Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
teroju
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Loka 07, 2018 10:19

Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02

Viesti Kirjoittaja teroju »

Terve!
Vaihdoin sytytystulpat, koska huomasin kulutuksen lisääntyneen. Tulppien vaihdon jälkeen moottori alkoi käymään epätasaisesti ja kierrokset ovat tyhjäkäynnillä 1500-2000rpm. Vaihteita vaihtaessa jää myös kierrokset korkealle. Ennen tulppien vaihtoa kävi nätisti eikä ollut ongelmia. Tulpat samat kun edelliset NGK BCPR6ES-11 ja kone vakio.
Kiitoksia jo etukäteen!
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

onko kaikki letkut // liittimet varmasti paikoillaan konehuoneessa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ettei olisi tulpan eriste (posliini) päässyt halkeilemaan kiinnilaitettaessa? Ota tulpat irti ja tarkasta ensimmäiseksi tulppien kunto.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
teroju
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Loka 07, 2018 10:19

Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02

Viesti Kirjoittaja teroju »

Kaikki letkut ja liittimet on kiinni. Otin tulpat irti ja ei löytynyt vikaa niistä. Laitoin vanhat tulpat takaisin ja oireet jatkuivat niilläkin. Voiko olla että sytytyskasetti on mennyt rikki tulppia vaihtaessa. Kohtelin sitä kyllä varoen ja pidin melko pystyssä.
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Sytyskasetissa on muistaakseni jouset siellä päissä mihin tulpat tulevat. Kannattaa vilkaista onko joku jousista lähtenyt irti tai huonosti paikallaan
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
teroju
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Loka 07, 2018 10:19

Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02

Viesti Kirjoittaja teroju »

Katsoin jouset läpi ja olivat ehjät. Ne olikin irralliset siellä kasetissa joten sai vedettyä ulos sieltä.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kasettikin voi kyllä poksahtaa kerrasta niin että normaalisti toimivana pysäytetty ja seuraavaksi startates käykin huonosti kolmella tai ei lähde ollenkaan. Ehjää kassua jos saat lainaksi testiin niin ei tartte pelkällä arvailulla ostaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2529
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02

Viesti Kirjoittaja j0ne »

DI-kasetti monesti halki kolmos puolan kohdalta altapäin kun katsoo. Tsekkaa se. Alipainevuoto kyllä yleensä aiheuttaa korkeaa tyhjäkäyntiä eli sitäkin voisi etsiä. Limp home ei ole päällä? https://www.youtube.com/watch?v=wr_CmGp20mk
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
rungo
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Marras 18, 2014 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02

Viesti Kirjoittaja rungo »

j0ne kirjoitti:DI-kasetti monesti halki kolmos puolan kohdalta altapäin kun katsoo. Tsekkaa se. Alipainevuoto kyllä yleensä aiheuttaa korkeaa tyhjäkäyntiä eli sitäkin voisi etsiä. Limp home ei ole päällä? https://www.youtube.com/watch?v=wr_CmGp20mk
Halkeama on yleensä muovissa eikä tarkoita suoeaan että kasetti olisi rikki.
OG 9-5 -02 B234/B235
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
teroju
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Loka 07, 2018 10:19

Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02

Viesti Kirjoittaja teroju »

Vika löydetty ja korjattu. Letkuhan sieltä oli poikki kaasuläppäkotelon takaa. Ilmeisesti ollut aivan hilkuilla letku ja mennyt kokonaan halki kun olen laskenut di kasetin letkujen päälle tulppia vaihtaessa. Pienestä ollut kiinni :) Kiitokset ja pahoittelut auttaneille taas vikaa etsin väärästä paikasta :oops:
Vastaa Viestiin