Normaalisti katsoisin nettiautosta mikä on yleinen hintataso, mutta nyt on vaikeampi tapaus.
Kyseessä vm 2005 Saab 9-5 Wagon 2.0t jossa 240 000 km mittarissa. Erikoisuus tulee parista jutusta:
1) Kun ostin auton Länsiautosta, todettiin aika pian että moottori oli pilalla ja sain takuuseen uuden koneen tehtaalta, siinä tuli mukana uusi turbo ja kytkin myös. Näillä on ajettu vain 97 000 km
2) Samalla otin Saabin original viritys-setin 150hv -> 185hv, mahtaako tällainen vaikuttaa myyntihintaan?
Sanoisin että ilman noita erikoisjuttuja liikutaan 3500-3900 euron hujakoilla, löytyy kuitenkin irrotettavaa vetokoukkua, kattotelinettä, aluvanteet kaikille renkaille jne - vai onko sekin toiveajattelua?
Saab 9-5 Wagonin myyntihinta
Saab 9-5 Wagonin myyntihinta
Saab 9³ 2.0t -01
Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t -05
Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t -05
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: Saab 9-5 Wagonin myyntihinta
Jos ihan karvalakki ilman saab ruosteita niin joku voi 3500€ maksaa, ei kuitenkaan oli edes Vector.
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
Re: Saab 9-5 Wagonin myyntihinta
Ei taida koneen ja turbon vaihdolla olla ihan hirveätä vaikutusta hintaan, varsinkin jos ahtimeksi on asennettu orggis-garrett ja ajettu koneen vaihdon jälkeen normaaleilla, ohjekirjan mukaisilla öljynvaihtoväleillä.
Taitaa useammat Saab-harrastajat (ei näillä juuri muut enää ajele) etsiä varusteltua (Aero tai Vector) Femmaa, jossa on tyyppiviat korjattu. Kilometreillä ei tässä kohtaa ole enää niin merkitystä.
Oikea hinta on se, jonka joku ostaja sinulle maksaa. Jos auto on koriltaan siisti niin vaihtoautoliike voisi arvostaa tuota koneenvaihtoa euroissa enemmän kuin mahdollinen yksityisostaja. Tiedä häntä.
Taitaa useammat Saab-harrastajat (ei näillä juuri muut enää ajele) etsiä varusteltua (Aero tai Vector) Femmaa, jossa on tyyppiviat korjattu. Kilometreillä ei tässä kohtaa ole enää niin merkitystä.
Oikea hinta on se, jonka joku ostaja sinulle maksaa. Jos auto on koriltaan siisti niin vaihtoautoliike voisi arvostaa tuota koneenvaihtoa euroissa enemmän kuin mahdollinen yksityisostaja. Tiedä häntä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Saab 9-5 Wagonin myyntihinta
Vajaa 300tkm ajettu -07 2.3T Linear Turbo Pilot tuoreella Aeron alustalla, nahkasisustalla, automaatti, jakopää tehty, uusilla jarruosilla (levyt & palat joka nurkkalle), Aeron softa + BioPower, irrotettava koukku, kaikki toimii, huollettu Saab Servicessä kirjan mukaan....
Vehon arvio 2500 €. Ei sillä ole mitään väliä miten autoa on pidetty, ikä-kilsat-haluttavuus ratkaisee. Joku tojota saa olla miten pommi tahansa, mutta jos nuo em. kriteerit osuu kohdalleen on se paljon arvokkaampi autona. Käyttöesineenä tilanne onkin sitten ihan toinen.
Vehon arvio 2500 €. Ei sillä ole mitään väliä miten autoa on pidetty, ikä-kilsat-haluttavuus ratkaisee. Joku tojota saa olla miten pommi tahansa, mutta jos nuo em. kriteerit osuu kohdalleen on se paljon arvokkaampi autona. Käyttöesineenä tilanne onkin sitten ihan toinen.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Saab 9-5 Wagonin myyntihinta
Veho (tai muu merkkiliike) ei halua Saabia, kyllä se pistetään kiertoon jollekin jobbarille, jos sellainen tulee vaihdossa. Lähinnä itse tarkoitin jotain Kamux-Saka jne. tyyppistä liikettä, joka myy meidän persaukisten lompakoille sopivaa kalustoa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00