F40 aski, kova vauhtipyörä, kytkin +700Nm
F40 aski, kova vauhtipyörä, kytkin +700Nm
No niin omassa -04 femmassa B235R F40 aski, billet vauhtipyörä ja jousittamaton massalevy SRE-793 = hirveä rallatus vaihdelaatikosta tyhjäkäynnillä ja moottorijarrulla.
Onko jollain laatikon hiljaiseksi tekevä kestävä kytkin yhdistelmä + 500hv / 700Nm sovelluksessa tuolla askilla?
Nyt askissa 2,4l Redline MTL, ootteko huomannut 3,2l öljymäärällä vaikutusta meteliin hiljentävästi, toki helppo testatakin =)
Vai pitääkö aski avata ja shimmata vähän tiukemmaksi kenties? kokemuksia/sovelluksia?
Onko jollain laatikon hiljaiseksi tekevä kestävä kytkin yhdistelmä + 500hv / 700Nm sovelluksessa tuolla askilla?
Nyt askissa 2,4l Redline MTL, ootteko huomannut 3,2l öljymäärällä vaikutusta meteliin hiljentävästi, toki helppo testatakin =)
Vai pitääkö aski avata ja shimmata vähän tiukemmaksi kenties? kokemuksia/sovelluksia?
Viimeksi muokannut arto, Ke Elo 22, 2018 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: F40 kova vauhtipyörä kytkin +700Nm
Juu varmasti kestääkin.
Kyl mä luulen tosi vahvasti, että ääni tulee tosta askista. Ihan uus Ojennuksen tekemä/sovittama billet+kytkin paketti SRE-793 jousittamaton massalevy. Samanlainen paketti ei kolissu yhtään uutena F35 kanssa. Kuluneena alkoi kuulua kloksutusta, mutta ei mitään verrattuna tähän F40 kokoonpanoon uutena. Askilla ajettu vasta noin 50tkm ennen mun käyttöä.
Lueskellu nyt tosta F40 askista et alkaa helisemään kovalla vauhtipyörällä.
Ei mua kolina sinänsä tossa kamppeessa haittaa. Aattelin vaan onko jollain hiljaiseksi todettua kestävää pakettia ton F40 kaverina.
Tai onko joku shimmannu askia hiljaisemmaksi.
Kyl mä luulen tosi vahvasti, että ääni tulee tosta askista. Ihan uus Ojennuksen tekemä/sovittama billet+kytkin paketti SRE-793 jousittamaton massalevy. Samanlainen paketti ei kolissu yhtään uutena F35 kanssa. Kuluneena alkoi kuulua kloksutusta, mutta ei mitään verrattuna tähän F40 kokoonpanoon uutena. Askilla ajettu vasta noin 50tkm ennen mun käyttöä.
Lueskellu nyt tosta F40 askista et alkaa helisemään kovalla vauhtipyörällä.
Ei mua kolina sinänsä tossa kamppeessa haittaa. Aattelin vaan onko jollain hiljaiseksi todettua kestävää pakettia ton F40 kaverina.
Tai onko joku shimmannu askia hiljaisemmaksi.
Re: F40 kova vauhtipyörä kytkin +700Nm
Ainoa ratkaisu hiljaiseksi saamiseksi taitaa olla laatikon purku atomeihin ja shimmaus.
Hyvin tuo aski vaikuttais kestävän tehoa ja vääntöä ääntelystä huolimatta. Nimim. Kohta 90tkm takana 600Nmllä
Hyvin tuo aski vaikuttais kestävän tehoa ja vääntöä ääntelystä huolimatta. Nimim. Kohta 90tkm takana 600Nmllä
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: F40 aski, kova vauhtipyörä, kytkin +700Nm
sre asetelma + massalevy pitää ainakin omassa diesel seatissa ihme helinää. jota ei kuulunu vakio kytkimellä.
Re: F40 aski, kova vauhtipyörä, kytkin +700Nm
Osaako joku sanoa, mahtuuko 6mm korkeampi paineasetelma femman kytkemieksi? Eli pääseekö työsylinteri painumaan sen verran sisäänpäin vakio asetelman asentoon nähden?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: F40 aski, kova vauhtipyörä, kytkin +700Nm
Ilmeisesti korkeamman paineasetelman laittaminen harvinaista?mikaels kirjoitti:Osaako joku sanoa, mahtuuko 6mm korkeampi paineasetelma femman kytkemieksi? Eli pääseekö työsylinteri painumaan sen verran sisäänpäin vakio asetelman asentoon nähden?
Löytyyköhän netin syövereistä mittoja Sachin paineasetelmista ja levyistä? Nopealla googlauksella ei löytynyt ja vähän enemmän tarvitsisi tietää, kun ettätarkoitettu 240mm levylle?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: F40 aski, kova vauhtipyörä, kytkin +700Nm
Vähän asian vierestä ja eri merkistä.Mulla on Escortista kaksi vaihdelaatikkoa hajonnut ihan vähän ajan sisään Type9 (vahvistettuja) kytkimenä Tilttonin
3-levyinen. Aina on laatikko alkanut oireilemaan rallatuksena ja siintä pahentunut ujellukseen.Ujeltaa kiihdyttäessä, moottorijarrutuksessa ja jopa tasakaasulla ajaessa, paitsi 4 ja 5 vaihteilla tasakaasulla ei juuri kuulunut mitään.Seuraavaksi on tapahtunut 2 ja kolmos vaihde hävinneet..
3-levyinen. Aina on laatikko alkanut oireilemaan rallatuksena ja siintä pahentunut ujellukseen.Ujeltaa kiihdyttäessä, moottorijarrutuksessa ja jopa tasakaasulla ajaessa, paitsi 4 ja 5 vaihteilla tasakaasulla ei juuri kuulunut mitään.Seuraavaksi on tapahtunut 2 ja kolmos vaihde hävinneet..
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv