Mistä niihin takaluukussa oleviin lamppuihin pääsee käsiksi? Sisäkautta vaikuttaa erittäin hankalalta. Helpompi olisi irrottaa lampun edessä oleva läpinäkyvä muovi mutta sitä ei saa irti. Pitäisikö porata niitit (?) irti?
Katsastuksessa on tullut huomautuksia jo monta kertaa mutta jos palamattomista lampuista ei tule hylkyä, ehkä kannattaisi jättää korjaamatta?
Auto on siis 9-5 vm. -99, pian pakko vaihtaa joka tapauksessa.
Rekisterikilven valojen vaihto
Rekisterikilven valojen vaihto
Dare to find your own road.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Rekisterikilven valojen vaihto
eikö siellä torx kanta ruuvit ole. lienee nysvätty eli rane
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Rekisterikilven valojen vaihto
Saattaa olla torx, aika ruosteessa joka tapauksessa,
Dare to find your own road.
Re: Rekisterikilven valojen vaihto
Eikös se muovinen linssi lähde kampeamallakin, jos torxit esim pyörii tyhjää. Torxit on kiinni sellaisissa kumituteissa jotka tulee mukana kun kampeaa. Tämä siis farkussa. En ota vastuuta rikkoutumisista
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Rekisterikilven valojen vaihto
^Kyllä ne taisi ihan peltiin tulla kiinni, eli ei tule kampeamalla matkassa.
Itselläni oli sama ongelma ja porasin niistä torxeista kannat pois, jotta sai "lasin" irti
E: Itselläni siis sedan
Itselläni oli sama ongelma ja porasin niistä torxeista kannat pois, jotta sai "lasin" irti
E: Itselläni siis sedan
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Rekisterikilven valojen vaihto
Vaikkei olisi ranekaan ollut asialla niin todnäk ruuvit ruostuneet ja katkeavat viimeistään irroitusvaiheessa.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Rekisterikilven valojen vaihto
Hankalaa on jos mikään avain ei käy, poraushommiksi menee. Itsellä (farkku) lähti ruuvi pyörimään pesässään eli se kierreosa pyöri muovin sisällä. Paksin suojat pois ja sitä kautta koko valo irti ja poraamalla ja kaivamalla /sivuleikkureilla ruuvi poikki. Sinne pesään missä se kierreosa oli ollut liimaa, araldit tai vastaava ja kun kuivuu niin normaali puuruuvi (ruostumaton) jolla lasi (muovi) kiinni. Helpompi on ostaa uudet valot kokonaan...
Sitä oikeaa etsiessä...