2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Moi!

Mulla se toi öljynkulutus homma ei vähene millään joten kaipaan neuvoja.

Eli koneeseen tehty remppa ja uudet laakerit + renkaat laitettu ja sylinterit hoonattu. Renkaat asennettu oikein ja turbo käytetty huollossa.

Kylmänä kun starttaa koneen niin työntää aivan älyttömästi öljynhajuista savua ja kaasua painettaessa prötää hieman, kuumalla koneella ei prötää. Lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä ei savuta yhtään, mutta ryntäyttäessä alkaa sinista savua pukkaamaan. Kaikkien mäntien päällä vielä lainehtii öljyä. Myös venavarren kumit vaihdettu. Onko otettava vielä kone auki vai mitähän tekis? Huohotin on kans ok.

Öljynä ollut 5w40 mineraali nyt alussa.
Saab 9-5 2,0t -1999
Saappipappi
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja Saappipappi »

Miten hoonautit sylinterit?
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Saappipappi kirjoitti:Miten hoonautit sylinterit?
Moottorikoneistamolle vein padan. Hyvältä näytti kyllä jälki. On käyny mielessä että vuotaako se niin paljon ohi vielä :evil:

Puristuspaineet kylläkin noin 14-15 bar joka pytyssä.
Saab 9-5 2,0t -1999
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Kannentiiviste? Uuttahan sinne varmaan laitettiin mutta mites kireys?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Saappipappi
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja Saappipappi »

kopote12 kirjoitti:
Saappipappi kirjoitti:Miten hoonautit sylinterit?
Moottorikoneistamolle vein padan. Hyvältä näytti kyllä jälki. On käyny mielessä että vuotaako se niin paljon ohi vielä

Puristuspaineet kylläkin noin 14-15 bar joka pytyssä.
Pp testi on huono tässä tapauksessa koska öljy männän päällä antaa ylimääräistä painetta. Mutta olisi kannattanut mitata väljyyden sylinteriväljyyden kasausvaiheessa... Alkaa itsellään olla ainakin ideat loppu :|
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja suapas »

Jos öljyä on mäntien päällä kylmällä koneella, ennen starttia,niin yläpuoleltahan se sinne valuu.. Eikait se öljy ylöspäin nouse,kun motti on seis.. Mutta mistä,se onkin toinen juttu. Ohjurin kumit kerran laitettu.. Varmaan ainakin kannen otattaa pois,et pääsee tutkimaan.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
alajpa
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 17:11
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja alajpa »

Onko venttilivarren kumit laitettu liiman kanssa paikoilleen? T5 kannessa ei ainakaan ilman liimaa pysyneet paikoillaan.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

alajpa kirjoitti:Onko venttilivarren kumit laitettu liiman kanssa paikoilleen? T5 kannessa ei ainakaan ilman liimaa pysyneet paikoillaan.
Tuossahan ne on venttiilijousien alla puristuksissa. En kyllä liimaa laitellu.
Saab 9-5 2,0t -1999
alajpa
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 17:11
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja alajpa »

Ok, noissa vanhemmissa koneissa piti aina liimata kumit kiinni. T7 on sitten erilainen rakenne.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Tuliko cooleri ja putket putsattua? Entä läppäkotelo? Ei sieltä ylettömästi pitäis tulla (mäntien päälle asti), mutta vähän aikaa voi käryttää...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Onko venttiilikopan huohotus kanavat putsattu?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ic:stä laskettu öljyt pois?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 797
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Ei aiheuta öljynkulutusta välijäähdyttimeen jäänyt öljy.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tosiaan luin huonosti. Eli syö öljyä. No, ei siinä muuta vikaa voi olla, kun turbo. Männänrenkaat aiheuttaa öljynkulutusta sen takia, kun öljyrengas pikeytyy uraansa ja sitä vikaa tuossa ei voi vielä olla. Onko mikä turbo paikallaan? GT17?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: 2,0t -99 sisäänajo ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Sen takia cooleri ja ahtoputket kannattaa putsata, että nyt näkee yhden klemmaarin löysäämisellä, että puhaltaako vielä sieltä läpi.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Vastaa Viestiin