Puristuspaineet
Puristuspaineet
Moi!
Paljonko pitää olla kiloja sylintereissä?
Itellä 1,2,3 noin 15,5 bar ja 4 pytty 14 bar.
Etsin nimittäin savutuksen syytä joka tuntuu olevan kylmänä pahempi. Koneeseen siis vaihdettu kaikki laakerit ja männänrenkaat ja turbo huollettu.
Paljonko pitää olla kiloja sylintereissä?
Itellä 1,2,3 noin 15,5 bar ja 4 pytty 14 bar.
Etsin nimittäin savutuksen syytä joka tuntuu olevan kylmänä pahempi. Koneeseen siis vaihdettu kaikki laakerit ja männänrenkaat ja turbo huollettu.
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: Puristuspaineet
Noi on erittäin tiukan padan puristukset. Jotain 13 ja 14 väliin tulee tyypillisesti. Puristuspainetesti ei kerro öljyrenkaiden kunnosta.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Puristuspaineet
Ei se absoluuttiarvo ole merkitsevä (yleensä), vaan keskinäiset erot. Nyrkkisääntöhän on että korkeimman ja matalimman puristuspaine-ero saisi olla max 10%. Elikäs tässä tapauksessa nelonen on aivan siinä-ja-siinä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Puristuspaineet
omas vm2000 aeros oli 14.4bar 1, 2, 4 ja kolmoses 12,6
ei kyllä noi puristus paineet oikeen sais ylittää 15 bar sanovat isot pojat.
ei kyllä noi puristus paineet oikeen sais ylittää 15 bar sanovat isot pojat.
Re: Puristuspaineet
Uudet on öljyrenkaatkin...lohko käytetty myös hoonissa. Venakopan paksu huohotin putki on kyl jonkun verran halki mut ei kai se savutus tosta nyt johduTonnari88 kirjoitti:Noi on erittäin tiukan padan puristukset. Jotain 13 ja 14 väliin tulee tyypillisesti. Puristuspainetesti ei kerro öljyrenkaiden kunnosta.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: Puristuspaineet
Onko niissä nyt muuta kuin että se haitariosa keskelle ja ohuet normirenkaat vaan ylä ja alapuolelle?suapas kirjoitti:Onko öljyrenkaat asennettu oikein?
Tulpat otin pois niin jokaisessa pytyssä männän päällä öljyä näkyy olevan. Venavarren kumitkin on uusittu. En saatana keksi enää mitään juttua mikä ton voi aiheuttaa. Sillon kun kone lyötiin käyntiin remontin jälkeen eka kerran niin silloin ei tolla tavalla savuttanut. Savutus alkoi myöhemmin kun konetta käytin tyhjäkäynnillä ja ajelin testilenkkiä. Merkillistä....
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: Puristuspaineet
Kolmiosaisen öljyrenkaan ylä ja alaosan sauma pitää olla vastakkaisella puolella. Näin kertoo wis. Eikait noissa muuta. Ja puristusrenkaaissa myös saumat vastakkaisille puolille.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333