9-5 aero ahdot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
nikke9292
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Touko 06, 2018 20:42

Re: 9-5 aero ahdot

Viesti Kirjoittaja nikke9292 »

ioff pysyy nollassa mreg 1250 mair 1250 pinl 2200 täys kiihdytyksessä .
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-5 aero ahdot

Viesti Kirjoittaja Pakari »

pinl 2200 = imusarjan paine 1,2bar. Eli jälkiasenteinen ahtopainemittari näyttää omiaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
nikke9292
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Touko 06, 2018 20:42

Re: 9-5 aero ahdot

Viesti Kirjoittaja nikke9292 »

ookej mutta silti tuntuu laiskalta vaikea selittää mutta ihan että ei sellasta piikkiä tule kiihdytyksessä kun alkaa ahtamaan.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-5 aero ahdot

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Oliko ilmamassamittari vaihdettu milloin viimeksi?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9-5 aero ahdot

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Ei vakioturbolla kyllä oikeastaan kauheaa tehopiikkiä tunnekkaan, ellei softaa ole tahallaan niin tehty. Parempi niin, niin vaihdelaatikko ja kytkin myös kiittävät. Tiedän, että joillakin piikkaa kovasti kun polkaisee kaasun pohjaan, mutta yleisin syy on se että turbo ampuu enemmän ilmaa kuin pyydetään mikä ei myöskään ole hyväksi, vaikka se voi hauskalta tuntuakin.
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Junavaunu
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2019 20:53

Re: 9-5 aero ahdot

Viesti Kirjoittaja Junavaunu »

Reksu kirjoitti:
Su Elo 12, 2018 21:28
Jos ei vikakoodia anna, niin kokeile tulpata magneettiventtiilin ylin letku vaikka 8mm pultilla, mutta älä tulppaa magneettiventtiilia.
Jos EVAP:in takaiskut vuotaa niin tuo auttaa.
Kuva
Onko tuosta haittaa vaikka tulppaa pysyvästi?
9-5 aero 2.3t -05
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 954
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 9-5 aero ahdot

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Siitä magneettiventtiilin r lähdöstä ulos tulevat ilmat on mitattu ilmamassamittarilla. Mitattu ilmamassa näyttää aavistuksen väärin, jos sitä ilmaa ei palauteta takaisin kiertoon.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9-5 aero ahdot

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Karannut ilmamäärä on kuitenkin niin pieni, että sillä ei käytännössä ole mitään merkitystä. Itselläni taitaa kohta 3 vuotta ollut jo tulpattuna
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Vastaa Viestiin