Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02
Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02
Terve!
Vaihdoin sytytystulpat, koska huomasin kulutuksen lisääntyneen. Tulppien vaihdon jälkeen moottori alkoi käymään epätasaisesti ja kierrokset ovat tyhjäkäynnillä 1500-2000rpm. Vaihteita vaihtaessa jää myös kierrokset korkealle. Ennen tulppien vaihtoa kävi nätisti eikä ollut ongelmia. Tulpat samat kun edelliset NGK BCPR6ES-11 ja kone vakio.
Kiitoksia jo etukäteen!
Vaihdoin sytytystulpat, koska huomasin kulutuksen lisääntyneen. Tulppien vaihdon jälkeen moottori alkoi käymään epätasaisesti ja kierrokset ovat tyhjäkäynnillä 1500-2000rpm. Vaihteita vaihtaessa jää myös kierrokset korkealle. Ennen tulppien vaihtoa kävi nätisti eikä ollut ongelmia. Tulpat samat kun edelliset NGK BCPR6ES-11 ja kone vakio.
Kiitoksia jo etukäteen!
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02
onko kaikki letkut // liittimet varmasti paikoillaan konehuoneessa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02
Ettei olisi tulpan eriste (posliini) päässyt halkeilemaan kiinnilaitettaessa? Ota tulpat irti ja tarkasta ensimmäiseksi tulppien kunto.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02
Kaikki letkut ja liittimet on kiinni. Otin tulpat irti ja ei löytynyt vikaa niistä. Laitoin vanhat tulpat takaisin ja oireet jatkuivat niilläkin. Voiko olla että sytytyskasetti on mennyt rikki tulppia vaihtaessa. Kohtelin sitä kyllä varoen ja pidin melko pystyssä.
Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02
Sytyskasetissa on muistaakseni jouset siellä päissä mihin tulpat tulevat. Kannattaa vilkaista onko joku jousista lähtenyt irti tai huonosti paikallaan
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02
Katsoin jouset läpi ja olivat ehjät. Ne olikin irralliset siellä kasetissa joten sai vedettyä ulos sieltä.
Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02
Kasettikin voi kyllä poksahtaa kerrasta niin että normaalisti toimivana pysäytetty ja seuraavaksi startates käykin huonosti kolmella tai ei lähde ollenkaan. Ehjää kassua jos saat lainaksi testiin niin ei tartte pelkällä arvailulla ostaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02
DI-kasetti monesti halki kolmos puolan kohdalta altapäin kun katsoo. Tsekkaa se. Alipainevuoto kyllä yleensä aiheuttaa korkeaa tyhjäkäyntiä eli sitäkin voisi etsiä. Limp home ei ole päällä? https://www.youtube.com/watch?v=wr_CmGp20mk
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02
Halkeama on yleensä muovissa eikä tarkoita suoeaan että kasetti olisi rikki.j0ne kirjoitti:DI-kasetti monesti halki kolmos puolan kohdalta altapäin kun katsoo. Tsekkaa se. Alipainevuoto kyllä yleensä aiheuttaa korkeaa tyhjäkäyntiä eli sitäkin voisi etsiä. Limp home ei ole päällä? https://www.youtube.com/watch?v=wr_CmGp20mk
OG 9-5 -02 B234/B235
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
Re: Ongelmia tulppien vaihdon jälkeen. 2.3t -02
Vika löydetty ja korjattu. Letkuhan sieltä oli poikki kaasuläppäkotelon takaa. Ilmeisesti ollut aivan hilkuilla letku ja mennyt kokonaan halki kun olen laskenut di kasetin letkujen päälle tulppia vaihtaessa. Pienestä ollut kiinni Kiitokset ja pahoittelut auttaneille taas vikaa etsin väärästä paikasta