Kallistuksenvakaajan tangon vaihto
Kallistuksenvakaajan tangon vaihto
Onnistuuko etummaisen kallistuksenvakaajan tangon vaihto ilman apurungon irti ottoa? Aeron etuvakaaja odottaisi asennusta omaan femmaan mutta melko ahtaalta näyttää vaihdettavaksi. Onko kukaan tehnyt ja minkälainen homma on vaihtaa?
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Kallistuksenvakaajan tangon vaihto
Kyllä onnistuu,vieläpä kohtuuhelposti!
Muista että molemmat etupyörät pitää olla ilmassa;muuten kanittaa pultit!
Muista että molemmat etupyörät pitää olla ilmassa;muuten kanittaa pultit!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Kallistuksenvakaajan tangon vaihto
Puhutaankohan nyt samoista osista?
Ainakaan omasta mielestäni ei vaikuttanut ihan helpolta operaatiolta.
Tarkoitan siis kallistuksenvakaajan tangolla tämännäköistä osaa:
https://static1.squarespace.com/static/ ... ormat=750w
En suinkaan koiranluita.
Ainakaan omasta mielestäni ei vaikuttanut ihan helpolta operaatiolta.
Tarkoitan siis kallistuksenvakaajan tangolla tämännäköistä osaa:
https://static1.squarespace.com/static/ ... ormat=750w
En suinkaan koiranluita.
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Kallistuksenvakaajan tangon vaihto
Juu, apurunkoa joutuu löysäämään ja lisäksi se vittumainen moottorin takatuki pitää irroittaa.
Itse en ole pelkkää vakaajaa irroittanut, sen puslat vaihdoin samalla kun olin ottanut apurungon tykkänään veks.
Kappas, köytyi jonkunlaiset ohjeetkin hommaan:
https://www.genuinesaab.com/psi/files/9 ... 0Front.pdf
Itse en ole pelkkää vakaajaa irroittanut, sen puslat vaihdoin samalla kun olin ottanut apurungon tykkänään veks.
Kappas, köytyi jonkunlaiset ohjeetkin hommaan:
https://www.genuinesaab.com/psi/files/9 ... 0Front.pdf
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Kallistuksenvakaajan tangon vaihto
Kiitoksia, pitää kokeilla jos tuo huomenna vaihtuisiTermos kirjoitti:Juu, apurunkoa joutuu löysäämään ja lisäksi se vittumainen moottorin takatuki pitää irroittaa.
Itse en ole pelkkää vakaajaa irroittanut, sen puslat vaihdoin samalla kun olin ottanut apurungon tykkänään veks.
Kappas, köytyi jonkunlaiset ohjeetkin hommaan:
https://www.genuinesaab.com/psi/files/9 ... 0Front.pdf
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Kallistuksenvakaajan tangon vaihto
Aa joo...onnee vaanReksu kirjoitti:Puhutaankohan nyt samoista osista?
Ainakaan omasta mielestäni ei vaikuttanut ihan helpolta operaatiolta.
Tarkoitan siis kallistuksenvakaajan tangolla tämännäköistä osaa:
https://static1.squarespace.com/static/ ... ormat=750w
En suinkaan koiranluita.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Kallistuksenvakaajan tangon vaihto
Saatiin tänään vaihdettua ja jos joku muu pohtii samaa operaatiota, niin ei tarvitse ottaa ohjausvaihdetta irti apurungosta, eikä moottorin tukikumia pois vaan riittää että sen ottaa vain yläpuolelta irti. Apurungon takaosan kun saa takaosasta tarpeeksi alas niin vakaajan tanko mahtuu tulemaan sieltä pois. Ja on muuten paljon parempi ajettava jäykemmillä tangoilla
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Kallistuksenvakaajan tangon vaihto
Jees, nyt tuli tietoa siitä, miten homma hoituu käytännössä. Arvostan
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Kallistuksenvakaajan tangon vaihto
Upataas vanhaa ketjua kun täällä sama edessä. Tarkoitatko reksu siis että siitä takatuesta riittää sen yhden ison pultin avaaminen, jotta apurunko tippuu? En muista tarkalleen ko. mötikän rakennetta enää. Mitenkäs rattiakseli voiko se olla paikallaan mukamas kun apurunko laskeutuu? Jos siis hammastanko tulee mukana alas...Reksu kirjoitti: ↑Ma Syys 03, 2018 20:57Saatiin tänään vaihdettua ja jos joku muu pohtii samaa operaatiota, niin ei tarvitse ottaa ohjausvaihdetta irti apurungosta, eikä moottorin tukikumia pois vaan riittää että sen ottaa vain yläpuolelta irti. Apurungon takaosan kun saa takaosasta tarpeeksi alas niin vakaajan tanko mahtuu tulemaan sieltä pois. Ja on muuten paljon parempi ajettava jäykemmillä tangoilla
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Kallistuksenvakaajan tangon vaihto
Siitä isosta moottorin takapuolella olevasta tukikumista pitää avata yläpuolelta yksi mutteri ja kuskin jalkatilasta avataan yksi pultti joka kiristää ohjausvaihteen tangon
Sattui löytymään vaihdosta yksi kuvakin
Tuo oli hieman ahdas vaihdettava, itse en joutunut irroittaamaan DP:tä, mutta kuten kuvasta näkyy niin omassani ei ole kattia. En osaa sanoa ahdistaako vakioputki tosin sen enempää
Sattui löytymään vaihdosta yksi kuvakin
Tuo oli hieman ahdas vaihdettava, itse en joutunut irroittaamaan DP:tä, mutta kuten kuvasta näkyy niin omassani ei ole kattia. En osaa sanoa ahdistaako vakioputki tosin sen enempää
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Kallistuksenvakaajan tangon vaihto
Joo juurikin noin ajattelin, huomenna operaatio käyntiin.Reksu kirjoitti: ↑Ti Huhti 14, 2020 22:03Siitä isosta moottorin takapuolella olevasta tukikumista pitää avata yläpuolelta yksi mutteri ja kuskin jalkatilasta avataan yksi pultti joka kiristää ohjausvaihteen tangon
Sattui löytymään vaihdosta yksi kuvakin
Tuo oli hieman ahdas vaihdettava, itse en joutunut irroittaamaan DP:tä, mutta kuten kuvasta näkyy niin omassani ei ole kattia. En osaa sanoa ahdistaako vakioputki tosin sen enempää
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Kallistuksenvakaajan tangon vaihto
Tämä hoitui reksun linjalla kivutta, apurungon etupultteja vielä löysää että saa runkoa riittävän alas.
Wis:n ohjeet voi unohtaa, niitä seuraamalla menee koko päivä hommassa.
Wis:n ohjeet voi unohtaa, niitä seuraamalla menee koko päivä hommassa.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470