Re85
Re: Re85
Kuten kuvasit. Jotkut huolehtii polttoainepumpun kestävyydestä ja itsekin ostin varulta etanolia kestävän aika pian etanoliajon aloitettuani jotta saan paihdettua jos tulee ongelmia. Tuosta on nyt ajeltu 180 000km eikä ole vielä tarvinnut tuota osaa vaihtaa.
Suositus taitaa olla että jonkin aikaa etanoliajon jälkeen kannattaisi öljypohja käyttää irti ja puhdistaa öljysihti jos vaikka likaa lähtee liikkeelle.
Suositus taitaa olla että jonkin aikaa etanoliajon jälkeen kannattaisi öljypohja käyttää irti ja puhdistaa öljysihti jos vaikka likaa lähtee liikkeelle.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Re85
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Re85
Kangasalla vaikkapa. Laita yv niin jatketaan siellä. Ja noi edellisen linkin perustarinat kannattaa lukea ekana.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Re85
Kävin tänään hetken mielijohteesta muutoskatsastuksessa aikomuksena hakea E85 leima (ja muuntotuki valtiolta) saabiini mutta eihän se mennyt läpi CO päästöistä.
Tankissa oli etanolia. Ei vikakoodeja. AD85 oli 821 ja amul -232.
Tyhjäkäynnillä oli raja arvoissa eli alle 0.2
Mutta 2000rpm nousi häkä arvot n. 1.5 paikkeille.
Missähän mahtaa olla vika?
Pitäisikö käydä kokeilemassa uusintakatsastuksessa 98E llä ? Alkuvuodesta meni läpi ilman ongelmia. Silloin oli bensaa tankissa. Silloin CO% oli 0.00
Tankissa oli etanolia. Ei vikakoodeja. AD85 oli 821 ja amul -232.
Tyhjäkäynnillä oli raja arvoissa eli alle 0.2
Mutta 2000rpm nousi häkä arvot n. 1.5 paikkeille.
Missähän mahtaa olla vika?
Pitäisikö käydä kokeilemassa uusintakatsastuksessa 98E llä ? Alkuvuodesta meni läpi ilman ongelmia. Silloin oli bensaa tankissa. Silloin CO% oli 0.00
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: Re85
Millanen katalysaattori siellä on ? Tai oikeastaan onko kulutus lähtenyt kasvuun, oletko seurannut ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Re85
Mielestäni kulutus on pysynyt normaalina eli
Bensalla ajaessa n. 8,5/100km
Etanolilla ajaessa 11,5/100km
Tämä on siis se yksilö jossa meni turbo joulun välipäivinä ja vaihdettiin uusi mitsu tilalle + sille ohjelma.
Ajoin silloin Lahdesta Kangasalalle tosi rajulla öljynkulutuksella.
Pelkäsin että katalysaattori menee rikki.
Pari viikkoa turbon vaihdon jälkeen savutti jonkin aikaa mutta väheni hiljalleen.
Käytin autoa katsastuksessa 13.1.2018
Ja silloin nämä arvot:
Tankissa 98E5
CO%: 0,00
CO2: 15,10
HC ppm: 3
O2: 0,13
Lambda: 1,004
Käytetty mittalaite: ALV Gas 1000
Nyt tänään:
Tankissa E85
CO%: 1,50
CO2: 13,80
HC ppm: 30
O2: 0,40
Lambda: 0,970
Käytetty mittalaite: pihamittari Bensa
Eri katsastuspaikka kuin tuo alkuvuoden..
Katalysaattori on alkuperäinen luulisin.. eli 2005
Bensalla ajaessa n. 8,5/100km
Etanolilla ajaessa 11,5/100km
Tämä on siis se yksilö jossa meni turbo joulun välipäivinä ja vaihdettiin uusi mitsu tilalle + sille ohjelma.
Ajoin silloin Lahdesta Kangasalalle tosi rajulla öljynkulutuksella.
Pelkäsin että katalysaattori menee rikki.
Pari viikkoa turbon vaihdon jälkeen savutti jonkin aikaa mutta väheni hiljalleen.
Käytin autoa katsastuksessa 13.1.2018
Ja silloin nämä arvot:
Tankissa 98E5
CO%: 0,00
CO2: 15,10
HC ppm: 3
O2: 0,13
Lambda: 1,004
Käytetty mittalaite: ALV Gas 1000
Nyt tänään:
Tankissa E85
CO%: 1,50
CO2: 13,80
HC ppm: 30
O2: 0,40
Lambda: 0,970
Käytetty mittalaite: pihamittari Bensa
Eri katsastuspaikka kuin tuo alkuvuoden..
Katalysaattori on alkuperäinen luulisin.. eli 2005
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: Re85
Erikoista jos turborikon ja sen vaihdon jälkeen pari viikkoa on vielä jälkisavuteltu jonka jälkeen normitulokset päästömittauksista. Ja nyt sitten puolen vuoden jälkeen fail.
Jokatapauksessa multa löytyy noita käytettyjä DP:tä femmaan jos päädyt sellaisen vaihtamaan. Jos ei muita ehdotuksia tule muilla mieleen.
Jokatapauksessa multa löytyy noita käytettyjä DP:tä femmaan jos päädyt sellaisen vaihtamaan. Jos ei muita ehdotuksia tule muilla mieleen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Re85
Ihan hyvin. Ei se ahdin ymmärrä, millä polttoaineella se pakokaasu on tehty. Pyörii se siellä etanolilla ihan yhtälailla kuin bensallakin. Käyttötottumukset vaikuttaa enemmän kuin valittu polttoaineen laatu. Vanhan tavan mukaan olen itsekin pitänyt pientä jälkikäyntiä aina ajon jälkeen, Garrett vaihdettiin pois kun sillä oli metrejä takana 386 tkm.
Kaikki hyrrät saa rikki, jos antaa kylmällä pannulla heti härskisti monoa ja jos sammuttaa pannun miltei lennosta (ilman jälkikäyttöä). Tämä on minun näkemys, tiedän että muitakin näkemyksiä on .
Etanoli ei sitä ahdinta riko. Yleensä ne porsii sen takia, kun softamuutoksessa "saattaa tulla" vähän lisää ruutia ja sitä sitten ahkerasti käytetään . Toki orkkis Garrett ei ole lähtökohtaisesti ihan yhtä kestävä kuin Mitsu, mutta sille tarkoitetussa teholuokassa ihan kelpo peli. Rittävän lyhyet öljynvaihtovälit (10 tkm) on myös halpa henkivakuutus niin ahtimella kuin koneelle. Toki tästäkin on useita mielipiteitä .
Kaikki hyrrät saa rikki, jos antaa kylmällä pannulla heti härskisti monoa ja jos sammuttaa pannun miltei lennosta (ilman jälkikäyttöä). Tämä on minun näkemys, tiedän että muitakin näkemyksiä on .
Etanoli ei sitä ahdinta riko. Yleensä ne porsii sen takia, kun softamuutoksessa "saattaa tulla" vähän lisää ruutia ja sitä sitten ahkerasti käytetään . Toki orkkis Garrett ei ole lähtökohtaisesti ihan yhtä kestävä kuin Mitsu, mutta sille tarkoitetussa teholuokassa ihan kelpo peli. Rittävän lyhyet öljynvaihtovälit (10 tkm) on myös halpa henkivakuutus niin ahtimella kuin koneelle. Toki tästäkin on useita mielipiteitä .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Re85
Itse en usko että Re85 Käyttö olisi vaikuttanut oman auton garretin rikkoutumiseen. Omaa ajotapaani pidän myös maltillisena ja olen välttänyt kylmällä polkemista sekä jälkijäähdytellyt tarpeen mukaan. Pätkäajoakaan ei juuri itselle paljoa ole kertynyt. 240tkm se kesti josta omaa ajoa noin puolet. Tuo kilometrimäärä on mielestäni aika keskiarvo mitä täältä monen muun foorumilaisen kommenteista olen ymmärtänyt. Eri Polttoaineen käytöstä riippumatta.
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Re85
Päivitystä tilanteeseen..
Kävin uusintakatsastamassa auton.
Tankissa 98E5:
CO: 0.00% vol
CO2: 14.9% vol
HC ppm: 2
O2: 0.14 % vol
Lambda: 1.006
Mittalaite: Autocom
Erikoista.. ainoa ero edelliseen oli tuo polttoaine mikä tankissa on. Nyt vielä kävin hieman enemmän kaasuttelemassa ennen testiä katalysaattorin lämpimäksi. Edellisellä kerralla n. 15min ajo 80-100kmh ja nyt sama mutta n. 30min ajo kaasutellen pienemmillä vaihteilla.
AD85: 060
Amul: 132
Kävin uusintakatsastamassa auton.
Tankissa 98E5:
CO: 0.00% vol
CO2: 14.9% vol
HC ppm: 2
O2: 0.14 % vol
Lambda: 1.006
Mittalaite: Autocom
Erikoista.. ainoa ero edelliseen oli tuo polttoaine mikä tankissa on. Nyt vielä kävin hieman enemmän kaasuttelemassa ennen testiä katalysaattorin lämpimäksi. Edellisellä kerralla n. 15min ajo 80-100kmh ja nyt sama mutta n. 30min ajo kaasutellen pienemmillä vaihteilla.
AD85: 060
Amul: 132
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286