2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Moi!
Mulla se toi öljynkulutus homma ei vähene millään joten kaipaan neuvoja.
Eli koneeseen tehty remppa ja uudet laakerit + renkaat laitettu ja sylinterit hoonattu. Renkaat asennettu oikein ja turbo käytetty huollossa.
Kylmänä kun starttaa koneen niin työntää aivan älyttömästi öljynhajuista savua ja kaasua painettaessa prötää hieman, kuumalla koneella ei prötää. Lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä ei savuta yhtään, mutta ryntäyttäessä alkaa sinista savua pukkaamaan. Kaikkien mäntien päällä vielä lainehtii öljyä. Myös venavarren kumit vaihdettu. Onko otettava vielä kone auki vai mitähän tekis? Huohotin on kans ok.
Öljynä ollut 5w40 mineraali nyt alussa.
Mulla se toi öljynkulutus homma ei vähene millään joten kaipaan neuvoja.
Eli koneeseen tehty remppa ja uudet laakerit + renkaat laitettu ja sylinterit hoonattu. Renkaat asennettu oikein ja turbo käytetty huollossa.
Kylmänä kun starttaa koneen niin työntää aivan älyttömästi öljynhajuista savua ja kaasua painettaessa prötää hieman, kuumalla koneella ei prötää. Lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä ei savuta yhtään, mutta ryntäyttäessä alkaa sinista savua pukkaamaan. Kaikkien mäntien päällä vielä lainehtii öljyä. Myös venavarren kumit vaihdettu. Onko otettava vielä kone auki vai mitähän tekis? Huohotin on kans ok.
Öljynä ollut 5w40 mineraali nyt alussa.
Saab 9-5 2,0t -1999
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Miten hoonautit sylinterit?
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Moottorikoneistamolle vein padan. Hyvältä näytti kyllä jälki. On käyny mielessä että vuotaako se niin paljon ohi vieläSaappipappi kirjoitti:Miten hoonautit sylinterit?
Puristuspaineet kylläkin noin 14-15 bar joka pytyssä.
Saab 9-5 2,0t -1999
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Kannentiiviste? Uuttahan sinne varmaan laitettiin mutta mites kireys?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Pp testi on huono tässä tapauksessa koska öljy männän päällä antaa ylimääräistä painetta. Mutta olisi kannattanut mitata väljyyden sylinteriväljyyden kasausvaiheessa... Alkaa itsellään olla ainakin ideat loppukopote12 kirjoitti:Moottorikoneistamolle vein padan. Hyvältä näytti kyllä jälki. On käyny mielessä että vuotaako se niin paljon ohi vieläSaappipappi kirjoitti:Miten hoonautit sylinterit?
Puristuspaineet kylläkin noin 14-15 bar joka pytyssä.
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Jos öljyä on mäntien päällä kylmällä koneella, ennen starttia,niin yläpuoleltahan se sinne valuu.. Eikait se öljy ylöspäin nouse,kun motti on seis.. Mutta mistä,se onkin toinen juttu. Ohjurin kumit kerran laitettu.. Varmaan ainakin kannen otattaa pois,et pääsee tutkimaan.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Onko venttilivarren kumit laitettu liiman kanssa paikoilleen? T5 kannessa ei ainakaan ilman liimaa pysyneet paikoillaan.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Tuossahan ne on venttiilijousien alla puristuksissa. En kyllä liimaa laitellu.alajpa kirjoitti:Onko venttilivarren kumit laitettu liiman kanssa paikoilleen? T5 kannessa ei ainakaan ilman liimaa pysyneet paikoillaan.
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Ok, noissa vanhemmissa koneissa piti aina liimata kumit kiinni. T7 on sitten erilainen rakenne.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Tuliko cooleri ja putket putsattua? Entä läppäkotelo? Ei sieltä ylettömästi pitäis tulla (mäntien päälle asti), mutta vähän aikaa voi käryttää...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Onko venttiilikopan huohotus kanavat putsattu?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Ic:stä laskettu öljyt pois?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Ei aiheuta öljynkulutusta välijäähdyttimeen jäänyt öljy.
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Tosiaan luin huonosti. Eli syö öljyä. No, ei siinä muuta vikaa voi olla, kun turbo. Männänrenkaat aiheuttaa öljynkulutusta sen takia, kun öljyrengas pikeytyy uraansa ja sitä vikaa tuossa ei voi vielä olla. Onko mikä turbo paikallaan? GT17?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus
Sen takia cooleri ja ahtoputket kannattaa putsata, että nyt näkee yhden klemmaarin löysäämisellä, että puhaltaako vielä sieltä läpi.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...