Puslat

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
tuhi11
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 07:42
Paikkakunta: Kauhajoki

Puslat

Viesti Kirjoittaja tuhi11 » Ti Kesä 26, 2018 07:11

Etuapurungon etummaisten puslien vaihto, onnistuko ilman halli nosturia

MikkoLaine
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja MikkoLaine » Ti Kesä 26, 2018 07:41

uskallan väittää, että onnistuu.

kunnei onnistuis..?
96 1.5 v4 -76
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90

tuhi11
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 07:42
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja tuhi11 » Ti Kesä 26, 2018 08:26

Onko vinkkejä talliin lattialla työskentelyyn, miten vanhat lähtee pois ja kuinka uudet asennetaan?

Hdjanne
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 20:13
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja Hdjanne » Ma Heinä 02, 2018 08:09

Moro

Tässä olis yks tapa ottaa vanhat puslat pois
https://www.youtube.com/watch?v=p5-kj7wO5dM
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
9-3 SS Aero MY03 Eko
9-3 1.9 TTid SC MY08

makumaku
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Su Kesä 10, 2018 10:47

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja makumaku » Ma Heinä 02, 2018 09:11

Kyllähän tuossa videolla ihan vähän auttoi se että oli hallinosturi käytössä :)
9-5 2.3t Vector wagon MY07
Ex: 99L -73 , 99GL -80
Tech2

MikkoLaine
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja MikkoLaine » Ma Heinä 02, 2018 18:26

tottakai se auttoi :D
ei kai sitä nyt kukaa väittänykkää. helpottaahan autonosturi nyt esim. renkaidenvaihtoa mut en sitä onnistumisen kannalta pakolliseks sanois.

tunkkailee autoa jonkinverran ylöspäin ja pistää jottain palikkaa renkaiden alle. sit ku on sen verran tavaraa renkaiden alla ettei vatta ota kii alle mentäessä ni nostaa vielä muutaman sentin liikkumatilaa ja eiku askartelemaan. toki kannattaa sovittaa eka niitä tarvittavia työkaluja sinne alle.. että mahtuuko optionaalinen pulttipyssy ja vieläpä niin että sieltä tulee pitkä pultti ulos.
96 1.5 v4 -76
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90

Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 1963
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja Termos » Ma Heinä 02, 2018 23:15

Hdjanne kirjoitti:Moro

Tässä olis yks tapa ottaa vanhat puslat pois
https://www.youtube.com/watch?v=p5-kj7wO5dM
Nuo videossa asennetut puslat näyttivät kovasti Powerflexin tuotteilta.
Powerflexien mukana tulee myös isot prikat, joita videossa ei asennettu. Muistaakseni (jossain määrin geneerisessä) asennusohjeessa kehotettiin asentamaan prikat puslan ja auton rungon rungon väliin.
Sinnehän minä ne sujautin, kaikkiin kuuteen puslaan. Menikö tuo nyt pieleen, tartteeko tässä ruveta kaivamaan nuo prikat pois :?

Sillä vaan kyselen, kun puslien vaihdon jälkeen syyläripaketti resonoi rumasti tyhjäkäynnillä. Siinähän on nyt prikkojen paksuuden (~2 milliä) verran enemmän välystä apurungon ja lukkopellin välissä. Ja siinä välissähän syyläripaketti "kelluu".
Eikä peltistä pastillirasiaa kärsi säilyttää keskikonsolissa, hermo menee liikennevaloissa siihen pärinään :mrgreen:

ViiruAerossa Powerflexin Street Series apurungon puslasarja siis huononsi käytännön ajomukavuutta. Auto on kyllä mukavan jämäkkä, mutta konttorissa resonoi liikaa.

Ja ketjun aloittajalle: Uretaanipuslien asennus tosiaan onnistuu apurunkoa löysäämällä, alkuperäistyyppisten puslien asennus taas ei.
2006 9-5 Aero biopower. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen

pvdriver
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja pvdriver » Ti Heinä 03, 2018 06:38

Miksi ei alkuperäisten onnistuisi. Takimmaiset puolen tunnin homma vaihtaa alkuperäistyyppisillä, jämäköityy jo niillä eikä uretaanisten haittapuolia

Janza
"Turbo"
Viestit: 272
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja Janza » Ti Heinä 03, 2018 07:25

Termos kirjoitti: Powerflexien mukana tulee myös isot prikat, joita videossa ei asennettu. Muistaakseni (jossain määrin geneerisessä) asennusohjeessa kehotettiin asentamaan prikat puslan ja auton rungon rungon väliin.
Sinnehän minä ne sujautin, kaikkiin kuuteen puslaan. Menikö tuo nyt pieleen, tartteeko tässä ruveta kaivamaan nuo prikat pois :?
En minäkään huomannut siinä videossa prikkojen asennusta mutta kyllä siinä kuvateksti on kohdassa 1:46 missä neuvotaan ne prikat sinne puslien yläpuolelle laittamaan :wink:
9-5 2.3tA -00 510tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm

Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 1963
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja Termos » Ti Heinä 03, 2018 13:49

Janza kirjoitti: En minäkään huomannut siinä videossa prikkojen asennusta mutta kyllä siinä kuvateksti on kohdassa 1:46 missä neuvotaan ne prikat sinne puslien yläpuolelle laittamaan :wink:
No perhana, niinpäs siinä tosiaan luki :lol:
2006 9-5 Aero biopower. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen

Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 1963
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Puslat

Viesti Kirjoittaja Termos » Ke Heinä 04, 2018 23:04

pvdriver kirjoitti:Miksi ei alkuperäisten onnistuisi. Takimmaiset puolen tunnin homma vaihtaa alkuperäistyyppisillä, jämäköityy jo niillä eikä uretaanisten haittapuolia
Palaan aiheeseen pienellä viiveellä :) Minä oletan että etummaisten puslien vaihtoon ei mahdu sopivaa prässäystyökalua.
Oletus perustuu pelkästään lukemiini juttuihin, joiden mukaan alkuperäispuslat ei napsahda paikoilleen apurunkoa prässinä käyttäen, kuten videon uretaanit napsahti. Olen hyvin mielelläni väärässä oletuksineni :lol:
2006 9-5 Aero biopower. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen

Vastaa Viestiin