämään, kun keulaa rynkytetään niillä paineilmasylintereillä tjsp. Tai käydä ihan varta vasten keponnistuttamassa helat jossain kunnon testivehkeillä.
Ihan ulkoisesti virheettömät helat oli Aerossa, vaimennusöljyt sisällä, mutta silti pirusti välystä. Ei kuitenkaan hylkäysrajalla katsastuksessa.
Uretaanit kun laitoin tukivarsiin, niin johan muuttui ajotuntuma. Ei vetele kiihdyttäessä, ei seilaa uraisella tiellä ohittaessa, keulan rengasäänet on paljon vaimeammat, jopa keskiviivan "turvaurat" ylittyy paljon nätimmin
Nuo väljistyneet helat eivät narisseet tai kolisseet, siksipä niiden huono kunto tulikin yllätyksenä. Auton omituisuuksiin tuppaa tottumaan. Sitten kun siihen vaihtaa timmiä palikkaa, niin yllätys onkin suuri, että näin pirun hyvä ajettavako tää olikin
Enkä nyt pelkästään uretaaneja ylistä, kannattaa varmasti laittaa hyvälaatuiset alkuperäistyyppiset helat väljien tilalle.
Kannattaa todellakin tarkistaa noiden takahelojen kunto, mennä vaikka sitten katsastuksen yhteydessä kyyläämään, kun keulaa rynkytetään niillä paineilmasylintereillä tjsp. Tai käydä ihan varta vasten keponnistuttamassa helat jossain kunnon testivehkeillä.
Ihan ulkoisesti virheettömät helat oli Aerossa, vaimennusöljyt sisällä, mutta silti pirusti välystä. Ei kuitenkaan hylkäysrajalla katsastuksessa.
Uretaanit kun laitoin tukivarsiin, niin johan muuttui ajotuntuma. Ei vetele kiihdyttäessä, ei seilaa uraisella tiellä ohittaessa, keulan rengasäänet on paljon vaimeammat, jopa keskiviivan "turvaurat" ylittyy paljon nätimmin
Nuo väljistyneet helat eivät narisseet tai kolisseet, siksipä niiden huono kunto tulikin yllätyksenä. Auton omituisuuksiin tuppaa tottumaan. Sitten kun siihen vaihtaa timmiä palikkaa, niin yllätys onkin suuri, että näin pirun hyvä ajettavako tää olikin
Enkä nyt pelkästään uretaaneja ylistä, kannattaa varmasti laittaa hyvälaatuiset alkuperäistyyppiset helat väljien tilalle.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: etualatukivarren takahelojen vaihto
omaan femmaan pusla remontti tiedossa joten kysytääs.
mitä eroa on hinnan lisäksi?
http://www.skandix.de/en/spare-parts/su ... t/1011438/
ja
http://www.skandix.de/en/spare-parts/su ... t/1015126/
mitä eroa on hinnan lisäksi?
http://www.skandix.de/en/spare-parts/su ... t/1011438/
ja
http://www.skandix.de/en/spare-parts/su ... t/1015126/
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: etualatukivarren takahelojen vaihto
onko tuo toinen update paketti jos haluaa käyttää femmassa vm99 esim 02---palloniveliä... jne jne
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: etualatukivarren takahelojen vaihto
Näyttää olevan just tuollainen.nalleolut kirjoitti:onko tuo toinen update paketti jos haluaa käyttää femmassa vm99 esim 02---palloniveliä... jne jne
Sikäli omituista, että sarjassa kerrotaan olevan myös se alapallonivel. Häh
Vm. 2001 saakka pallonivel on tukivarressa kiinni 8mm pulteilla, uudemmissa 10mm pulteilla.
Tukivarren mukana tulee siis puslat ja pallonivel, mikä ihme päivityspaketti tuo voi olla? Mulla taitaa olla polla jäässä jo näillä lämpötiloilla
"Conversion kit, contains control arm, bushings and a spezial ball joint which allows to mount the new style control arm (with 10mm strong bolts to mount the ball joint) at front axles up to 2001."
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: etualatukivarren takahelojen vaihto
Eikös se pallonivelen kartiotappi kanssa muuttunut eri paksuiseksi tossa 2001 kohdalla?, eli tossa mukana tulevassa pallonivelessä on erikoista ne 10mm pultin reijätTermos kirjoitti:Näyttää olevan just tuollainen.nalleolut kirjoitti:onko tuo toinen update paketti jos haluaa käyttää femmassa vm99 esim 02---palloniveliä... jne jne
Sikäli omituista, että sarjassa kerrotaan olevan myös se alapallonivel. Häh
Vm. 2001 saakka pallonivel on tukivarressa kiinni 8mm pulteilla, uudemmissa 10mm pulteilla.
Tukivarren mukana tulee siis puslat ja pallonivel, mikä ihme päivityspaketti tuo voi olla? Mulla taitaa olla polla jäässä jo näillä lämpötiloilla
"Conversion kit, contains control arm, bushings and a spezial ball joint which allows to mount the new style control arm (with 10mm strong bolts to mount the ball joint) at front axles up to 2001."
9-5 2.3tA -00 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm