F40 aski, kova vauhtipyörä, kytkin +700Nm

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

F40 aski, kova vauhtipyörä, kytkin +700Nm

Viesti Kirjoittaja arto »

No niin omassa -04 femmassa B235R F40 aski, billet vauhtipyörä ja jousittamaton massalevy SRE-793 = hirveä rallatus vaihdelaatikosta tyhjäkäynnillä ja moottorijarrulla.

Onko jollain laatikon hiljaiseksi tekevä kestävä kytkin yhdistelmä + 500hv / 700Nm sovelluksessa tuolla askilla?

Nyt askissa 2,4l Redline MTL, ootteko huomannut 3,2l öljymäärällä vaikutusta meteliin hiljentävästi, toki helppo testatakin =)

Vai pitääkö aski avata ja shimmata vähän tiukemmaksi kenties? kokemuksia/sovelluksia?
Viimeksi muokannut arto, Ke Elo 22, 2018 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: F40 kova vauhtipyörä kytkin +700Nm

Viesti Kirjoittaja Keme »

Levy siellä helisee. Ei haitanne yhtään mitään.
jeeeeeee!
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: F40 kova vauhtipyörä kytkin +700Nm

Viesti Kirjoittaja arto »

Juu varmasti kestääkin.

Kyl mä luulen tosi vahvasti, että ääni tulee tosta askista. Ihan uus Ojennuksen tekemä/sovittama billet+kytkin paketti SRE-793 jousittamaton massalevy. Samanlainen paketti ei kolissu yhtään uutena F35 kanssa. Kuluneena alkoi kuulua kloksutusta, mutta ei mitään verrattuna tähän F40 kokoonpanoon uutena. Askilla ajettu vasta noin 50tkm ennen mun käyttöä.

Lueskellu nyt tosta F40 askista et alkaa helisemään kovalla vauhtipyörällä.

Ei mua kolina sinänsä tossa kamppeessa haittaa. Aattelin vaan onko jollain hiljaiseksi todettua kestävää pakettia ton F40 kaverina.
Tai onko joku shimmannu askia hiljaisemmaksi.
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: F40 kova vauhtipyörä kytkin +700Nm

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Ainoa ratkaisu hiljaiseksi saamiseksi taitaa olla laatikon purku atomeihin ja shimmaus.

Hyvin tuo aski vaikuttais kestävän tehoa ja vääntöä ääntelystä huolimatta. Nimim. Kohta 90tkm takana 600Nmllä
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
rock n roll
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: F40 aski, kova vauhtipyörä, kytkin +700Nm

Viesti Kirjoittaja rock n roll »

sre asetelma + massalevy pitää ainakin omassa diesel seatissa ihme helinää. jota ei kuulunu vakio kytkimellä.
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: F40 aski, kova vauhtipyörä, kytkin +700Nm

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Osaako joku sanoa, mahtuuko 6mm korkeampi paineasetelma femman kytkemieksi? Eli pääseekö työsylinteri painumaan sen verran sisäänpäin vakio asetelman asentoon nähden?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: F40 aski, kova vauhtipyörä, kytkin +700Nm

Viesti Kirjoittaja mikaels »

mikaels kirjoitti:Osaako joku sanoa, mahtuuko 6mm korkeampi paineasetelma femman kytkemieksi? Eli pääseekö työsylinteri painumaan sen verran sisäänpäin vakio asetelman asentoon nähden?
Ilmeisesti korkeamman paineasetelman laittaminen harvinaista?

Löytyyköhän netin syövereistä mittoja Sachin paineasetelmista ja levyistä? Nopealla googlauksella ei löytynyt ja vähän enemmän tarvitsisi tietää, kun ettätarkoitettu 240mm levylle?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: F40 aski, kova vauhtipyörä, kytkin +700Nm

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Vähän asian vierestä ja eri merkistä.Mulla on Escortista kaksi vaihdelaatikkoa hajonnut ihan vähän ajan sisään Type9 (vahvistettuja) kytkimenä Tilttonin
3-levyinen. Aina on laatikko alkanut oireilemaan rallatuksena ja siintä pahentunut ujellukseen.Ujeltaa kiihdyttäessä, moottorijarrutuksessa ja jopa tasakaasulla ajaessa, paitsi 4 ja 5 vaihteilla tasakaasulla ei juuri kuulunut mitään.Seuraavaksi on tapahtunut 2 ja kolmos vaihde hävinneet..
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Vastaa Viestiin