Taitaa jäädä viimeiseksi Saabiksi kunhan 36 kk tulee täyteen puolentoista vuoden kuluttua. Edellinen M2000 oli eri maata.
Ei uskoisi 50k euron autossa olevan tälllaista.... siis 47 tkm ajettu M2003 Vector wagon.
Uutena takaovien sovitus pielessä, ei mennyt kunnolla kiinni. DI-boxi pamahti seuraavaksi. Samalla huomattiin että väärät tulpat. Ensimmäinen "takaisinkutsu" oli tuo kahvahuolto. Sillä seurauksella että kyynärpää paleltuu pakkasella kun ikkunan sovitus tai tiivisteet vinksallaan kun kahvoja säädettiin. Toinen "takasinkutsu oli joku klemmarin laitto/kinnityksen vahvistus jossain konetilassa. Lopulllinen niitti oli kun tänään vaihdoin kesäkumit alle ja huomasin että pultit ruosteessa. Hienot on vanteet mutta pultit loistaa ruskeena. Kyllä vaimon m2000 Punto on ollut huomattamasti vaivattomampi ja ilman yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä.
Onkos muilla ollut vastaavia vastoinkäymisiä ja onko esim. pultit vaihdettu takuuna ?
Ilmeisesti tämä talvi on tehnyt paljon hallaa pyöräpulteille. Joku mainitsi muutama viikko sitten saaneensa uudet pultit takuuseen. Minulla menee auto muista syistä pajalle torstaina ja satuin mainitsemaan ruosteisista pulteista aikaa varatessa. Työnjohtaja antoi ymmärtää, että uudet tulevat takuuna.... No torstaina sitten nähdään maksaako erikseen. Joka tapauksesa, ei alle kaksivuotiaan auton pyöränpulttien kuuulu olla vielä ruosteessa.
koistha kirjoitti:Ilmeisesti tämä talvi on tehnyt paljon hallaa pyöräpulteille. Joku mainitsi muutama viikko sitten saaneensa uudet pultit takuuseen. Minulla menee auto muista syistä pajalle torstaina ja satuin mainitsemaan ruosteisista pulteista aikaa varatessa. Työnjohtaja antoi ymmärtää, että uudet tulevat takuuna.... No torstaina sitten nähdään maksaako erikseen. Joka tapauksesa, ei alle kaksivuotiaan auton pyöränpulttien kuuulu olla vielä ruosteessa.
Ainakin minä sain uudet "kaulukselliset" pultit takuun piikkiin (juuri vähän ennen kuin auto täytti kaksi vuotta ja takuu umpeutui) viime syksynä vain siksi, että kesärenkaani ovat aluvanteilla ja talvirenkaat peltivanteilla. Alkuperäiset pultit eivät kuulemma oikein toimi aluvanteiden kanssa. Ja minulla siis vanhoissa pulteissa ei ollut vielä suuremmin ruostetta tai muutakaan valittamisen aihetta sinänsä...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Väärät tulpat tekee kuulemma selvää DI:sta. Huonosta ovihuollosta pitäisi valittaa.
Tulevan autosi valinta tulee kieltämättä olemaan vaikea.
Jos huoltokäynnit ahdistaa koska jotain halutaan korjata/parantaa autossa jälkikäteen niin on tietysti olemassa merkkejä, jotka eivät tee asioille mitään. Mutta muuten valtaosa paremmista merkeistä harjoittaa recallausta, tähän kuuluu kaikki tojosta pörsseen.
Mutta ehkäpä se uusi boxster olisi luotettavin ja vähähuoltoisin auto, tai joku pitkään markkinoilla ollut lexus malli.
Jotenkin tuntuu siltä, että tämä ruosteongelma on näiden uusittujen, irtokauluksellisten pulttien ongelma. Ehkäpä pinnoite ei niissä kestä tätä Suomen talvea
Vai olisiko 2003-mallisten autojen ongelma ? Mullakin on nimittäin 2003-mallinen 9-5.
koistha kirjoitti:Jotenkin tuntuu siltä, että tämä ruosteongelma on näiden uusittujen, irtokauluksellisten pulttien ongelma. Ehkäpä pinnoite ei niissä kestä tätä Suomen talvea
Vai olisiko 2003-mallisten autojen ongelma ? Mullakin on nimittäin 2003-mallinen 9-5.
Ovat ruostuneet -98, -99, -01 ja 04 mallisissa.
Höh, siinä meni sekin hieno teoria
Ei sen puoleen, viime viikolla yhtenä päivänä ruokiksella syömään mennessäni katselin yhtä 9-3:sta (vm. arviolta ennen -01), ja siinä oli pultit ruostuneet samalla tavalla. Eli olisiko nyt sitten tämä talvi ollut kuitenkin se, joka on aiheittanut tuon ruostumisen ?
Eli pitänee kinuta uudet pultit 50 tkm huollossa kun taitaa olla aika yleinen vaiva. Ai niin, unohtui vielä yksi vika . Termostaatti kai vaatii vaihdon kun lämmöt eivät nouse normaaliksi.
Eihän Sauberissa muuta vikaa ole kuin ainakin minua suuresti ärsyttävät kertomani viat ja liika huollossa ravaaminen. Auton valinta perustui ajo-ominaisuuksiin, tiloihin, tyylikkääseen ulkonäköön ja hyviin kokemuksiin edellisestä 9-5 :stä.
Puunaamista ja vauhtia varten on sitten tallissa tuhat kuutiota twiniä jolla sitten voi nautistella kunnon menosta
mä ratkasin ongelman (toivottavasti) noiden pyöränpulttien suhteen, meinaan ostaessa autoa pyöränpultit olivat meidän 2001 mallin saappaassa ruosteessa ja alla loisti aluvanteet ei mikään nätti yhdistelmä joten vaadin ostovaiheessa toisen pulttisarjan. No nyt on ruosteiset pultit talvikäytössä peltipyörissä (ku ei ollu varaa ostaa aluja alle talveks) ja uudet pultit kesäaluilla. Mut täytyy kyl todeta et vaikuttaa siltä et pulttien laatu heikentyny muidenki merkkien osalta. Ajan itse Taksia ammatikseni ja täytyy näin hymyssä suin todeta et kyl myös johtotähden pultit ruostuu et ei oo vaan meidän ongelma.Mut joopa joo nykyään tuntuu kyl siltä et vähän joka asian suhteen on laatuu heikentyny vähän h....tisti mut täähän on kulutus aikakausi,mut onneks sentään SAABIT kestää.