Viirufemman tuulilasi.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
henkkaw10
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 18:15
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viirufemman tuulilasi.

Viesti Kirjoittaja henkkaw10 »

Onko farkussa ja sedanissa sama tuulilasi?
Pystyykö toisesta autosta ottamaan ehjänä tuulilasin ja asentamaan sen toiseen?
Saab 95 2.3t autom.-06
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Viirufemman tuulilasi.

Viesti Kirjoittaja suapas »

Sama lasi on. Jos on sadetunnistin,niin huomioi se. Voipi olla vaikea saaha ehjänä vanhaa pois... Mutta maltilla onnistunee.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2847
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viirufemman tuulilasi.

Viesti Kirjoittaja Cona »

Täytyy olla tosi budjettimeininki, jos meinaa laittaa käytettyä lasia tilalle.

Langan kanssa pitää olla tarkkana, ettei naarmuttele maalipintaa ja vanhat liimajämät poistaa ja liimata lasi huolella takaisin. Nähnyt myös huonosti itse asennettuja laseja muutaman, jossa ruutu on lähtenyt irti puutteellisen liimauksen takia.

Oletko kysellyt tarjoukset uudesta lasista useammasta paikasta?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
henkkaw10
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 18:15
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Viirufemman tuulilasi.

Viesti Kirjoittaja henkkaw10 »

Tiedustelin vaan, että onko mahdollista hyödyntää lähes uutta lasia autossani, kun sen olisin ilmaiseksi itselleni saanut ottaa. Nyt tiedän, että ei kannata nähdä vaivaa sen kanssa. Kiitos kommenteista ja kyselen uutta tuulilasia siiten liikkeistä asennettuna.
Oma lasini on 12 vuotta ollut paikallaan, ehjä se vielä on, mutta aivan saakelin naarmuinen ja ei meinaa auringon sopivan alhaalta paistaessa nähdä eteensä.
Saab 95 2.3t autom.-06
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Viirufemman tuulilasi.

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Olen tonnariin kerran asentanut itse hyväkuntoisen itse irrotetun lasin. Ostin Motonetista sikaflexin setin jossa tarvittava liima, paikkausmaali ja irrotuslanka. Asennus onnitui hyvin, mutta liima meinasi loppua. Onneksi en laittanut yhtään paksumpaa palkoa, koska tuubiin jäi vain 5cm palko jäljelle!! Jos liima olisi loppunut kesken niin perseelleenhän se olisi mennyt.

Siitä on hyötyä, jos voit harjoitella lasin irrotuksen "elintenluovuttajaan".

Vaihdatin liikkessä noin vuosi sitten oman viirun lasin. Liikkeessä vakuuteltiin että rutiini hommaa. Vaihtavat 500 lasia vuodessa ja 3-4 vuotta sitten viimeksi reklamoitu. Minun kohdalla tuli sitten tilastot vastaan. Lasi piti yläosasta narinaa ja korjaantui vain asentamalla lasi uudestaan. Virheen ei pitänyt olla mahdollinen koska lasi asennetaan "sabluunalla". Sabluuna tarkoitti sellaisia pieniä kuminpalasia, mitä käytetään avuksi lasin asemoinnissa. Olivat kumminkin ilmeisesti onnistuneet asentamaan sen yläosasta liian syvälle.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Vastaa Viestiin